Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
De thesis van Hudson steunt een stuk op de groeiende vraag naar koeling maar grotendeels op de prijs van koelmiddelen. Er zijn verwachtingen over die prijs maar we hebben er eigenlijk geen zicht op.reteiP schreef: ↑14 november 2024, 15:10 Los van EPA moet je ook rekening houden met de groeitrends in HVAC en koeling die rond de 10% liggen de komende jaren (en dat lijkt me ook weer conservatief). Ongeacht wat we doen aan klimaatverandering is de opwarming nog decennia onstopbaar.
Koelmiddelen faseren in en uit aan een sneltempo waardoor er veel vaker koelmiddelen vervangen (moeten) worden.
Ik ben niet zo thuis in de koelmiddelen, maar ik vraag me af: er wordt gespeculeerd op hogere prijzen van R410 bij uitfaseren. 70% van de markt zou R410 gebruiken en de virgin productie wordt stapsgewijs afgebouwd. Maar zijn er in tussentijd geen betere virgin alternatieven? Hence waar dat vertrouwen dat de prijs gaat stijgen?
Management van HDSN is alvast rotsvast overtuigd.
Q3 call:
Het wanneer kan wel een tijdje op zich laten wachten. Er zijn hoge stocks virgin HFC aangelegd en recente data geeft slechts een trage afname aan van deze stocks (dixit management).While this season's pricing dynamic is disappointing in the near term, pricing trends are only one element of our business model, and we remain confident that the ongoing phase-out of HFCs will ultimately move prices higher as demand for HFC refrigerants begin to outstrip supply. We've said many times that we don't believe it's a question of if HFC pricing increases, it's more a question of when HFC pricing will increase.
But we are concerned that the combination of inventory levels with the annual consumption allowances will not decline in the 2025 to '28 period sufficiently relative to demand in those periods, unless a petition is filed with the EPA to lower consumption allowances in those years.