Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Laatste week alsnog € omgezet en CROX bijgekocht toen het aan >18% FCF yield zat, 30% portefeuille nu. Voorlopig +18% premarket op de voorspelde earnings beat en guidance voor omzetgroei volgend jaar. $1,3B share repurchases outstanding. Zelfs met stijging premarket nauwelijks aan de koers van toen ik postte en dus nog altijd 16% FCF yield.Rise schreef: ↑22 januari 2025, 02:03Crocs Inc. (Nasdaq: CROX)
Some basic numbers:
FCF yield: 16%
EV/FCF: 7,6
2024 zal een recordjaar geweest zijn voor zowel omzet, brutomarge, FCF-marge en EPS. Het bedrijf koopt agressief eigen aandelen in en lost aan sneltempo schulden af. Hun schuld ratio is sinds Q3 gezakt tot onder hun LT target, wat zou betekenen dat ze nog agressiever aandelen gaan inkopen ten koste van schuldaflossing. Zeker aangezien het aandeel na publicatie van Q3 results 20% onderuit ging en nog steeds niet hersteld is. Aangezien ze voor hun guidance geen rekening houden met eventuele repurchases gaat Q4 (publicatie op 13 februari) sowieso een dikke EPS beat worden.
2025 gaan de comparables voor HeyDude er al minder afschuwelijk uitzien aangezien 2024 al een rotslecht jaar was. De kapitaalallocatie is top: buyback yield is minstens 10% (obv tempo Q3 buybacks), waarschijnlijk eerder richting 12% of hoger. De marges zijn enorm en tot dusver geen signalen te zien van instortende verkoop, in tegendeel.
De kans op multiple expansion is véél groter dan verdere compression.
20% positie hier en het is dat ik geen dollars meer heb of ik had al bijgekocht.
Staat gewoon hier: https://www.magicformulainvesting.com/S ... kScreening
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Inderdaad mooie metrics, maar beleggen in mode is niets voor mij. Trends komen en gaan, fast consuming.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Wist dat er aan Crocs vele voordelen zijn ? Ze blijven drijven en kunnen niet branden.....