Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
De koers van Debenhams zoekt nieuwe laagtes op.
Ondanks de ongetwijfelde harde concurrentie met web retailers zoals Zalando & Amazon, en dat er minder winterkoopjes zijn geweest door het milde weer, zitten deze tegenslagen al lang in de koers verwerkt me dunkt.
In het verleden is er ook nog geen negatieve invloed op de omzet of cash flow te zien geweest, terwijl deze trend al langer aan de gang zou moeten zijn.
Ik verwacht dus een minder resultaat, maar niet van die aard om de huidige "pandoering" te verklaren.
Delhaize heeft ooit 2 jaar lang met dezelfde status gezeten "gedoemd om ten onder te gaan aan de harde concurrentie die meer prijsgunstig is" ondanks de vrije kasstromen die stand hielden.
Koers ging toen van €66 naar €26.
Ondertussen staan ze terug circa €90
Ondanks de ongetwijfelde harde concurrentie met web retailers zoals Zalando & Amazon, en dat er minder winterkoopjes zijn geweest door het milde weer, zitten deze tegenslagen al lang in de koers verwerkt me dunkt.
In het verleden is er ook nog geen negatieve invloed op de omzet of cash flow te zien geweest, terwijl deze trend al langer aan de gang zou moeten zijn.
Ik verwacht dus een minder resultaat, maar niet van die aard om de huidige "pandoering" te verklaren.
Delhaize heeft ooit 2 jaar lang met dezelfde status gezeten "gedoemd om ten onder te gaan aan de harde concurrentie die meer prijsgunstig is" ondanks de vrije kasstromen die stand hielden.
Koers ging toen van €66 naar €26.
Ondertussen staan ze terug circa €90
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Het probleem met Debenhams is dat de operationele kasstroom-marges vóór rente en belastingen sinds 2008 in vrije val zijn. Quasi jaar na jaar gaan ze lager (in boekjaar 2007: 17,5% - in 2015: 10,2%). De vrije kasstromen hebben standgehouden dankzij een forse verlaging van betaalde rente vanwege schuldafbouw. De huidige koers staat idd veel te laag, maar een turnaround van de marges zou welkom zijn. Volgens analisten heeft Debenhams een slecht imago vanwege verouderde winkels en een teveel aan promotionele acties.
Dinsdag gaan we weten hoe de verkopen sinds eind augustus geweest zijn, en die zullen wellicht niet meevallen.
Dinsdag gaan we weten hoe de verkopen sinds eind augustus geweest zijn, en die zullen wellicht niet meevallen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Goeie update van Debenhams!
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... cline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Debenhams enjoyed a bumper Christmas trading period, as the department store benefited from strong sales over Black Friday and Christmas.
Like-for-like sales, an important measure of underlying growth in the retail industry, rose 1.9pc in the 19 weeks to January 9, against analyst expectations of a 0.3pc increase.
Online sales were up 12pc in the period, surging 36pc during the Christmas week, when compared to the year before.
The company said it processed 220 orders a minute at peak on Black Friday, with online orders up 20pc year-on-year. High street stores also benefited from the bargain bonanza, with store sales four times higher than last year."
Circa +15% bij opening
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... cline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Debenhams enjoyed a bumper Christmas trading period, as the department store benefited from strong sales over Black Friday and Christmas.
Like-for-like sales, an important measure of underlying growth in the retail industry, rose 1.9pc in the 19 weeks to January 9, against analyst expectations of a 0.3pc increase.
Online sales were up 12pc in the period, surging 36pc during the Christmas week, when compared to the year before.
The company said it processed 220 orders a minute at peak on Black Friday, with online orders up 20pc year-on-year. High street stores also benefited from the bargain bonanza, with store sales four times higher than last year."
Circa +15% bij opening
Veel beter dan verwacht. Maar de vraag blijft natuurlijk hoe het met de kasstromen zit.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
CFE is terug koopbaar volgens mij.
Langs de andere kant zou sectorgenoot Boskalis te lijden hebben onder de lage olieprijs en loopt het tunnelproject tussen Duitsland en Denemarken vertraging op.
Langs de andere kant zou sectorgenoot Boskalis te lijden hebben onder de lage olieprijs en loopt het tunnelproject tussen Duitsland en Denemarken vertraging op.
Compagnie des Alpes
Mind CTI
Getech Group
Ik zit wel krap bij kas, zal dus niet teveel gekocht worden...
Mind CTI
Getech Group
Hier zitten enkele goede ideëen tussen:
http://seekingalpha.com/article/3970666 ... hallengers
Momenteel wellicht ook interessant om euro's te ruilen voor dollaraandelen.
Dow Chemical Company
Dillard's Inc.
Cohen & Steers Inc.
Anthem Inc.
Ashford Hospitality Trust
Cisco Systems Inc.
http://seekingalpha.com/article/3970666 ... hallengers
Momenteel wellicht ook interessant om euro's te ruilen voor dollaraandelen.
Dow Chemical Company
Dillard's Inc.
Cohen & Steers Inc.
Anthem Inc.
Ashford Hospitality Trust
Cisco Systems Inc.
Mohnish Pabrai is een echte value investor naar voorbeeld van Buffet.
Hij schreef het boek "The Dhandho Investor: The Low - Risk Value Method to High Returns"
In onderstaand artikel is een lecture van hem via youtube te vinden.
http://seekingalpha.com/article/4026867 ... ger-stocks
Hij splitst de bedrijven die je wil bezitten op in 5 categoriëen:
(1.) companies with deep moats, long runways and even stupid managers can run them.
(2.) the same as the 1st category, but need smart managers.
(3.) businesses where the market gets confused between risk and uncertainty.
(4.) businesses going through bankruptcy, reorganization, public LBO, busted LBO, and special situations.
(5.) companies with upside and no downside.
Hij schreef het boek "The Dhandho Investor: The Low - Risk Value Method to High Returns"
In onderstaand artikel is een lecture van hem via youtube te vinden.
http://seekingalpha.com/article/4026867 ... ger-stocks
Hij splitst de bedrijven die je wil bezitten op in 5 categoriëen:
(1.) companies with deep moats, long runways and even stupid managers can run them.
(2.) the same as the 1st category, but need smart managers.
(3.) businesses where the market gets confused between risk and uncertainty.
(4.) businesses going through bankruptcy, reorganization, public LBO, busted LBO, and special situations.
(5.) companies with upside and no downside.
Net over Guess? gestruikeld op seekingalfa http://seekingalpha.com/article/4029276 ... ntly-cheap. Vks is ook in 2016 nog iets lager gegaan. Koers is echter nog verder gezakt naar rond 14$ nu. Faire waarde op basis van vks 2015 & 2016 zou rond de 19$ liggen. Blijft de vraag of kledingketens niet risicovol blijven. Heb geen cijfers gevonden hoe sterk hun e-commerce poot is.gpv1 schreef:@Mss
Ik had aandelen van Guess? in mijn zgn. 'rest-portefeuille'. Ik heb ze op 3 februari met verlies verkocht aan $18,46 en ingeruild voor aandelen van RPS Group aan 204p. Ik heb dat vermeld op rps-group-t18068.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik volg geen kledingwinkelketens meer op omdat ik ze te risicovol vind. Grootwarenhuisketens zijn denk ik veiliger, omdat het productaanbod veel meer gediversifieerd is: veel verschillende kledingmerken + cosmetica/parfum + huisdecoratieproducten.
Heb net even gekeken naar Guess? en gezien dat de vks in laatste boekjaar met 67% gedaald is. Als we ervan uitgaan dat deze (ongewoon) lage vks de komende 5 jaar herhaald wordt (dus een soort worst-case scenario) en de netto-kaspositie niet in een netto-schuldpositie verandert, dan kom ik uit op een faire waarde per aandeel van $20,25. Als het bedrijf erin slaagt om zijn vks opnieuw op te krikken, dan kan de faire waarde fors oplopen, en zal de koers ook positief reageren.
Dedju, sinds die datum zijn deze samen gestegen à 24,95%, terwijl mijn echte portefeuille toch een beetje lager is (ahum).Inversor schreef:Compagnie des Alpes
Mind CTI
Getech Group
Soms wou ik dat ik wat meer "collons" had...
Les collons is een skigebied, wou ook dat ik er eentje in portefeuille had :p
Ik vermoed dat je "cojones" bedoelde ?
Mira la bandera a l'esquerra.Boogje schreef:Les collons is een skigebied, wou ook dat ik er eentje in portefeuille had :p
Grappig, hopelijk niet in de "Pyrenées orientales" oftewel Rossello/RoussillonBoogje schreef:Les collons is een skigebied
Door serieuze koersval Euronav? Lijkt me koopwaardig?