Koopwaardige aandelen
TIP
Lantheus Holdings (LNTH)
Lantheus Holdings (LNTH) heb ik een tweetal weken geleden gekocht, maar nog niet in de gelegenheid verkeerd om het hier neer te zetten.
Lantheus Holdings ontwikkelt diagnostisch en therapeutisch materiaal, voor o.a. kanker, hart- en vaatziekten, Alzheimer... Ze hebben ook FDA goedkeuring voor AI-toepassingen; wat voor hun activiteiten wel erg relevant is.
Omzet en winst groeiden een 40% op jaarbasis, aan de huidige koers betaal je 10 keer de dit jaar verwachtte winst.
Beurskapitalisatie is 4,6 miljard USD, er zijn ruim 800 miljoen USD schulden waarvan 2/3 op lange termijn - daar staat ruim 700 miljoen USD aan cash en cash equivalenten tegenover, en bijna 300 miljoen USD aan klantvorderingen. Vrije kasstroom van ruim 250 miljoen dollar.
Omzet was in 2023 net geen 1,3 miljard USD; brutomarge net geen 70 procent daarvan en nettowinst iets meer dan een kwart...
Lantheus Holdings ontwikkelt diagnostisch en therapeutisch materiaal, voor o.a. kanker, hart- en vaatziekten, Alzheimer... Ze hebben ook FDA goedkeuring voor AI-toepassingen; wat voor hun activiteiten wel erg relevant is.
Omzet en winst groeiden een 40% op jaarbasis, aan de huidige koers betaal je 10 keer de dit jaar verwachtte winst.
Beurskapitalisatie is 4,6 miljard USD, er zijn ruim 800 miljoen USD schulden waarvan 2/3 op lange termijn - daar staat ruim 700 miljoen USD aan cash en cash equivalenten tegenover, en bijna 300 miljoen USD aan klantvorderingen. Vrije kasstroom van ruim 250 miljoen dollar.
Omzet was in 2023 net geen 1,3 miljard USD; brutomarge net geen 70 procent daarvan en nettowinst iets meer dan een kwart...
Re: Lantheus Holdings (LNTH)
Vandaag een artikel van Simply Wall Street: "Lantheus Holdings (NASDAQ:LNTH) Knows How To Allocate Capital Effectively"; ze vermelden de hoge ROCE van 35 procent.NVSTR schreef: ↑29 april 2024, 22:02 Lantheus Holdings (LNTH) heb ik een tweetal weken geleden gekocht, maar nog niet in de gelegenheid verkeerd om het hier neer te zetten.
Re: Lantheus Holdings (LNTH)
Vandaag beter dan verwachtte resultaten... op moment van schrijven staat de koers 14 procent hoger...NVSTR schreef: ↑29 april 2024, 22:02 Lantheus Holdings (LNTH) heb ik een tweetal weken geleden gekocht, maar nog niet in de gelegenheid verkeerd om het hier neer te zetten.
Re: Koopwaardige aandelen
Proficiat!
Ik hoor nog maar weinig over Adobe.
Nog niet stilaan tijd voor een comeback ?
476,57 USD
-103,50 (-17,84%)jaar tot nu toe
Nog niet stilaan tijd voor een comeback ?
476,57 USD
-103,50 (-17,84%)jaar tot nu toe
Ik vrees dat Adobe wel eens van zijn voetstuk gaat kunnen vallen als ik de recentere AI-imaging bekijk. Nog altijd een peperduur aandeel en ik denk dat de huidige marges in de toekomst niet meer haalbaar gaan zijn. Management is ook uitzonderlijk kwistig met geld mbt overnames bv. dus wat mij betreft het risico niet waard.
Ik heb vandaag een positie genomen in het Zweedse "Note AB".
Fabrikant van electronica (in onderaanneming) in hun Zweedse en Bulgaarse en Finse etc (en 1 chinese) fabrieken.
Dus inzetten op nearshoring met andere woorden, en dat gespreid over verschillende industriele sectoren. (wel cyclisch, maar dat wordt gecompenseerd door de spreiding)
En dat in een sector die toch wel steeds meer als strategisch wordt beschouwd, we willen steeds meer electronica lokaal produceren.
Bovendien ongeveer 7% van hun industriele activiteit is voor defensie, het lidmaatschap van Zweden in de Navo en de toenemende bans op Chinese electronica lijkt me wind in de zeilen.
Heeft mooie cashflows, en betaalbaar voor de sector waarin het zit. Ik ben wel geen fan van te veel overnames, maar ze halen er een enorme ROI op.
Dus dan kan dat minder kwaad zeker?
Normale waardering: niet goedkoop, niet duur, ik denk dat dit is wat Buffett bedoelt met kwaliteitsbedrijven tegen redelijke prijzen.
En ik vind dat de scandinavische munten ook goedkoop staan (de Noorse kroon nog meer dan de Zweedse eigenlijk).
En ongeveer 3,4€ transactiekosten bij Lynx, daarvoor kunnen we niet sukkelen.
Een beetje naar aanleiding van het artikel in trends over de hoge hoeveelheid IPO's in Zweden, maar ik had het al eerder in de gaten dat er daar wel wat dingen speelden, maar voordien niks interessants gevonden. Dus na wat rondklikken op Nasdaq Nordic dit tegengekomen.
Fabrikant van electronica (in onderaanneming) in hun Zweedse en Bulgaarse en Finse etc (en 1 chinese) fabrieken.
Dus inzetten op nearshoring met andere woorden, en dat gespreid over verschillende industriele sectoren. (wel cyclisch, maar dat wordt gecompenseerd door de spreiding)
En dat in een sector die toch wel steeds meer als strategisch wordt beschouwd, we willen steeds meer electronica lokaal produceren.
Bovendien ongeveer 7% van hun industriele activiteit is voor defensie, het lidmaatschap van Zweden in de Navo en de toenemende bans op Chinese electronica lijkt me wind in de zeilen.
Heeft mooie cashflows, en betaalbaar voor de sector waarin het zit. Ik ben wel geen fan van te veel overnames, maar ze halen er een enorme ROI op.
Normale waardering: niet goedkoop, niet duur, ik denk dat dit is wat Buffett bedoelt met kwaliteitsbedrijven tegen redelijke prijzen.
En ik vind dat de scandinavische munten ook goedkoop staan (de Noorse kroon nog meer dan de Zweedse eigenlijk).
Een beetje naar aanleiding van het artikel in trends over de hoge hoeveelheid IPO's in Zweden, maar ik had het al eerder in de gaten dat er daar wel wat dingen speelden, maar voordien niks interessants gevonden. Dus na wat rondklikken op Nasdaq Nordic dit tegengekomen.
Nog niemand Alibaba aan het oppikken ?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Mijn slechtste aandeel in bezit ...
Ik zou er van afblijven.
Als ik de redenen zie waarom het zo gedaald is heeft het niets met het bedrijf zelf te maken maar alles met de relatie tussen de dictatuur China en de eigenaar die dan maanden verdwijnt of deals ineens niet meer mag doen, ...
Veel te veel onzekerheden, als je wil gokken, waarom niet maar anders, no way ...
Ik zou er van afblijven.
Als ik de redenen zie waarom het zo gedaald is heeft het niets met het bedrijf zelf te maken maar alles met de relatie tussen de dictatuur China en de eigenaar die dan maanden verdwijnt of deals ineens niet meer mag doen, ...
Veel te veel onzekerheden, als je wil gokken, waarom niet maar anders, no way ...
De naam zegt het al.voorheenCP1234 schreef: ↑6 mei 2024, 18:38 Mijn slechtste aandeel in bezit ...
Ik zou er van afblijven.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
JOKER247 schreef: ↑6 mei 2024, 20:57De naam zegt het al.voorheenCP1234 schreef: ↑6 mei 2024, 18:38 Mijn slechtste aandeel in bezit ...
Ik zou er van afblijven.
Ik zit in het Finse Incap, beetje uit dezelfde hoek en zelfde sector. Ze hebben voornamelijk klanten in die duurzame oplossingen voorzien genre batterijen, omvormers, elektrische voertuigen, ..Aerolla schreef: ↑6 mei 2024, 10:26 Ik heb vandaag een positie genomen in het Zweedse "Note AB".
Relatief hoge marges voor de sector en hoger dan AB note op het eerste zicht.
Ze hebben een verschroeiende omzetgroei achter de rug op de booming business van hun dominantste klant Victron. De de-stocking oefening van Victron liet de omzet in 2023 bij Incap bijgevolg gevoelig dalen.
Maar het blijft een groeibedrijf m.i. met stevige cashflows, ROICs en consolidatiemogelijkheden.
Hier een presentatie over de EMS industrie in Europa.
De video staat ook op de website van INCAP indien interesse. https://incapcorp.com/storage/2022/11/C ... -Weiss.pdf
4 jaar geleden goedkoop gekocht, ondertussen staan we nog altijd 75% goedkoper.voorheenCP1234 schreef: ↑6 mei 2024, 18:38 Mijn slechtste aandeel in bezit ...
Ik zou er van afblijven.
Fundamenteel een goed bedrijf, maar sinds de vete met de Ccp gestart is, telt dat niet meer en vrees ik dat dat ook nooit meer goed komt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is een gokje dat ik een half jaar geleden gewaagd heb.
Het aandeel was toen tamelijk gezakt en de laatste weken is het terug op zijn oorspronkelijk aangekochte koers gekomen.
Ik vond 80 USD een goede prijs om te kopen, maar het is koffiedik kijken omwille van 'China' zoals hierboven reeds werd aangehaald. Ik hou mijn vertrouwen in Alibaba, onder deze paraplu zitten echt veel E-commerce diensten, zelf hanteer ik een koersdoel van 108 USD, dit komt in de buurt van het gemiddelde van de analisten zag ik net. Ik acht het potentieel echter nog groter, ik ben benieuwd wat de clouddiensten zullen presteren dit kwartaal.
Reeds lange tijd geleden. Evenals JD en Prosus.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."