Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
na succesvol aankopen te hebben gedaan van Belgacom, Renault en Adidas, waag ik me binnenkort aan Bekaert
hun vijf pirellifabrieken zijn ingelijfd en zullen ongetwijfeld tot betere resultaten gaan leiden in de toekomst....
iemand van dezelfde strekking ??

hun vijf pirellifabrieken zijn ingelijfd en zullen ongetwijfeld tot betere resultaten gaan leiden in de toekomst....
iemand van dezelfde strekking ??

-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus als je nu de free cash flow van Renault (heb dit zelf in portefeuille) dan kan je weten wat de intrinsieke waarde is: volgens mijn berekeningen is dat dus 2,5%, is dit dan goed of niet goed?
Ter vergelijking Ford noteert aan 12,5 keer de free cash flow.
imo moet je binnen de sector vergelijken, en enkele zaken naast elkaar zetten.
Ken zelf de autosector niet zo goed.
imo moet je binnen de sector vergelijken, en enkele zaken naast elkaar zetten.
Ken zelf de autosector niet zo goed.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik heb me laten wijsmaken dat BMW hoog staat en Tesla koopwaardig is. Verder ben ik een leek in auto aandelen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Ik heb in het topic Renault wat info gegeven...Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Dus als je nu de free cash flow van Renault (heb dit zelf in portefeuille) dan kan je weten wat de intrinsieke waarde is: volgens mijn berekeningen is dat dus 2,5%, is dit dan goed of niet goed?
Vks-rendement komt uit op 6,3% wat zeker niet slecht is
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Artikel van de standaard prijst ook TAKKT (en andere small & midcaps) aan, zonder specifieke argumenten welliswaar : http://www.standaard.be/cnt/dmf20150414_01629611" onclick="window.open(this.href);return false;
Artikel in Trends gelezen over Kion Group (KGX op Xetra). Heeft 6 merken rond goederenbehandeling (heftrucks, magazijn toestellen etc) en heeft een goed 2014 achter de rug. Zowel premium (Still) als goedkope merken, ook specifieke merken voor Chinese en Indische markt. Lijkt mij op basis van vrije kasstroom nog een 20% ondergewaardeerd.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Over TAKKT gesproken... wie een fantastisch koopje wil doen... de koers is recent teruggevallen van €17,90 naar €16,25. Schitterend bedrijf, hoge en stabiele vrije kasstroom-marges, weinig schulden, en fors ondergewaardeerd. Faire waarde volgens mij: €25,96.TigerLB schreef:Artikel van de standaard prijst ook TAKKT (en andere small & midcaps) aan, zonder specifieke argumenten welliswaar : http://www.standaard.be/cnt/dmf20150414_01629611" onclick="window.open(this.href);return false;
koopwaardige-aandelen-t15086-150.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik gebruik deze Methode.
Winst per aandeel 2014 x winstgroei p.a. Over 3 jaar, bvb. 1,103 tot de derde macht x k/w over de drie jaar gemiddeld.
En dan wat terughoudender zijn tov verwachtingen.
Is dit een goede methode?
Leerde ik van ValueSelections.
Winst per aandeel 2014 x winstgroei p.a. Over 3 jaar, bvb. 1,103 tot de derde macht x k/w over de drie jaar gemiddeld.
Kun je dan niet beter gewoon naar de PEG ratio kijken?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef:Ik gebruik deze Methode.
Nog niet zo heel lang geleden kon je firma's als Apple en Google oppikken aan PEG ratio's kleiner dan 1.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar om een echt koersdoel te bepalen.
Zijn er nog andere opties?
Kunnen jullie ze mij dan eenvoudig uitleggen, aub?
Jullie zouden me er een groot plezier mee doen.
Zijn er nog andere opties?
Kunnen jullie ze mij dan eenvoudig uitleggen, aub?
Jullie zouden me er een groot plezier mee doen.
Voor mij is het een combinatie van de volgende factoren:
- price / free cash flow
- winstmarge
- schuldgraad
En in mindere mate:
- dividendrendement
- moat / sector / stabiliteit resultaten / politieke gevoeligheid
Dan vind ik leuke firma's zoals deze:
http://finviz.com/quote.ashx?t=glw" onclick="window.open(this.href);return false;
- price / free cash flow
- winstmarge
- schuldgraad
En in mindere mate:
- dividendrendement
- moat / sector / stabiliteit resultaten / politieke gevoeligheid
Dan vind ik leuke firma's zoals deze:
http://finviz.com/quote.ashx?t=glw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok.
Thx!
Kan je een voorbeeld geven wanneer het dan loont voor bijvoorbeeld BESI.
Thx!
Kan je een voorbeeld geven wanneer het dan loont voor bijvoorbeeld BESI.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Koers is recent teruggevallen van $144,21 naar $122,40 nu, wat een schitterende koopgelegenheid is. Faire waarde van minstens $200 per aandeel. Nabeurs resultaten eerste kwartaal, koers kan op korte termijn dus nog verder omlaag.gpv1 schreef:2 FEBRUARI 2015:
Dillard's is een van de grootste Amerikaanse grootwarenhuisketens. Ze werd oorspronkelijk in 1938 opgericht door de familie Dillard. Met 296 winkels is de keten actief in 29 staten, voornamelijk in de regio's southwest, southeast en midwest. Daarbovenop heeft Dillard's een online shop. De omzet bedroeg $6,5 miljard in het boekjaar eindigend in januari 2014 en wordt gerealiseerd met de verkoop van vrouwenkleding en -accessoires (38%), mannenkleding en -accessoires (17%), schoenen (16%), cosmetica en parfums (15%), kinderkleding (8%) en huisdecoratie-artikelen (5%). Sinds 2009 zijn de vrije kasstromen van het bedrijf flink gestegen en werden deze kasstromen aangewend om eigen aandelen in te kopen. Terwijl het aantal uitstaande aandelen (klasse A+B) eind februari 2010 nog 73,9 miljoen bedroeg, is dat inmiddels gezakt tot 41,2 miljoen eind november 2014. In november werd trouwens een nieuw aandeleninkoopprogramma aangekondigd van maar liefst $500 miljoen. In de eerste 9 maanden van het boekjaar 2015 daalde de omzet met 0,3% en de vrije kasstroom met 20,2% (te wijten aan fors hogere investeringsuitgaven). Eind februari worden de jaarresultaten over het boekjaar dat eindigt in januari 2015 aangekondigd. Website: https://investor.shareholder.com/dillards/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidige marktkapitalisatie: $4677,6 mio
Huidige aandelenkoers: $113,60
Faire marktkapitalisatie: $7781,4 mio (= 18x de gemiddelde vrije kasstroom in de boekjaren 2010-2014, afgetopt op $432,3 mio)
Faire aandelenkoers: $188,98 (al kan deze faire waarde makkelijk boven de $200 geraken indien het bedrijf eigen aandelen blijft opkopen en de vks-marges boven de 5% blijven de komende jaren)
Opwaarts koerspotentieel: +66,4%