Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
@Kierkegaard: is er een reden waarom je Sofina verkiest boven Brederode?
Wat is koopwaardig vandaag? Ik kijk richting de halfgeleidersector.
We zitten midden in de halfgeleidercrisis en we moeten “een fundamenteel tekort” verwachten in 2023 … volgens CEO’s van wereldspelers.
Daarom zet ik in (limietorders: huidige koers min 5 à 10%) op:
ASML HOLDING
ASM INTERNATIONAL
TAIWAN SEMICONDUCTOR MANUFACTURING
X-Fab reeds in portefeuille
We zitten midden in de halfgeleidercrisis en we moeten “een fundamenteel tekort” verwachten in 2023 … volgens CEO’s van wereldspelers.
ASML HOLDING
ASM INTERNATIONAL
BP - AB Inbev - Ontex - Celyad - Care Property Invest - Biocartis - Continental - Nokian - PostNL - X-Fab - Alibaba - GoodYear - Bpost - Prosus - B&S - ASML HOLDING - ASM INTERNATIONAL - TAIWAN SEMICONDUCTOR MANUFACTURING - VanEck Semiconductor ETF - etc
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
X-fab had ook in mijn lijst kunnen staan. Had gekocht aan 3 en recent aan 6 heb ik de positie volledig afgebouwd in een herschikking naar een meer defensieve (dividend-)portefeuille. Een beetje spijt van gekregen, maar er is altijd een mentale drempel om hoger opnieuw in te stappenZwitsal schreef: ↑18 juni 2022, 12:12 Wat is koopwaardig vandaag? Ik kijk richting de halfgeleidersector.
ASML HOLDING
ASM INTERNATIONAL
Bedankt voor de tip ... gelezen, geïnformeerd & goedgekeurd.
Je krijgt een procentje bij verkoop met eventuele winst.
BP - AB Inbev - Ontex - Celyad - Care Property Invest - Biocartis - Continental - Nokian - PostNL - X-Fab - Alibaba - GoodYear - Bpost - Prosus - B&S - ASML HOLDING - ASM INTERNATIONAL - TAIWAN SEMICONDUCTOR MANUFACTURING - VanEck Semiconductor ETF - etc
Lange termijn denken, beperkt kopen en afwachten. Bij verdere daling bijkopen.
De toppers zullen zichzelf de volgende jaren bewijzen tegenover dat je op één aandeel eruit gokt.
https://www.youtube.com/watch?v=RIDLZyyTcEM
OK, dat lijkt me allemaal wel coherent, maar ik vrees dat als de groei gaat vertragen, dat dan ook die nog altijd hoge waarderingen (tov de NAV en tov andere vastgoedbedrijven) onder druk kunnen gaan komen. VGP is dan relatief beter gepositioneerd omdat ze door heel Europa actief zijn, maar WDP zal dan versneld werk moeten gaan maken van geografische diversificatie of andere bronnen van groei proberen aan te boren.
Jan Van Geet zegt er in de laatste trading update van VGP het volgende over:Gudrun schreef: ↑17 juni 2022, 17:33 Hetzelfde wat betreft inflatie: niemand kan inflatie voorspellen. Dus waarom er rekening mee houden? Sterker nog: de inflatie is hoog net omdat er supply chain disrupties zijn. Als bedrijven deze crisis willen overleven zullen ze net verplicht zijn productie dichter bij de afzetmarkt te gaan terugbrengen, logistiek te verbeteren, voorraden te voorzien etc.
"At the same time we have seen new developments affected by the rise of construction costs, however until now we have been able to mitigate this effect through higher rental prices but we might expect economic challenges ahead due to increased inflation, supply chain issues and geopolitical challenges."
Verder:
Construction costs have trended further upwards due to geopolitical and economic challenges, this is partly offset through higher rental prices and remains to be monitored closely.
VGP lijkt dus zelf wél rekening met inflatie te houden.
Ik denk dat het vorig jaar wel heel duidelijk was dat we in deze situatie zouden belanden.
Het zou mij niet verbazen dat dit gaat leiden tot een langere periode van stagflatie.
Als je voorruit je een even helder zicht geeft als je achteruitkijkspiegel ga je een gouden toekomst tegemoet! Oprecht succes daarmee!
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat is dat toch met Meta? Alle (big) tech stijgt met enkele % vandaag en Meta -3%... PE onder de 12 ondertss...
Als dat zo duidelijk was, dan was het ook reeds in de koersen verwerkt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Voor 20% van het forum is het duidelijk: ze verwachten een daling van 50% of meer van IWDA EUR, te rekenen vanaf 1/1 tot het dieptepunt, wanneer dit dieptepunt ook zal vallen.VLblokpate schreef: ↑13 juni 2022, 15:47
Hier een extra poll: hoeveel zal IWDA EUR maximaal dalen, dus vanaf 1/1/2022 tot het dieptepunt, wanneer dat dieptepunt ook zal bereikt zijn.
Het zijn de 80% anderen die minder dan 50% daling verwachten die momenteel de koersen bepalen
De mediaan ligt op 25,01 - 30% daling: volgens de mediaan hebben we nog een daling van hoogstens 15% te verwachten.
We rekenen met de EUR versie. Voor dollarbeleggers is de daling groter. Dit verklaart waarom Amerikanen zich meer dan spaargidsbeleggers afvragen of er een recessie aankomt