Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
- Wie het aandeel in juli 2021 kocht is 80% van zijn geld kwijt.
- Op 5 (vijf) jaar tijd ben je 40% van je geld kwijt
Dat zijn toch geen zaken die ik van een kwaliteitsbedrijf verwacht.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik wou daarnet iets gelijkaardigs sturen. Bon, ik twijfel niet aan de upside. Ergens moet de bodem zijn natuurlijk. Goed voor mensen die nu hun eerste aankoop doen? De rest zal al lange tijd winst mislopen hebben.
Wat maakt het verleden uit? Niemand zat PayPal aan te prijzen toen ze $300 noteerden. Kleine speculatieve long positie hier; wel kleiner dan Adyen. Die zijn 60% gezakt sinds de top dus zal ook wel geen quality zijn
Het is niet enkel het verlies van het verleden maar ook de winst dat je misloopt omdat je het geld niet ergens anders had in geïnvesteerd.
Als je al jaren in PayPal zat bedoel je? Gaat voor niemand op hier
Niemand zit hier in Paypal tussen midden 21 - begin 24? Wat maakt het verleden uit?
Het aandeel is letterlijk gecrasht op nog geen 1 jaar tijd (juli '21 - juni '22). 80% gekelderd. Hoeveel mensen hebben het hier proberen op te kopen omdat ze dachten dat de bodem bereikt was? Presteerde het bedrijf zo slecht dan? Volgens mij niet. Fundamenteel was er niets veranderd dat de koers rechtvaardigde.Van dat laagste punt in juni nog eens 25% eraf tot eind oktober vorig jaar. Het is pas sinds dan dat het opnieuw wat tractie kreeg en dat was gewoon eerder te danken aan de globale markt die terug opveerde.
Is dat een bedrijf die je in uw portefeuille wilt hebben zitten? Ik hoop dat ze snel opnieuw richting de 100 - 150 mogen gaan voor diegene die erin zitten of nu hun eerste positie hebben, geloof mij. Maar zelf vind ik het te speculatief.
All the information is in the past, all the value in the future.
Maar daar kan heb bedrijf zelf toch niets aan doen?bryanv schreef: ↑1 augustus 2024, 11:40
Het aandeel is letterlijk gecrasht op nog geen 1 jaar tijd (juli '21 - juni '22). 80% gekelderd. Hoeveel mensen hebben het hier proberen op te kopen omdat ze dachten dat de bodem bereikt was? Presteerde het bedrijf zo slecht dan? Volgens mij niet. Fundamenteel was er niets veranderd dat de koers rechtvaardigde.Van dat laagste punt in juni nog eens 25% eraf tot eind oktober vorig jaar. Het is pas sinds dan dat het opnieuw wat tractie kreeg en dat was gewoon eerder te danken aan de globale markt die terug opveerde.
Is dat een bedrijf die je in uw portefeuille wilt hebben zitten?
Het feit dat andere beleggers te duur kopen of te goedkoop verkopen, dat maakt het bedrijf zelf niet meer of minder kwaliteitsvol.
Misschien hebben/hadden die andere beleggers wel een punt, en misschien waren het grote dommerikken, wie zal het zeggen.
Zoals je ziet hebben de immer kritische Spaargidsers de koppen bij mekaar gestoken om een repliek te formuleren om de duidelijk onderbouwde case voor Paypal te counteren.
Jammer genoeg geraakt die gecombineerde hersenkracht niet verder dan zonder enige context te kijken naar een arbitrair gekozen stukje van een koersgrafiek om tot een conclusie te komen. Niveau zo laag dat het stilaan gênant wordt.
Jammer genoeg geraakt die gecombineerde hersenkracht niet verder dan zonder enige context te kijken naar een arbitrair gekozen stukje van een koersgrafiek om tot een conclusie te komen. Niveau zo laag dat het stilaan gênant wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is er eigenlijk zo "great" aan Paypal ?
Waarvoor hebben we per se Paypal nodig ?
Waarvoor hebben we per se Paypal nodig ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap niet wat een ZELFVERKLAARD genie als jij hier nog komt doen op een forum vol randdebielen ...Rise schreef: ↑1 augustus 2024, 20:02 Zoals je ziet hebben de immer kritische Spaargidsers de koppen bij mekaar gestoken om een repliek te formuleren om de duidelijk onderbouwde case voor Paypal te counteren.
Uw dikke nek begint stilaan "gênant" te worden ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Kleine kindjes reageren ook vaak boos als je ze met de neus op de feiten drukt
Laten we het vooral op de feiten houden en meningen over de feiten, los van (meningen over) persoonlijkheden. Het is uit de clash of ideas dat er interessante inzichten komen, dat krijgen we niet door telkens de persoon aan de ideeën te linken.
Ik vind de grafiek van PayPal er gewoon niet goed uitzien.
Nu weer een flinke SHS in de dag grafiek met een koersdoel rond de 41.
Hoop dat dit objectief genoeg is.
Nu weer een flinke SHS in de dag grafiek met een koersdoel rond de 41.
Hoop dat dit objectief genoeg is.
Paypal doet mij denken aan Nokia van een paar jaren geleden : fantastische bedrijf, top producten .... maar zeer trage reactie tegenover concurrentie/markt en de nieuwe mogelijkheden.
Als Paypal niet reageert of niet de mogelijkheid heeft om dit te doen, zal ze binnenkort verdwijnen.
Een andere bedrijf dat vandaag ook in dezelfde situatie ligt : Intel (INTC).
Als Paypal niet reageert of niet de mogelijkheid heeft om dit te doen, zal ze binnenkort verdwijnen.
Een andere bedrijf dat vandaag ook in dezelfde situatie ligt : Intel (INTC).