Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Divi, naast Vinci ook Eiffage al eens bekeken ?
KW verhouding van 8, dividend rendement van 4,72%.
KW verhouding van 8, dividend rendement van 4,72%.
Gelijkwaardige aandelen. Met voor mij een lichte voorkeur voor Vinci door een ietsje betere dividendhistorie (enkel een dividendcut tijdens corona,terwijl Eiffage het volledig dividend schrapte). Maar vooral Eiffage zit met een blootstelling van 73% aan Frankrijk !(Vinci slechts 43%)
[/quote]
[/quote]
Intussen wat beter bekeken, order ingelegd voor onder de $8 hopelijk, zou een 5% positie worden, mogelijks richting 20% als er nog eens cash vrijkomt. Super interessante tip, merci. Heb je zelf al een positie?reteiP schreef: ↑28 augustus 2024, 15:02 https://finchat.io/company/NasdaqCM-HDSN/
Hudson Technologies
Op de watchlist gezet, Peter Lynch soort aandeel
Nee maar staat hier nog altijd op de shortlist. Heb wel dollars vrij maar zit anderzijds ook op allocatie van aandelen voldoende.Rise schreef: ↑12 oktober 2024, 00:08Intussen wat beter bekeken, order ingelegd voor onder de $8 hopelijk, zou een 5% positie worden, mogelijks richting 20% als er nog eens cash vrijkomt. Super interessante tip, merci. Heb je zelf al een positie?reteiP schreef: ↑28 augustus 2024, 15:02 https://finchat.io/company/NasdaqCM-HDSN/
Hudson Technologies
Op de watchlist gezet, Peter Lynch soort aandeel
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik ben al een tijdje aan het gapen naar Mercado Libre, kort door de bocht de Latijns-Amerikaanse Amazon.
Alleen al de verwachtte demografische evolutie van Latijns-Amerika wekt mijn interesse in deze e-commerce marktleider.
Niet duur gewaardeerd maar moet mijn huiswerk nog afmaken.
Alleen al de verwachtte demografische evolutie van Latijns-Amerika wekt mijn interesse in deze e-commerce marktleider.
Intussen ook wel aan topkoers.BRT schreef: ↑13 oktober 2024, 19:51 Ik ben al een tijdje aan het gapen naar Mercado Libre, kort door de bocht de Latijns-Amerikaanse Amazon.
Koers/winst 76%
+70,92%afgelopen jaar
+36,75%jaar tot nu toe
Mercadolibre staat ook al tijd op mijn radar, zelfde redenen als je aangaf, maar ook heel goede firma, ik vind het wel wat duur voor zijn regio.
Maar ik zou wel durven instappen mocht ik het geld hebben of niks anders vinden
Een stijging alleen zegt niet of het duur is of niet.
En een KW van 76% voor Mercadolibre ?Aerolla schreef: ↑13 oktober 2024, 21:32 Mercadolibre staat ook al tijd op mijn radar, zelfde redenen als je aangaf, maar ook heel goede firma, ik vind het wel wat duur voor zijn regio.
En ook weer een stijging van 71% op een jaar achter de rug.
Wanneer je dan naar Alibaba kijkt, KW van 28 maar dit jaar toch ook al een ritje van 47% gemaakt.
Een KW van 76 lijkt me niet gezond in die branch.karine schreef: ↑13 oktober 2024, 23:21En een KW van 76% voor Mercadolibre ?Aerolla schreef: ↑13 oktober 2024, 21:32 Mercadolibre staat ook al tijd op mijn radar, zelfde redenen als je aangaf, maar ook heel goede firma, ik vind het wel wat duur voor zijn regio.
En ook weer een stijging van 71% op een jaar achter de rug.
Wanneer je dan naar Alibaba kijkt, KW van 28 maar dit jaar toch ook al een ritje van 47% gemaakt.
K/W houdt geen steek voor een groeibedrijf dat niet eens focust op de “W”. Zowel Amazon als Mercado hebben de oprichter aan het stuur en zijn niet bezit met winst maximalisatie, maar met het het uitbouwen van een steeds groter imperium. In het geval van Mercado heb je vermoedelijk meer groei voor de boeg gezien de helft van Latijns Amerika nog nooit online kocht laat staan een bankrekening heeft. En dat zijn nu twee van de diensten die Mercado aanbiedt.
Amazon had gedurende de voorbije 20 jaar een P/E hoger dan 80. Nochtans had je een goeie zaak gedaan als je Amazon kocht in 2004. 100 bagger.
Amazon had gedurende de voorbije 20 jaar een P/E hoger dan 80. Nochtans had je een goeie zaak gedaan als je Amazon kocht in 2004. 100 bagger.
Ik heb altijd schrik van aandelen die het laatste jaar +70% stegen.
Maar eens kijken wat deze bij een correctie doen.
Maar eens kijken wat deze bij een correctie doen.
Maar heeft Mercado Libre een AWS zoals Amazon? Meeste waarde daar zit niet in e-commerce hé.
Ik vind dit een verwarrende manier om koers/winst aan te geven. De koers staat niet op 76% van de winst.
Ik heb gezegd.
Ondernemingen die niet focussen op W vermijd ik.
Outcome bias. Dan verkies ik Baba.
Ik heb gezegd.