Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Al een tijdje zeer stilletjes hier.
Als de beurs stijgt dan is er om de haverklap wel iemand die hier zijn aandeel komt bespreken. Maar als het daalt dan hoor je niemand meer.
Als de beurs stijgt dan is er om de haverklap wel iemand die hier zijn aandeel komt bespreken. Maar als het daalt dan hoor je niemand meer.
Zelf post ik hier niet meer omdat ik nu aparte topics maak over aandelen die ik koopwaardig vind, vind ik duidelijker.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Grmbl ... kost mij wel moeite nu om niet te verkopen .
Anderzijds zijn er misschien langzamerhand wel koopjes te doen. Staan op mijn radar (doch zonder veel huiswerk) :
- AB Inbev
- Apple
- Baron de Ley
- Cisco
- Kion
- Omnicom
- Publicis
- Rexel
- Vinci
Anderzijds zijn er misschien langzamerhand wel koopjes te doen. Staan op mijn radar (doch zonder veel huiswerk) :
- AB Inbev
- Apple
- Baron de Ley
- Cisco
- Kion
- Omnicom
- Publicis
- Rexel
- Vinci
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
laeka schreef:Al een tijdje zeer stilletjes hier.
Omdat we allen de koersen in het oog aan het houden zijn zeker ....
Vandaag pakketjes GBL,SOF en Aeckerman ingeslagen en nu uitzweten tot de volgende limietdoelstellingen in zicht komen.
Kopen ... is het daar nog iet te vroeg voor?
Euronext draait nu overuren. En toch -6,35%. Begrijpe wie kan?Belca2 schreef:Het vergeten aandeel op Euronext: Euronext (ticker ENX, ISIN: NL0006294274)...
Er is geen reden om er aan te twijfelen dat deze volumes nog een tijdje zullen aanhouden. Inkomsten in ieder geval verzekerd...
Tiger,
Ik zou oppassen met Rexel. Heb een faire waarde van €19,73 (18x vks van €320) maar bedrijf heeft qua vks een slecht 2014 achter de rug en 2015 zal mogelijks nog slechter zijn, waardoor de nettoschuld/vks-verhouding aan de zeer hoge kant kan uitvallen. Meer dan €11,60 zou ik er niet voor geven.
Ik ben op 27 oktober '14 ingestapt aan €13,83 en heb op 25 maart op tijd verkocht aan €17,59.
Ik zou oppassen met Rexel. Heb een faire waarde van €19,73 (18x vks van €320) maar bedrijf heeft qua vks een slecht 2014 achter de rug en 2015 zal mogelijks nog slechter zijn, waardoor de nettoschuld/vks-verhouding aan de zeer hoge kant kan uitvallen. Meer dan €11,60 zou ik er niet voor geven.
Ik ben op 27 oktober '14 ingestapt aan €13,83 en heb op 25 maart op tijd verkocht aan €17,59.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 24 augustus 2015, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Moedig, ik zou er zelf nog even afblijven (ook al heb ik ze alle 3 in port)realisticview schreef:
Vandaag pakketjes GBL,SOF en Aeckerman ingeslagen en nu uitzweten tot de volgende limietdoelstellingen in zicht komen.
ACKB : nog steeds op 18,4% winst YTD excl. dividend
GBLB : helaas 8,2% verlies YTD excl. dividend
SOFB : nog steeds op 11,16% winst YTD excl. dividend
@gpv1, bedankt voor de tip. Moet idd nog mijn huiswerk doen hoe die bedrijven er nu voor staan en wat de outlook is.
Misschien één troost : Groene Michel 1 zal al niet teveel op zijn speculantentaks moeten rekenen. Of aandelenverlies aftrekbaar maken ???
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Op den duur zal het opvolgen van aandelen nog het nieuwe PSP kunnen worden als men het verlies mag aftrekken ....
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Moedig zou ik het niet noemen ... Bekijk het allemaal op langer termijn.VTEC schreef:Moedig, ik zou er zelf nog even afblijven (ook al heb ik ze alle 3 in port)realisticview schreef:
ACKB : nog steeds op 18,4% winst YTD excl. dividend
GBLB : helaas 8,2% verlies YTD excl. dividend
SOFB : nog steeds op 11,16% winst YTD excl. dividend
Ben voornamelijk een defensief belegger nl. Enkel holdings en het bijhorend dividend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom niet periodiek beleggen en iedere maand iets kopen (als de technische analyse dat toelaat)?
Hoe jonger je eraan begint, hoe beter?
Gewoon een indextracker.
Gewoon een indextracker.
Indextrackers zijn wel interessant. Ik zou voor MSCI World gaanGroeiaandelenfavoriet2014 schreef:Waarom niet periodiek beleggen en iedere maand iets kopen (als de technische analyse dat toelaat)?
Gewoon een indextracker.
Volgt de hele wereld i.p.v. 1 bepaald land!
Anders zou ik niet weten welke aandelen interessant zijn, AB Inbev doet het al een tijdje slechter!
Laatst gewijzigd door Kevva op 24 augustus 2015, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Volledig akkoord met de brede-trackerstrategie. Vergt weinig voorkennis en geen opvolging (mits zeer lange horizon, graduele instap en op regelmatige basis bijkopen - waar mogelijk tijdens correcties/crashes).
Hoe moeilijker je het maakt, hoe beter je op de hoogte moet zijn en hoe meer risico op fouten je maakt.
Carl
Hoe moeilijker je het maakt, hoe beter je op de hoogte moet zijn en hoe meer risico op fouten je maakt.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be