Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik ga ook eens Network-1 Technologies uitspitten (NTIP). Op de cijfertjes is niets aan te merken: geen schuld, voldoende cash en liquiditeit,... De VKS neemt onlangs sterk toe, ik vermoed door de deal met Cisco, maar ik moet mijn huiswerk nog maken, ook omtrent de patenten van dit bedrijf (lijkt me op het eerste zicht de zwakke plek).
De waardering is ronduit lekker: in het minst gunstige scenario $5 (koers: $3,7), als je aan het spelletje "reken je rijk" gaat meedoen kan je zelfs naar $48 dollar gaan. Ik hou het op $7. Maar nogmaals: ik heb nog geen degelijk kwalitatief onderzoek gedaan.
De waardering is ronduit lekker: in het minst gunstige scenario $5 (koers: $3,7), als je aan het spelletje "reken je rijk" gaat meedoen kan je zelfs naar $48 dollar gaan. Ik hou het op $7. Maar nogmaals: ik heb nog geen degelijk kwalitatief onderzoek gedaan.
Re: Koopwaardige aandelen
't Zal een druk weekend worden, ik ga ook eens kijken naar Wizz Air, een Hongaarse low cost luchtvaartmaatschappij. Normaal heb ik schrik van luchtvaartmaatschappijen omdat dit een echte commodity is, zelf kan ik me niet herinneren ooit 2x met dezelfde maatschappij gevlogen te hebben, de goedkoopste was het altijd. Daardoor heb ik 6 maanden geleden niet geïnvesteerd in Delta Airlines, om achteraf te vernemen dat Buffett dat wél deed en ik 40% op 6 maand liet liggen.
Wizz Air heeft nagenoeg geen schuld die naam waardig, zit op een berg geld die enkel maar toeneemt en nu zo'n 970p van de koers uitmaakt (1645p ) en een zeer gestaag klimmende VKS. De liquiditeit is prima (bedrijfskapitaalratio 1,7) doch niet schitterend, maar maakt goed gebruik van zijn geïnvesteerd kapitaal (CROIC van zo'n 17%, met een CROCE (FCF/CE dus zonder de cash) zelfs aan 218%) en de K/VKS bedraagt zo'n 4,7.
Ik moet wel nog het hele verslag lezen, ik heb enkel naar 2 pagina's geconsolideerde rekeningen gekeken, laat staan dat ik al het nieuws overlopen heb, maar dit kan iets zijn.
Wizz Air heeft nagenoeg geen schuld die naam waardig, zit op een berg geld die enkel maar toeneemt en nu zo'n 970p van de koers uitmaakt (1645p ) en een zeer gestaag klimmende VKS. De liquiditeit is prima (bedrijfskapitaalratio 1,7) doch niet schitterend, maar maakt goed gebruik van zijn geïnvesteerd kapitaal (CROIC van zo'n 17%, met een CROCE (FCF/CE dus zonder de cash) zelfs aan 218%) en de K/VKS bedraagt zo'n 4,7.
Ik moet wel nog het hele verslag lezen, ik heb enkel naar 2 pagina's geconsolideerde rekeningen gekeken, laat staan dat ik al het nieuws overlopen heb, maar dit kan iets zijn.
Re: Koopwaardige aandelen
Heb al zo'n tiental keer met Wizzair gevlogen en dat zal niet verminderen de komende jaren.Inversor schreef:'t Zal een druk weekend worden, ik ga ook eens kijken naar Wizz Air, een Hongaarse low cost luchtvaartmaatschappij. Normaal heb ik schrik van luchtvaartmaatschappijen omdat dit een echte commodity is, zelf kan ik me niet herinneren ooit 2x met dezelfde maatschappij gevlogen te hebben, de goedkoopste was het altijd. Daardoor heb ik 6 maanden geleden niet geïnvesteerd in Delta Airlines, om achteraf te vernemen dat Buffett dat wél deed en ik 40% op 6 maand liet liggen.
Wizz Air heeft nagenoeg geen schuld die naam waardig, zit op een berg geld die enkel maar toeneemt en nu zo'n 970p van de koers uitmaakt (1645p ) en een zeer gestaag klimmende VKS. De liquiditeit is prima (bedrijfskapitaalratio 1,7) doch niet schitterend, maar maakt goed gebruik van zijn geïnvesteerd kapitaal (CROIC van zo'n 17%, met een CROCE (FCF/CE dus zonder de cash) zelfs aan 218%) en de K/VKS bedraagt zo'n 4,7.
Ik moet wel nog het hele verslag lezen, ik heb enkel naar 2 pagina's geconsolideerde rekeningen gekeken, laat staan dat ik al het nieuws overlopen heb, maar dit kan iets zijn.
Bedankt voor de tip.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Koopwaardige aandelen
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vlieg zelden. Tevreden over de dienst? De reacties op Tripadvisor zijn gemengd.reteiP schreef:
Heb al zo'n tiental keer met Wizzair gevlogen en dat zal niet verminderen de komende jaren.
Bedankt voor de tip.
Re: Koopwaardige aandelen
Zeer tevreden.Inversor schreef:Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vlieg zelden. Tevreden over de dienst? De reacties op Tripadvisor zijn gemengd.reteiP schreef:
Heb al zo'n tiental keer met Wizzair gevlogen en dat zal niet verminderen de komende jaren.
Bedankt voor de tip.
- De laagste prijzen voor vliegen tussen West- en Oost-Europa.
- Net als Ryanair zijn ze streng op gewicht en afmetingen van uw bagage maar dit is duidelijk gecommuniceerd, ben er nog nooit op gecontroleerd omdat ik er ook altijd aan voldoe. Beter bij boeking extra betalen voor grotere bagage dan de boete natuurlijk.
- Prima personeel, vriendelijk, stijlvol gekleed ook. Enkel nog maar naar Hongarije gevlogen, dan is het personeel Hongaars en de voertaal Engels + Hongaars. Veronderstel dat dit voor Roemenië wel Roemeens etcet. zal zijn.
- Prijs voor snacks en drinken aan boord is goedkoop, en ze geven vaak korting (als je nog wat vreemd kleingeld hebt ronden ze ruim naar onder af).
- Vliegtuigen zelf altijd proper.
- Vaak acties voor korting als je in hun mailinglist zit, al denk ik niet dat je echt veel profijt zal doen. Maar heb al vluchten gehad voor €20!
- Boeken via hun eigen website is echt heel simpel.
Nadeel:
- Als lagekosten maatschappij vliegen ze op de alternatieve luchthavens zoals Charleroi, Eindhoven...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Koopwaardige aandelen
Interessant... Bedankt voor je ervaring.reteiP schreef:Zeer tevreden.Inversor schreef:
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vlieg zelden. Tevreden over de dienst? De reacties op Tripadvisor zijn gemengd.
- De laagste prijzen voor vliegen tussen West- en Oost-Europa.
- Net als Ryanair zijn ze streng op gewicht en afmetingen van uw bagage maar dit is duidelijk gecommuniceerd, ben er nog nooit op gecontroleerd omdat ik er ook altijd aan voldoe. Beter bij boeking extra betalen voor grotere bagage dan de boete natuurlijk.
- Prima personeel, vriendelijk, stijlvol gekleed ook. Enkel nog maar naar Hongarije gevlogen, dan is het personeel Hongaars en de voertaal Engels + Hongaars. Veronderstel dat dit voor Roemenië wel Roemeens etcet. zal zijn.
- Prijs voor snacks en drinken aan boord is goedkoop, en ze geven vaak korting (als je nog wat vreemd kleingeld hebt ronden ze ruim naar onder af).
- Vliegtuigen zelf altijd proper.
- Vaak acties voor korting als je in hun mailinglist zit, al denk ik niet dat je echt veel profijt zal doen. Maar heb al vluchten gehad voor €20!
- Boeken via hun eigen website is echt heel simpel.
Nadeel:
- Als lagekosten maatschappij vliegen ze op de alternatieve luchthavens zoals Charleroi, Eindhoven...
Heb wel gemerkt dat er een massa verdunning bij het geheel zit, meer "converteerbare instrumenten" dan uitstaande nadelen. Gezien de beperkte schuld neem ik aan dat er hier een massa opties mee gemoeid zijn. Dat doet wel enorm af van mijn oorspronkelijke waardering. Ik dacht oorspronkelijk dat deze 4x meer waard was dan zijn aandelenkoers, nu moet ik daar iets neutraler in zijn: 2913p. Nog altijd 75% opwaarts potentieel.
Re: Koopwaardige aandelen
Bedoel je Wizz Air Holdings PLC, JE00BN574F90?
Ik kon het aandeel niet direct terugvinden, noteert op de Londense beurs?
Ik kon het aandeel niet direct terugvinden, noteert op de Londense beurs?
Re: Koopwaardige aandelen
Kent er iemand Charles Taylor (niet de dictator, de firma die diensten levert aan verzekeringen)?
Op het eerste gezicht zijn die aantrekkelijk gewaardeerd: weinig leningen, een berg cash, stijgende vrije kasstroom, K/VKS van ongeveer 4 (2015, als 2016 H2 meevalt zal dit nog minder zijn), niet te veel aandelenopties in omloop. Het enige dat ik als beginner niet echt goed begrijp is de kortlopende verplichtingen VS de vlottende activa in de verzekeringen. Dat maakt een schuldgraad van 95%, terwijl de rentedragende schuld juist heel klein is.
http://asp-gb.secure-zone.net/v2/index. ... 935&lng=en
Indien ik dit een plaats kan geven, kan ik dit aandeel goed inschatten. Het lijkt alleszins veelbelovend: op basis van DCF én enkel rekening houdend met de rentedragende schuld kom ik op een waardering van 891p (koers: 220p). Maar dat is dus onder voorbehoud.
Op het eerste gezicht zijn die aantrekkelijk gewaardeerd: weinig leningen, een berg cash, stijgende vrije kasstroom, K/VKS van ongeveer 4 (2015, als 2016 H2 meevalt zal dit nog minder zijn), niet te veel aandelenopties in omloop. Het enige dat ik als beginner niet echt goed begrijp is de kortlopende verplichtingen VS de vlottende activa in de verzekeringen. Dat maakt een schuldgraad van 95%, terwijl de rentedragende schuld juist heel klein is.
http://asp-gb.secure-zone.net/v2/index. ... 935&lng=en
Indien ik dit een plaats kan geven, kan ik dit aandeel goed inschatten. Het lijkt alleszins veelbelovend: op basis van DCF én enkel rekening houdend met de rentedragende schuld kom ik op een waardering van 891p (koers: 220p). Maar dat is dus onder voorbehoud.
Re: Koopwaardige aandelen
Intussen een pakketje ingeslaan in Londen, ISIN is correct, ik zie het probleem niet.Maxwell35 schreef:Bedoel je Wizz Air Holdings PLC, JE00BN574F90?
Ik kon het aandeel niet direct terugvinden, noteert op de Londense beurs?
Re: Koopwaardige aandelen
Gebruik je een screener om nieuwe koopwaardige aandelen te vinden?
Re: Koopwaardige aandelen
Ik zie niet in hoe ik anders nieuwe aandelen te vinden. Tips die ik in het verleden volgde, waren desastreus. Peter Lynch zegt wel dat je om je heen moet kijken en je eigen insteek in bepaalde materies moet uitpluizen, maar dat lukt niet bij mij.jens_dev schreef:Gebruik je een screener om nieuwe koopwaardige aandelen te vinden?
Ik controleer wel altijd, maar ik ben niet altijd mee met de finesses van de geconsolideerde overzichten.
-
- Full Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 nov 2013
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
Wel een veel grotere Brexit exposure dan Ryanair, doordat ze voornamelijk tussen de UK en Oost-Europa vliegen voor mensen die daar werken. In geval van een harde brexit moeten al die routes heronderhandeld worden.Inversor schreef:'t Zal een druk weekend worden, ik ga ook eens kijken naar Wizz Air, een Hongaarse low cost luchtvaartmaatschappij. Normaal heb ik schrik van luchtvaartmaatschappijen omdat dit een echte commodity is, zelf kan ik me niet herinneren ooit 2x met dezelfde maatschappij gevlogen te hebben, de goedkoopste was het altijd. Daardoor heb ik 6 maanden geleden niet geïnvesteerd in Delta Airlines, om achteraf te vernemen dat Buffett dat wél deed en ik 40% op 6 maand liet liggen.
Wizz Air heeft nagenoeg geen schuld die naam waardig, zit op een berg geld die enkel maar toeneemt en nu zo'n 970p van de koers uitmaakt (1645p ) en een zeer gestaag klimmende VKS. De liquiditeit is prima (bedrijfskapitaalratio 1,7) doch niet schitterend, maar maakt goed gebruik van zijn geïnvesteerd kapitaal (CROIC van zo'n 17%, met een CROCE (FCF/CE dus zonder de cash) zelfs aan 218%) en de K/VKS bedraagt zo'n 4,7.
Ik moet wel nog het hele verslag lezen, ik heb enkel naar 2 pagina's geconsolideerde rekeningen gekeken, laat staan dat ik al het nieuws overlopen heb, maar dit kan iets zijn.
Re: Koopwaardige aandelen
Dat is dan ook te merken aan de koers na de Brexit. Dat is al ingeprijsd.
Re: Koopwaardige aandelen
opvolgen wat hard omlaag gaat. Bvb gilead, KLM AF & banken daarvoor..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 feb 2017
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
WizzAir ziet er inderdaad interessant uit, maar waar ligt het addertje?