Koopwaardige aandelen
TIP
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Re: Koopwaardige aandelen
Het Amerikaanse CA Technologies is een top-10 speler in de globale software-industrie. Het bedrijf boekte in het boekjaar dat eindigde in maart 2014 een omzet van $4,5 miljard. Deze werd voor 59,3% gerealiseerd in de Verenigde Staten, voor 24,2% in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, en voor 16,5% in de rest van de wereld. Het bedrijf verdeelt haar activiteiten in drie segmenten: 1) Mainframe Solutions (54,9% van de omzet) biedt oplossingen aan voor het beheer van mainframe-computers; 2) Enterprise Solutions (36,7% van omzet) biedt oplossingen aan om applicaties te ontwikkelen en te testen onder verschillende besturingssystemen; oplossingen om de doeltreffendheid van IT-infrastructuur en applicaties te managen; oplossingen om IT-investeringen, -projecten en -processen te optimaliseren; en oplossingen om toegangscontroles van gebruikers in IT-omgevingen te implementeren; 3) Services (8,4% van omzet) biedt ondersteuning, advies en trainingen voor al deze activiteiten. De omzet daalde in het eerste kwartaal (juni 2014) met 2,4% terwijl de vrije kasstroom toenam van -$35 miljoen naar +$145 miljoen. Website: http://www.ca.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige marktkapitalisatie: $11727,4 mio
Huidige aandelenkoers: $26,35
Faire marktkapitalisatie: $23200,8 mio (= 21x de gemiddelde vrije kasstroom voor de periode maart 2010-2014)
Faire aandelenkoers: $52,13
Opwaarts koerspotentieel: +97,8%
Argumenten pro belegging
- geen overheidsinmenging (i.t.t. banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- nuttige, noodzakelijke producten en diensten
- zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 23,7% de voorbije 7 jaar)
- meer kasmiddelen dan bankschulden (netto-kaspositie van $1,5 miljard)
- grote aandeleninkoop-programma's de voorbije 3 boekjaren ($2 miljard in totaal)
- bruto-dividend van $1,00 (= rendement van 3,80%)
Argumenten contra belegging
- financiële rapportering en beursnotering in USD, dus wisselkoersrisico
- geen groeibedrijf, tegenvallende omzetontwikkeling
- klassieke technologie-aandelen zijn al enkele jaren zeer onpopulair op de beurs, het is gissen hoelang dit blijft duren

Huidige marktkapitalisatie: $11727,4 mio
Huidige aandelenkoers: $26,35
Faire marktkapitalisatie: $23200,8 mio (= 21x de gemiddelde vrije kasstroom voor de periode maart 2010-2014)
Faire aandelenkoers: $52,13
Opwaarts koerspotentieel: +97,8%
Argumenten pro belegging
- geen overheidsinmenging (i.t.t. banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- nuttige, noodzakelijke producten en diensten
- zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 23,7% de voorbije 7 jaar)
- meer kasmiddelen dan bankschulden (netto-kaspositie van $1,5 miljard)
- grote aandeleninkoop-programma's de voorbije 3 boekjaren ($2 miljard in totaal)
- bruto-dividend van $1,00 (= rendement van 3,80%)
Argumenten contra belegging
- financiële rapportering en beursnotering in USD, dus wisselkoersrisico
- geen groeibedrijf, tegenvallende omzetontwikkeling
- klassieke technologie-aandelen zijn al enkele jaren zeer onpopulair op de beurs, het is gissen hoelang dit blijft duren

Laatst gewijzigd door gpv1 op 19 oktober 2014, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Gpv1:
Ik wil even meegeven dat ik je posts zeer waardeer! Bedank!
-
- Newbie
Hallo
Heeft er iemand enkele goede tips om in aandelen te beleggen in december? Ik twijfel tussen Arseus, Melexis, Resilux, IBA, Nyrstar en Mobistar.
Bedankt!
Hamish
Heeft er iemand enkele goede tips om in aandelen te beleggen in december? Ik twijfel tussen Arseus, Melexis, Resilux, IBA, Nyrstar en Mobistar.
Bedankt!
Hamish
Nyrstar zou ik toch niet nemen, in het verleden niks dan miserie mee
Mobistar is een potentiële overnemer van Telenet ! Ik gok daaropBelegger285 schreef:Hallo
Bedankt!
Hamish

Betaal jij (nog ) beurstaks (0,25% in belgie binnenkort 0,28% ) of werk je liever via een buitenlandse ( hollandse of luxemburgse ) broker volkomen legaal, waar je 0,00% op moet betalen. Dat scheelt een slok op de borrel vooral bij veelvuldige beurstransacties. Het is wel niet goed voor de lege belgische staatskas. Uiteraard worden dan de buitenlandse coupons in de belastingsaangifte opgenomen, voor de belgische aandelen in het buitenland ontvangen volstaat de belgische roerende voorheffingBelegger285 schreef:Hallo
Bedankt!
Hamish
-
- Hero Member
- Contacteer:
Paul, DeGiro, toch?
als die in Holland zit, zeker waarom niet .
Er zijn er nog andere hooor, zusjes eerder dochters van ................
Er zijn er nog andere hooor, zusjes eerder dochters van ................
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Merci!hansv schreef:Gpv1:
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
De ratio is zoek bij het aandeel IBM. Koers daalt meer dan 7% na cijfers over derde kwartaal, die een daling van de omzet en winst lieten zien. Het goede nieuws wordt over het hoofd gezien: na een daling van de vrije kasstroom in de eerste jaarhelft is er in het derde kwartaal een stijging van 6,5% tov vorig jaar.gpv1 schreef:IBM is 's werelds grootste all-round IT-bedrijf. Het levert aan bedrijven en overheidsorganisaties oplossingen op vlak van IT-beheer, onderhoud, ondersteuning, advies, financiering, software en data-opslag en -analyse. De omzet bedroeg $100 miljard in 2013 en werd voor 43,3% gerealiseerd in Noord- en Zuid-Amerika, voor 31,7% in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, en voor 23,0% in Azië-Pacific. Belangrijke concurrenten zijn o.a. Capgemini, Atos, Accenture, CSC, Cognizant, Oracle en SAP. De omzet in de eerste helft van dit jaar ligt 3,1% lager dan vorig jaar; de vrije kasstroom is over dezelfde periode gedaald met 7,6%.
Ik denk dat Buffett vandaag wat extra aandelen zal inslaan.
Als Google en Facebook beroep zouden gedaan hebben op IBM voor mainframes ipv zelf hun servers en datacenters te ontwikkelen had IBM meer omzet gehad.
Ik vermoed dat de mainframebusines van IBM inclusief de diensten daarvoor vooral afhangen van de financiële en de overheidssector.
Ik vermoed dat de mainframebusines van IBM inclusief de diensten daarvoor vooral afhangen van de financiële en de overheidssector.
Econocom @ €6,11 momenteel.
Lijkt me toch ook wel goedkoop, of loopt het zo hard spaak met Osiatis?
Lijkt me toch ook wel goedkoop, of loopt het zo hard spaak met Osiatis?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Heb zelf 1 pakketje, maar durf toch niet bijkopen. Er zou sociale onrust heersen (http://www.channelnews.fr/actu-societes ... nsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;), wat al geresulteerd heeft in een vertraging bij de integratie van Osiatis. Markt lijkt te twijfelen aan de jaardoelstellingen.
Het zou pas belangrijk nieuws zijn als er eens 5 minuten géén sociale onrust heerst in een Frans bedrijf.
Ik peins ook dat Econocom relatief goedkoop noteert. Daarnaast, de baas lijkt me een uitstekend strateeg, ook wat de kapitaalmarkten betreft.
Ik peins ook dat Econocom relatief goedkoop noteert. Daarnaast, de baas lijkt me een uitstekend strateeg, ook wat de kapitaalmarkten betreft.
>:D
De baas heeft in augustus, september en begin oktober ook veel kleine pakketjes verkocht, bijna dagelijks. Zijn limiet lijkt op €6,80 te liggen. De laatste 2 weken heeft hij althans niets meer verkocht, of dat heeft te maken met de publicatie van de resultaten straks. Hij heeft nog steeds zo'n 44% van de aandelen.