Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Zelfs die magere premie geeft netto 10,57% geannualiseerd. Terwijl het risico dat je neemt aanzienlijk lager is door de strike van 42 en de korte looptijd. Maar ik ben het eens dat er op dit moment wellicht interessantere deals te vinden zijn.karine schreef: ↑28 mei 2024, 10:51Kan je dat premies noemen , NN jun 2021, koers €42, premie €37 ?Popkwiskampioen schreef: ↑28 mei 2024, 10:48 De premie is relatief hoog omdat het dividend erin is verrekend. Ik zou graag NN kopen aan 42. Blijft de koers erboven, dan schrijf ik wellicht opnieuw voor december. Stijgt de koers hard voor september, dan sluit ik de optie en gooi ik mijn dobber ergens anders uit.
Kan je beter puts schrijven op KO bv.
Wat me ook de moeite lijkt om nu op te volgen is LVMH.(ook een tip trouwens van Compounding Quality, 21/12/2023, koers €743).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1 van de dagen nog een beetje bijkopen, via Dior. Misschien nog even wachten. Ik heb het gevoel dat we gaan corrigeren. De beurs voelt raar aan. Dit vind ik wel een goede aankoop van hem Dit is een aandeel dat je voor altijd kan bijhouden. Met wat er nu aan de horizon te zien is natuurlijk. Dat kan ik toch niet zeggen van een aantal andere aankopen van hem.
LVMH moet zijn groei uit China halen. Zou daar voorzichtig mee zijn en op langere termijn zeker niet optimistisch.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Zo’n 30% omzet komt inderdaad uit China. Da’s een risico, klopt.
Zouden Indiërs hun tassen ook niet mooi vinden? Ze kunnen ook op andere manieren groeien. Productgamma uitbreiden, overnames, prijsverhogingen uiteraard,..
Zouden Indiërs hun tassen ook niet mooi vinden? Ze kunnen ook op andere manieren groeien. Productgamma uitbreiden, overnames, prijsverhogingen uiteraard,..
Het probleem met "exclusieve" merken is net dat je niet kunt hebben dat Jan en alleman ermee rondloopt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Klopt, plus het gaat nog altijd om mode; iets kan ook "uit de mode" geraken. En de lokroep van Westerse merken als statussymbool kan wel eens snel minder luid klinken.
Zeker in het licht van een verdere opdeling in de wereld tussen "de internationale gemeenschap" die verhoudingsgewijs flink op z'n retour is, en de BRICS+ (incl. SCO etc.) anderzijds. De inwoners van die laatsten gaan ongetwijfeld steeds meer kiezen voor eigen merken.
Waar 15 jaar geleden elke Chinees liefst een Volkswagen of Mercedes-Benz reed, is dat vandaag en morgen eerder een BYD of iets gelijkaardigs. En net van de nouveau rich in vooral die landen moeten de LVMH's, Kering's, Hermèssen van de wereld het hebben.
Deze bedrijven zijn in feite onrealistisch duur geprijsd: hoge koerswinst t.o.v. een hoge winst.
Om een idee te geven: als je bedrijven rangschikt op marktkapitalisatie, dan staat bv SAP op 50, Shell op 49, Qualcomm op 47, PepsiCo op 46 en AstraZeneca op 44. Stuk voor stuk enorme, leidende bedrijven met een wereldwijde afzetmarkt, miljarden klanten, belangrijke producten. En dan staat op plek 43 sacochenboetiek Hermès?
En dan heb ik het niet eens over namaak.
Hermes is wel iets meer dan een sacochenverdeler.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik besef ook dat ze meer verkopen dan handtassen.
Voor de geïnteresseerden: https://www.hermes.com/be/en/category/home/objects/#| - shoppen maar! Heel leuke spulletjes, zoals een vaas om je bloemen in te steken, slechts 7600 EUR. Of een doosje om je papieren zakdoekjes in op te bergen. Voor 1180 EUR. Ik wil nog wel eens zien of dat over een generatie nog even populair is, en of ze er dan nog mee weg komen.
Niet alle Indiërs gaan direct zo’n sacoche kopen he.
Een (klassieke) Vuitton is volgens mij niet echt in of uit de mode. Weet je hoe lang dat al een hebbeding (statussymbool) is? Veel van hun merken zijn tijdloos. Ze sturen met hun reclamebudgetten trouwens wat mode is. Ze zijn zeer goed op sociale media, naar het schijnt. Ze passen zich dus goed aan.
Ik ben ook wel bezorgd over de opvolging. De kans is reëel dat het minder goed geleid gaat worden. De tweede generatie doet het vaak een pak minder goed.
Bon, voorlopig ga ik het houden bij de positie die ik heb, tenzij we nog een pak lager gaan. Heb al een redelijke positie en ik heb ook al die andere sacochenboetiek waar jullie het over hebben in portefeuille.
Ik heb juist Adobe gekocht. Nu heb ik ongeveer elk quality-bedrijf dat ik wou hebben. Bij een serieuze beurscorrectie staan er eventueel nog 3 hotelgroepen op mijn lijstje: Marriott, Intercontinental en Hilton.
Blijf ik over twijfelen en ga ik dus niet doen: Otis, Booking en LSEG.
Ik zal het nooit kopen, maakt niet uit hoe rijk ik ben. Maar je bekijkt dit vanuit een Westerse invalshoek en daar zit de groei niet. Aziaten houden van dure kitch, Russen van potsierlijk luxe. Die markt verdwijnt niet snel.NVSTR schreef: ↑29 mei 2024, 19:31Ik besef ook dat ze meer verkopen dan handtassen.
Voor de geïnteresseerden: https://www.hermes.com/be/en/category/home/objects/#| - shoppen maar! Heel leuke spulletjes, zoals een vaas om je bloemen in te steken, slechts 7600 EUR. Of een doosje om je papieren zakdoekjes in op te bergen. Voor 1180 EUR. Ik wil nog wel eens zien of dat over een generatie nog even populair is, en of ze er dan nog mee weg komen.
Waarom twijfel je over Booking, maar niet over Marriott, ITC & Hilton?Barryke schreef: ↑29 mei 2024, 21:13
Ik heb juist Adobe gekocht. Nu heb ik ongeveer elk quality-bedrijf dat ik wou hebben. Bij een serieuze beurscorrectie staan er eventueel nog 3 hotelgroepen op mijn lijstje: Marriott, Intercontinental en Hilton.
Blijf ik over twijfelen en ga ik dus niet doen: Otis, Booking en LSEG.
Je gelooft in het (duurdere) toerisme, maar opteert niet voor de goedkopere (k/w) optie. Lijkt wat tegenstrijdig.
Het is een buikgevoel, ik volg dat meestal. Bij Booking is eigenlijk niemand echt tevreden. De klanten voelen zich in’t zak gezet (en zijn dat ook vaak hebben we recent geleerd) en de hoteliers ook. Ja, ze hebben een moat en je kan er moeilijk omheen als je een reis wil boeken, maar dat is met die hotelgroepen ook zo. Bij een serieuze daling ga ik die drie dus oppikken en niet Booking. Wil ik Booking voor 10 jaar in mijn portefeuille? Neen. De drie anderen? Ja.
Het was dus Ulta.
“Yesterday, I bought a new stock for our Portfolio.
The company trades at the cheapest valuation level they have traded at since the Financial Crisis.
In my model, I estimate the expected yearly return for shareholders will equal almost 14% per year.
If my estimates would be correct, we would double our money in 5 years”.
Wil je weten welk aandeel?
“Curious about which stock I just bought?”
“Become a Partner and find out!”
(Voor slechts $500)
Hij spreekt over een “new stock”. Hij had die toch al? Hij koopt bij. Hij is er in elk geval weer zeker van dat hij het koopje van zijn leven doet. Blijf ik dus ver van weg… Zoals van Dino Polska en Text SA. Op 5 jaar gaat hij zijn geld verdubbelen. Ik schrijf het op met time stamp.