Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb Paypal al 15 jaar ofzo. De laatste 5 jaren misschien nog 1 keer gebruikt om iets te betalen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Heb Paypal jaren geleden weg gedaan, was nog een tijd dat hun klanten bescherming een voordeel was maar na 3 probleemgevallen maar één keer geholpen te zijn konden ze de boom in ...
Zie ook totaal geen toekomst voor dit bedrijf, wat doen ze speciaal, betalingen; wel er komen elke dag extra mogelijkheden bij zoals payconiq, instant overschrijvingen, apple pay, google pay, amazon pay, ali pay; ... en dan heb je nog de klassieke kredietkaarten en kun je online nu ook op veel meer plaatsen met een debetkaart betalen als vroeger.
Waarom dus nog paypal ??
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik heb het 10 jaar geleden 1 keer gebruikt, sindsdien nooit meer. Ik ken ook niemand die het gebruikt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik gebruik Paypal al 24 jaar.
Destijds om verkopen via ebay te doen.
Sinds 8 jaar gebruik ik paypal zakelijk om betalingen te ontvangen voor mijn kleine webwinkel. Mollie gebruik ik ook op een andere shop.
Zelf betaal ik veel met paypal, het is puur uit gebruiksgemak, mijn CC is daar gekoppeld. Omdat ik ook betalingen accepteer via paypal gebruik ik ook dat saldo om betalingen te doen. De kopersbescherming heb ik 1 keer nodig gehad, dit was netjes afgehandeld.
Ik gebruik ook Googlepay of Payconiq waar het kan.
Destijds om verkopen via ebay te doen.
Sinds 8 jaar gebruik ik paypal zakelijk om betalingen te ontvangen voor mijn kleine webwinkel. Mollie gebruik ik ook op een andere shop.
Zelf betaal ik veel met paypal, het is puur uit gebruiksgemak, mijn CC is daar gekoppeld. Omdat ik ook betalingen accepteer via paypal gebruik ik ook dat saldo om betalingen te doen. De kopersbescherming heb ik 1 keer nodig gehad, dit was netjes afgehandeld.
Ik gebruik ook Googlepay of Payconiq waar het kan.
Paypal wordt vergeleken met Payconiq.
Even een kleine toelichting:
Payconiq is een lokaal verhaal, en had natuurlijk een enorme voorsprong omdat het gelinkt is aan Bancontact zijnde eigenlijk de Belgische banken. Dit gegeven vertroebelt natuurlijk het beeld. Wie in België gebruikt Venmo?
Paypal doet op jaarbasis een 26 miljard transacties. Dat is bijna 100 keer meer dan Payconiq, of ruim 10 keer de hele Bancontact-groep (kaartbetalingen, contactloos, Payconiq...).
Payconiq is een lokaal verhaal, en had natuurlijk een enorme voorsprong omdat het gelinkt is aan Bancontact zijnde eigenlijk de Belgische banken. Dit gegeven vertroebelt natuurlijk het beeld. Wie in België gebruikt Venmo?
Paypal doet op jaarbasis een 26 miljard transacties. Dat is bijna 100 keer meer dan Payconiq, of ruim 10 keer de hele Bancontact-groep (kaartbetalingen, contactloos, Payconiq...).
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Paypal wordt niet vergeleken met Payconiq, er wordt aangegeven dat er de dag van vandaag wereldwijd massaal veel opties zijn om betalingen te doen waar dit vroeger veel minder het geval was ! 10 jaar geleden had je geen apple pay, google pay Alipay ( dit wordt massaal gebruikt in China; misschien al meer dan paypal wereldwijd ) en andere zoals payconiq of zelfs instant betalingen; toen had paypal een echte meerwaarde.NVSTR schreef: ↑3 augustus 2024, 00:02 Paypal wordt vergeleken met Payconiq.
Ik herhaal dus mijn vraag, welke meerwaarde heeft Paypal de dag van vandaag nog ??
De paypal button? Weinig. Daarom dat ik eerder vroeg wat dit deel effectief bijdraagt.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 00:23Paypal wordt niet vergeleken met Payconiq, er wordt aangegeven dat er de dag van vandaag wereldwijd massaal veel opties zijn om betalingen te doen waar dit vroeger veel minder het geval was ! 10 jaar geleden had je geen apple pay, google pay Alipay ( dit wordt massaal gebruikt in China; misschien al meer dan paypal wereldwijd ) en andere zoals payconiq of zelfs instant betalingen; toen had paypal een echte meerwaarde.NVSTR schreef: ↑3 augustus 2024, 00:02 Paypal wordt vergeleken met Payconiq.
Ik herhaal dus mijn vraag, welke meerwaarde heeft Paypal de dag van vandaag nog ??
Paypal is echter meer dan dat (oa Braintree & Venmo). Je begrijpt het betaalproces niet vermoed ik... Het is iets complexer dan hoe je het voorstelt. Gateway, risk mgmt, processing, acquiring,...
Apple pay zou dit jaar geïmplementeerd worden bij Braintree dacht ik?
Het betaalproces bij concurrent Adyen;
https://www.youtube.com/watch?v=bp9G_1Zb0gs
Hier al vele jaren een trouwe gebruiker van PayPal voor online aankopen via de laptop. Superhandig en sneller dan bv. Payconiq. Bij PayPal zijn het gewoon snel een paar muisclicks die je doet. Bij Payconiq is het van: gsm nemen, trage app openen, qr-code scannen, pincode intikken...
Soms betaal ik wel met Payconiq maar PayPal is toch wel mijn favoriet.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?gpv1 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:07 Hier al vele jaren een trouwe gebruiker van PayPal voor online aankopen via de laptop. Superhandig en sneller dan bv. Payconiq. Bij PayPal zijn het gewoon snel een paar muisclicks die je doet. Bij Payconiq is het van: gsm nemen, trage app openen, qr-code scannen, pincode intikken...
Mijn ervaring is dat ik met de kredietkaart meestal nog een tijdrovende, omslachtige verificatie via de bank moet doorlopen.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10
Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bij "trusted" verkopers, zoals bv. Amazon heb ik dat niet, gewoon één klik; bij sommige andere moet ik inderdaad nog een verificatie doen uit eigen veiligheid; echter moest ik willen kan ik dat afzetten maar dat wil ik niet.gpv1 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:13Mijn ervaring is dat ik met de kredietkaart meestal nog een tijdrovende, omslachtige verificatie via de bank moet doorlopen.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10
Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Begrijp je punt als persoon maar ik zie dat niet echt als een punt waardoor Paypal als bedrijf een "meerwaarde" zou hebben of zelfs een bestaansreden tov al de andere bedrijven die betaal faciliteiten aanbieden.
In mijn ogen is Paypal eerder een Blockbuster of Nokia maar ik leer graag bij dus hopelijk kan iemand mijn ogen openen ...
Het was ook niet mijn bedoeling om PayPal te promoten of zo hoor. Ik heb al geschreven dat PayPal, als bedrijf dat leeft van transacties, een soort van commodity-speler is en dat ik vermoed dat beleggers op lange termijn hier niet meer de hoge multiples van weleer voor gaan willen betalen.
Bij Amazon betaal ik ook supersnel via de opgeslagen kredietkaart, want daar is die herhaalde verificatie idd niet nodig. Maar ik geloof dat dat ook de enige webshop is die ik gebruik die die mogelijkheid heeft.
Bij Amazon betaal ik ook supersnel via de opgeslagen kredietkaart, want daar is die herhaalde verificatie idd niet nodig. Maar ik geloof dat dat ook de enige webshop is die ik gebruik die die mogelijkheid heeft.
Ik gebruik het regelmatig daar het zo snel en makkelijk is maar vooral voor hun aankoopbescherming en het is gratis.(sommige kaarten zijn ook gratis natuurlijk)voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10 Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Heb enkele jaren geleden in het buitenland een dure aankoop gedaan en met één van de producten was er een probleem.
Zij hebben onmiddellijk de betaling ingetrokken en ingehouden tot ik tot een mooie overeenkomst met de verkoper gekomen ben en een deel van mijn geld heb terug gekregen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?karine schreef: ↑3 augustus 2024, 15:52Ik gebruik het regelmatig daar het zo snel en makkelijk is maar vooral voor hun aankoopbescherming en het is gratis.(sommige kaarten zijn ook gratis natuurlijk)voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 15:10 Ok, maar met mijn kredietkaart betaal ik ook met 1 max 2 klikken, dus ik herhaal wat is de meerwaarde tegen de andere opties in het algemeen ?
Heb enkele jaren geleden in het buitenland een dure aankoop gedaan en met één van de producten was er een probleem.
Zij hebben onmiddellijk de betaling ingetrokken en ingehouden tot ik tot een mooie overeenkomst met de verkoper gekomen ben en een deel van mijn geld heb terug gekregen.
PayPal's Aankoopbescherming geeft je recht op terugbetaling van de volledige aankoopprijs van het artikel plus de oorspronkelijke verzendkosten die je hebt betaald, wanneer je het artikel niet hebt ontvangen, of wanneer je het object wél ontvangen hebt, maar het niet is wat je besteld hebt.voorheenCP1234 schreef: ↑3 augustus 2024, 16:27Klopt maar ik heb ook een aankoopbescherming met mijn kredietkaart en een verlengde garantieperiode, dus zoals ik al schreef wat is de "meerwaarde" van dit bedrijf tov de andere bedrijven die betaalfaciliteiten aanbieden waardoor men kan stellen dat het toekomst gericht een goede en verstandige investering is ?karine schreef: ↑3 augustus 2024, 15:52
Ik gebruik het regelmatig daar het zo snel en makkelijk is maar vooral voor hun aankoopbescherming en het is gratis.(sommige kaarten zijn ook gratis natuurlijk)
Alleen al het probleem melden in het klachtencentrum van Paypal is meestal al voldoende om de verkoper tot actie te dwingen want Paypal gaat ervan uit dat de koper gelijk heeft als de verkoper niet binnen een bepaalde tijd reageert. De aankoopbescherming van Paypal werkt daarom beter (efficiënter) dan de aankoopbescherming van mijn Visa Gold kaart. Ik heb hiervan al een aantal keren gebruik gemaakt en tot mijn volle tevredenheid. Die verlengde garantieperiode bij mijn kredietkaart daarentegen werkt, in mijn geval toch, niet echt. Heb het voorgehad met een smartphone die kapot was door een 'vochtprobleem'. Had die regelmatig gebruikt om te gaan joggen (in een speciaal hiervoor bestemde armband) en heb op mijn kin mogen kloppen. Had nochtans nooit in de regen gelopen. Helemaal geen tussenkomst zelfs niet gedeeltelijk.