Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Kevva,
Hou er rekening mee dat de resultaten die je leest over een tracker op de site v/d aanbieders altijd is wanneer je de dividenden zou herbeleggen, iets wat velen niet doen vanwege de kosten.
Hou er rekening mee dat de resultaten die je leest over een tracker op de site v/d aanbieders altijd is wanneer je de dividenden zou herbeleggen, iets wat velen niet doen vanwege de kosten.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Uiteraard behaal je die rendementen pas wanneer je ook de dividenden herbelegd. Maar de vraag is maar: Is het interessant om trackers te kopen? Of zijn er betere alternatieven?
He? Bij een tracker staat toch altijd vermeld of dat die distribuerend of accumulerend is?gpv1 schreef:Kevva,
Dus voor een accumulerende etf worden die dividenden automatisch herbelegd en zit dat in uw resultaat. Of mis ik iets?
rre,
Klopt. Maar als je dus kijkt naar de resultaten van een tracker met distributie dan zijn de getoonde rendementen altijd zo indien je de uitgekeerde dividenden zou herbelegd hebben. Als je de dividenden niet zou herbelegd hebben dan is het werkelijke rendement lager geweest.
Klopt. Maar als je dus kijkt naar de resultaten van een tracker met distributie dan zijn de getoonde rendementen altijd zo indien je de uitgekeerde dividenden zou herbelegd hebben. Als je de dividenden niet zou herbelegd hebben dan is het werkelijke rendement lager geweest.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Iemand die op regelmatige basis een kleine opbrengst wil kiest voor voor distributietrackers. Iemand die jong is en rond komt met zijn loon kiest beter voor accumulerende trackers.
Hum, dat wist ik niet. Dus als ik jouw uitleg goed begrijp:gpv1 schreef:rre,
Voor deze bijvoorbeeld, die grafiek met rendementen is met herbelegde dividenden?
Edit: ok, het staat op die pagina: ..., netto-inkomsten herbelegd...Bedankt. Weer wat bijgeleerd
Wat vinden jullie van aandelen als Ageas en NN group? vooral NN group noteert zeer interessant naar mijn mening.
Een bedrijf dat ik deze morgen tegen kwam en dat mij heel interessant lijkt is Lear Corporation. Ik smijt het direct maar eens in de groep, zo leer ik het meeste bij en weet ik het direct als ik het fout inschat.
Lear Corporation is een toeleverancier in de auto industrie, die zowat aan alle grote automerken levert en wereldwijd actief is. Hun 2 kern activiteiten zijn Seating (+- 77% van de omzet) en E-systems (+- 23% van de omzet). In 2009 konden ze nipt een faillissement vermijden, maar vanaf dan ging het enkel in stijgende lijn met het bedrijf.
Ik heb het nog niet helemaal in detail kunnen bekijken, maar de balans lijkt me sterk. Ze groeien jaar na jaar (mede ook door succesvolle overnames), generen steeds meer cash (dit jaar was de free cash flow voor het eerst boven 1 miljard dollar) en hebben hun schulden perfect onder controle. De cash gebruiken ze voor overnames, een klein dividend en het terugkopen van eigen aandelen (in 2012 hadden ze nog meer dan 100 miljoen uitstaande aandelen, nu zitten ze aan minder dan 70 miljoen). Het management is positief naar de toekomst toe. In 2017 verwachten ze een omzet van 19,5 miljard (tov 18,5 in 2016) en een free cash flow die zeker weer boven het miljard moet uitkomen.
Aangezien de free cash flow sterk gegroeid is de afgelopen jaren is het moeilijk om de cijfers uit het verleden te gebruiken. Maar als je rekening houdt met een free cash flow van 1 miljard (wat de komende jaren toch vlot zou moeten lukken als je het management mag geloven) dan komt de P/FCF nu op ongeveer 9,5. Ondanks het feit dat het aandeel de voorbije jaren sterk gegroeid is lijkt het dus nog steeds goedkoop.
Wat denken jullie? Zit er ergens een addertje onder het gras? Of is het inderdaad een interessant aandeel om op te volgen?
Lear Corporation is een toeleverancier in de auto industrie, die zowat aan alle grote automerken levert en wereldwijd actief is. Hun 2 kern activiteiten zijn Seating (+- 77% van de omzet) en E-systems (+- 23% van de omzet). In 2009 konden ze nipt een faillissement vermijden, maar vanaf dan ging het enkel in stijgende lijn met het bedrijf.
Ik heb het nog niet helemaal in detail kunnen bekijken, maar de balans lijkt me sterk. Ze groeien jaar na jaar (mede ook door succesvolle overnames), generen steeds meer cash (dit jaar was de free cash flow voor het eerst boven 1 miljard dollar) en hebben hun schulden perfect onder controle. De cash gebruiken ze voor overnames, een klein dividend en het terugkopen van eigen aandelen (in 2012 hadden ze nog meer dan 100 miljoen uitstaande aandelen, nu zitten ze aan minder dan 70 miljoen). Het management is positief naar de toekomst toe. In 2017 verwachten ze een omzet van 19,5 miljard (tov 18,5 in 2016) en een free cash flow die zeker weer boven het miljard moet uitkomen.
Aangezien de free cash flow sterk gegroeid is de afgelopen jaren is het moeilijk om de cijfers uit het verleden te gebruiken. Maar als je rekening houdt met een free cash flow van 1 miljard (wat de komende jaren toch vlot zou moeten lukken als je het management mag geloven) dan komt de P/FCF nu op ongeveer 9,5. Ondanks het feit dat het aandeel de voorbije jaren sterk gegroeid is lijkt het dus nog steeds goedkoop.
Wat denken jullie? Zit er ergens een addertje onder het gras? Of is het inderdaad een interessant aandeel om op te volgen?
Zeer veel toeleveranciers noteren inderdaad zeer goedkoop. Ook een MAgna was (allez, enkele kwartalen geleden toen ik ernaar keek) goedkoop
Ik heb eens een snelle DCF gedaan (12% groei eerste 5 jaar, 15% discount) en kom na de verrekening van cash en schuld op $150. Lichtjes ondergewaardeerd, maar eerder correct.tomke schreef:Een bedrijf dat ik deze morgen tegen kwam en dat mij heel interessant lijkt is Lear Corporation. Ik smijt het direct maar eens in de groep, zo leer ik het meeste bij en weet ik het direct als ik het fout inschat.
Ik vraag me af of 4Energy Invest koopwaardig is. Het bedrijf plakt aan elkaar van de subsidies, maar de VKS neemt sterk toe, ze hebben een sterke kaspositie en ik denk niet dat ze nog een emissie van aandelen zullen doen op korte termijn. Als je de balans bekijkt, kan je niet geloven dat dit bedrijf enkele jaren geleden nog failliet dreigde te gaan.
Wat de honingpot van de staat kan doen he...
Wat de honingpot van de staat kan doen he...
1.5M EUR in 2015, 5.1M in H1 2016. Dat is een zeer sterke verbetering inderdaad, heb je wat meer achtergrond van hoe dit tot stand is gekomen en hoe/of die trend zich zal doorzetten?
Wel grappig dat de groenestroomcertificaten 7X meer opbrengen dan het genereren van elektriciteit.
Wel grappig dat de groenestroomcertificaten 7X meer opbrengen dan het genereren van elektriciteit.
Ik vind dit niet grappig. U en ik betalen dat grapje.
Ik bekijk het aandeel wat nauwkeuriger, want ik kan niet op uw vraag antwoorden.
Ik bekijk het aandeel wat nauwkeuriger, want ik kan niet op uw vraag antwoorden.
De Tijd over H1 2016:
Een deel van de winst is te danken aan een eenmalige boekhoudkundige meevaller. Het bedrijf krijgt sinds dit jaar meer groenestroomcertificaten voor zijn installaties van dochterbedrijf Renogen in Amel in de Oostkantons. Daardoor zal Renogen de komende jaren veel beter presteren dan verwacht en zal 4Energy eerdere waardeverminderingen terugnemen. Dat is goed voor een meevaller van 8,5 miljoen euro.
Verder:Los daarvan kon 4Energy voor het eerst in vele jaren ook operationeel sterke cijfers voorleggen. Het puurde 4,4 miljoen euro bedrijfswinst uit 12,6 miljoen euro omzet. Zowel de omzet als de winst werd voortgestuwd door de extra groenestroomcertificaten die Renogen van de Waalse overheid kreeg.
Tja, als je businessmodel draait op subsidies kan het ook weer snel afgelopen zijn.Door de rooskleurige situatie bij Renogen worden ook zogenaamde belastinglatenties erkend. Het gaat om fiscaal overdraagbare verliezen. Het bedrijf verwacht dat dochter Renogen de komende jaren voldoende winstgevend zal zijn zodat het verliezen uit het verleden fiscaal zal kunnen recupereren om geen belastingen te moeten betalen. Dat is echter nog niet het geval op het niveau van moederbedrijf 4Energy Invest en bij de andere dochter 4HamCogen.
Zouden aandelen MOHAWK INDS INC een goeie investering zijn?
Zeer actief in belgie en europa en amerika, zeer divers aanbod, vloeren, parket, isolatie en dergelijke.
Zeer actief in belgie en europa en amerika, zeer divers aanbod, vloeren, parket, isolatie en dergelijke.