Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
De klim over 5jaar is anders nog steeds spectaculair: +64%. En daar zit die 29% al ingecalculeerd. Een koersdoel van 182EUR lijkt er toch wat over te zijn oa gezien de dreiging van Trump om ook heffingen op de farma in te voeren. Het kan evengoed terugvallen naar 100EUR als het tegenvalt met mister president. De kern van het aandeel is natuurlijk UCB zelf. Gezien Belgie een van de bakermatten is van biotech zit UCB dus goed qua research & development. Qua portfolio zijn er 6 geneesmiddelen die 60% van de omzet uitmaken. Dat aantal is niet zo groot. Maar goed als er blockbusters tussenzitten kan het geen kwaad. Wat mij het meeste opvalt is de pipeline van UCB. Er zit maar 1 product in fase4: bimekizumab. Is dat niet wat pover vraag ik mij af. Maar goed, ik volg de biotech wel wat op maar minder de farmacie en je moet er dagelijks mee bezig zijn om het volledige waardepotentieel te kunnen inschatten.karine schreef: ↑10 april 2025, 07:47De link werkt weer volledig.annetje schreef: ↑5 april 2025, 16:33 Niet goed wetende in welk topic deze vraag te stellen, maar ik denk dat het hier wel kan.
Sinds 1 april is Dierickx Leys onderdeel van Bank Delen. Het handige overzicht https://www.dierickxleys.be/nl/studies werkt helaas niet meer.
Weet iemand van jullie waar dit nu te raadplegen is ?
Betreft koopwaardige aandelen overweeg ik om vandaag terug positie te nemen in Tubize. De daling dit jaar van 29% lijkt me sterk overdreven voor dit topaandeel.
Iemand nog een andere mening hierover?
Re: Koopwaardige aandelen
Intussen staan we 40% lager, dat zijn koersen van 9 jaar geleden.
Is dit aandeel intussen niet een beetje teveel afgestraft?
Uitgebreide analyse.
https://substack.com/app-link/post?publ ... sdP78cKZ9c
Betreft Tubize, vorige week beperkte positie in genomen.
De omzet van Bimzelx (tegen psoriasis), dat eind 2023 werd goedgekeurd door de FDA, kwam boven de verwachtingen uit (€ 607 miljoen vs. € 551 miljoen verwacht, goed voor een verviervoudiging).
Briviact (epilepsie) (+19% tot € 686 miljoen) tekende een stevige groei op, net zoals Fintepla (epilepsie) dat de omzet met 50% zag toenemen tot € 340 miljoen.
Het door de FDA in 2024 goedgekeurde Zilbrysq (zilucoplan) tegen de zeldzame spierziekte myasthenia gravis, bracht een omzet van € 72 miljoen binnen.
Het management communiceerde de jaarprognose (guidance) : het verwacht in 2025 een omzet van € 6,5 - 6,7 miljard (eerder was er sprake van "ten minste € 6 miljard") en een kernwinst per aandeel (zonder uitzonderlijke items) van €6,80 - 7,40. De ebitdamarge zou moeten uitkomen op 30%.