Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Inderdaad. Als het dividend wilt van Ageas, dan moet je )paradixaal genoeg- wachten tot na de knip, want dan is je dividend yield (een beetje) hoger.
Maar goed, als je nog niet aan de befaamde 800 zit...
Maar goed, als je nog niet aan de befaamde 800 zit...
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dit is geen valueplay met koersdoel, maar een lange termijn belegging. Despegar heeft heel wat groei voor zich. De vergelijking met booking.com en makemytrip (India) wordt wel eens gemaakt, maar laat ons nuchter blijven. Op SeekingAlpha staan goede artikels die je inzicht geven, aanrader. Investor day presentatie 2022 ook een aanrader.contextbinder schreef: ↑28 mei 2024, 08:01Soms een koersdoel voor ogen in deze, imo zeer lastig in deze
Is een moving target hé, maar ik zie nog meer dan genoeg potentieel. Groeimarkt, inpikken marktaandeel Brazilië door faillissement van grote concurrent, M&A, lagere kosten door minder factoring, iets doen aan die dure preferred stock. Market cap tegen het miljard dollar dus kan stilaan in het vizier komen van wat grotere beleggers. CAGR van 15%+?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt helemaal.
Ik zou nog een alternatief willen suggereren: een putoptie schrijven. Dividend zit (bruto) verrekend in de premies.
Nog interessanter bij buitenlandse aandelen. Gisteren heb ik P42 sept 2024 geschreven op NN.
En hoeveel heeft dat uiteindelijk na kosten en spread netto opgebracht?Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 09:59 Nog interessanter bij buitenlandse aandelen. Gisteren heb ik P42 sept 2024 geschreven op NN.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
1,74 euro per aandeel
-
- Jr. Member
- Contacteer:
(koers draaide rond 45 euro op dat moment)
In het geval van Ageas zou je er dan al 5 moeten schrijven om enige opbrengst te hebben.Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 09:59 Ik zou nog een alternatief willen suggereren: een putoptie schrijven. Dividend zit (bruto) verrekend in de premies.
Nog interessanter bij buitenlandse aandelen. Gisteren heb ik P42 sept 2024 geschreven op NN.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb nu geen zicht op de koersen, maar bedoel je de P42?
Zo ja, dan is de vergelijking niet helemaal eerlijk want die is ver "out of the money". Het risico t.o.v. nu aandelen kopen ligt veel lager. De opbrengst dus logischerwijs ook.
Als je "at the money" zou schrijven, zal het rendement gevoelig hoger liggen, maar het koersrisico natuurlijk ook.
Zo ja, dan is de vergelijking niet helemaal eerlijk want die is ver "out of the money". Het risico t.o.v. nu aandelen kopen ligt veel lager. De opbrengst dus logischerwijs ook.
Als je "at the money" zou schrijven, zal het rendement gevoelig hoger liggen, maar het koersrisico natuurlijk ook.
Ja, dat is de premie die je voor het schrijven van de optie hebt gekregen maar zolang je die optie niet afsluit, loop je het risico dat je in september aan 42 moet kopen (of moet doorrollen). Dit is een goeie methode om de aandelen eventueel aan 42 te verwerven, niet als het zuiver om het dividend te doen is.
Ik bedoel dat het rendement voor 1 put op Ageas de moeite niet waard is.Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 10:40 Ik heb nu geen zicht op de koersen, maar bedoel je de P42?
Koers Agaes nu €48.
1 put aan €46 21 jun geeft €56.
Peanuts dus, laat staan het handelsvolume in Ageas.
Idem voor NN, wel meer volume dan Ageas.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De premie is relatief hoog omdat het dividend erin is verrekend. Ik zou graag NN kopen aan 42. Blijft de koers erboven, dan schrijf ik wellicht opnieuw voor december. Stijgt de koers hard voor september, dan sluit ik de optie en gooi ik mijn dobber ergens anders uit.
Kan je dat premies noemen , NN jun 2021, koers €42, premie €37 ?Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 10:48 De premie is relatief hoog omdat het dividend erin is verrekend. Ik zou graag NN kopen aan 42. Blijft de koers erboven, dan schrijf ik wellicht opnieuw voor december. Stijgt de koers hard voor september, dan sluit ik de optie en gooi ik mijn dobber ergens anders uit.
Kan je beter puts schrijven op KO bv.
In een out of the money put optie zit amper dividend verrekend, kijk maar eens naar de koers van die sep 42 put, kun je nu na ex dividend nog steeds aan ongeveer 1,74 schrijven. Is ook logisch, koers aandeel zakt en komt dus dichter tegen de strike waardoor het risico en dus premie toeneemt.Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 10:48 De premie is relatief hoog omdat het dividend erin is verrekend. Ik zou graag NN kopen aan 42. Blijft de koers erboven, dan schrijf ik wellicht opnieuw voor december. Stijgt de koers hard voor september, dan sluit ik de optie en gooi ik mijn dobber ergens anders uit.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het klopt dat de impact groter is naarmate je dichter bij de aandelenkoers schrijft.
Net zoals iemand die ex dividend de aandelen koopt, verwacht ik als schrijver dat de koers het dividend snel zal inlopen en dus zal weglopen van de strike. Als dat niet gebeurt, mij ook goed want ik wil ze gerust kopen aan 42 euro (waarna ik calls ga schrijven).
Net zoals iemand die ex dividend de aandelen koopt, verwacht ik als schrijver dat de koers het dividend snel zal inlopen en dus zal weglopen van de strike. Als dat niet gebeurt, mij ook goed want ik wil ze gerust kopen aan 42 euro (waarna ik calls ga schrijven).