Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Delhaize: spotgoedkoop. Zie topic Delhaize.Piper schreef:gpv1, wat vindt u dan binnen de Bel20 koopwaardig?
Oracle Corporation: USD 33.60
Oracle is een ontwikkelaar van voornamelijk bedrijfssoftware en database-producten en in mindere mate hardware (servers, desktops, storage,...). De omzet is meer dan $37 miljard. Het bedrijf heeft een netto-kaspositie van meer dan $13 miljard en heeft de gewoonte van stabiele, gigantische vrije kasstromen te genereren (met marges die een duizelingwekkende 35% bedragen).
Het aandeel noteert aan amper 13.8x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 4 jaar. Ik waardeer het aandeel momenteel op $51, met een mogelijke verhoging naar rond de $60 over 2 jaar, wat een opwaarts potentieel betekent van ongeveer 80% tegenover de huidige koers. Het bedrijf koopt massa's eigen aandelen in, wat koersondersteunend werkt.
Het aandeel is momenteel onpopulair bij beleggers vanwege een trage omzetgroei en twijfels over een zwakke concurrentiepositie inzake het opkomende Cloud-computing.
Ik heb aandelen ingekocht eind juli. De waarde ervan is goed voor 12% van mijn portefeuille.
NOOT: Ik ben een deep-value belegger wiens portefeuille 243% in waarde is gestegen sinds de start in november 2008. Mijn portefeuille bestaat momenteel uit aandelen van Oracle Corporation, Total Produce, Delhaize Group, Debenhams en Smurfit Kappa Group.
Oracle is een ontwikkelaar van voornamelijk bedrijfssoftware en database-producten en in mindere mate hardware (servers, desktops, storage,...). De omzet is meer dan $37 miljard. Het bedrijf heeft een netto-kaspositie van meer dan $13 miljard en heeft de gewoonte van stabiele, gigantische vrije kasstromen te genereren (met marges die een duizelingwekkende 35% bedragen).
Het aandeel noteert aan amper 13.8x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 4 jaar. Ik waardeer het aandeel momenteel op $51, met een mogelijke verhoging naar rond de $60 over 2 jaar, wat een opwaarts potentieel betekent van ongeveer 80% tegenover de huidige koers. Het bedrijf koopt massa's eigen aandelen in, wat koersondersteunend werkt.
Het aandeel is momenteel onpopulair bij beleggers vanwege een trage omzetgroei en twijfels over een zwakke concurrentiepositie inzake het opkomende Cloud-computing.
Ik heb aandelen ingekocht eind juli. De waarde ervan is goed voor 12% van mijn portefeuille.
NOOT: Ik ben een deep-value belegger wiens portefeuille 243% in waarde is gestegen sinds de start in november 2008. Mijn portefeuille bestaat momenteel uit aandelen van Oracle Corporation, Total Produce, Delhaize Group, Debenhams en Smurfit Kappa Group.
dank voor uw antwoord, gegevens van 200 bedrijven in een spreadsheet invullen klinkt inderdaad veel werk, maar het lijkt wel te lonen.
Zelf heb ik ook Realdolmen uit uw lijstje, vrije kasstromen moeten daar wel nog op gang komen dacht ik.
Zelf heb ik ook Realdolmen uit uw lijstje, vrije kasstromen moeten daar wel nog op gang komen dacht ik.
gpv1, dank voor uw antwoord.
Wat vindt u binnen de AEX nog koopwaardig?
Ik volg maar 6 aandelen uit de AEX: Ahold, Heineken, Gemalto, Akzo Nobel, Wolters Kluwer en TNT Express. Op Wolters Kluwer na (46% opwaarts potentieel) vind ik ze correct gewaardeerd of overgewaardeerd.Piper schreef:gpv1, dank voor uw antwoord.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
In het nieuwsblad van dit weekend staat er een kooptip voor Recticel.
Zeker voor LT en dividend beleggers een interessant aandeel.
Iemand deze in port?
Iemand deze in port?
Niet in port, maar heb eens een faire waarde berekend adhv mijn waarderingsmodel en ik kom uit op €15,30 (= opwaarts koerspotentieel van 210%), al kan dat de komende jaren wel wat lager komen te liggen.Brugse Leeuw schreef:In het nieuwsblad van dit weekend staat er een kooptip voor Recticel.
Iemand deze in port?
Winstmarges op kasniveau zijn de voorbije jaren stelselmatig gedaald; dit jaar lijkt er een heropleving te zijn; afwachten of dit blijvend is. De omzetontwikkeling blijft problematisch. Dividendrendement is aantrekkelijk. Neerwaarts koerspotentieel lijkt me aan de huidige koers beperkt te zijn.
Zou hier zelf geen geld insteken.
Staan in mijn schaduwportefeuille, dus ik volg het aandeel een beetje:
- Er hangt al jaren een kartelonderzoek i.v.m. prijsafspraken boven hun hoofd. Mogelijke boete kan aanzienlijk zijn en juridische kosten lopen nu al in de miljoenen. Nog niet direct een uitspraak verwacht;
- Operationeel loopt het ook niet lekker: eerste halfjaar zo'n 10 miljoen verlies, veel eenmalige kosten (herstructureringen + juridisch), bijna alleen actief in Europa dus dan weet je genoeg. Veel schulden.
Nog interesse?
- Er hangt al jaren een kartelonderzoek i.v.m. prijsafspraken boven hun hoofd. Mogelijke boete kan aanzienlijk zijn en juridische kosten lopen nu al in de miljoenen. Nog niet direct een uitspraak verwacht;
- Operationeel loopt het ook niet lekker: eerste halfjaar zo'n 10 miljoen verlies, veel eenmalige kosten (herstructureringen + juridisch), bijna alleen actief in Europa dus dan weet je genoeg. Veel schulden.
Nog interesse?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Oei..misschien toch beter afblijven...
Ik zit al enkele jaren in Recticel, voor meer info, zie recticel-t12548.html" onclick="window.open(this.href);return false;
beurs gaat nu wel erg hard hoger.
Vond de bel20 jarenlang ondergewaardeerd, nu lijkt ie me correct gewaardeerd.
Niet dat dat de hausse gaat stoppen. Mogelijk gaan we nu naar een periode dat ie overgewaardeerd is.
Wat nu nog kopen ? Ik verwacht dat diegene die nu de beurs ontdekken het eerder bij de groei en speculatieve aandelen gaan zoeken waar een verhaaltje aan kleeft en een forse stijging op korte termijn mogelijk is.
Ook Thema achterblijvers huidige hausse "we kopen wat nog niet te fel gestegen is" : Tessenderlo , NBB, CBS, Recticel ,... bied kansen.
Persoonlijk volg ik Unilever/Royal Dutch/Ahold : saaie degelijkheid en ook een instap in de groeilanden als de koersen terug omhoog beginnen te gaan
Vond de bel20 jarenlang ondergewaardeerd, nu lijkt ie me correct gewaardeerd.
Niet dat dat de hausse gaat stoppen. Mogelijk gaan we nu naar een periode dat ie overgewaardeerd is.
Wat nu nog kopen ? Ik verwacht dat diegene die nu de beurs ontdekken het eerder bij de groei en speculatieve aandelen gaan zoeken waar een verhaaltje aan kleeft en een forse stijging op korte termijn mogelijk is.
Ook Thema achterblijvers huidige hausse "we kopen wat nog niet te fel gestegen is" : Tessenderlo , NBB, CBS, Recticel ,... bied kansen.
Persoonlijk volg ik Unilever/Royal Dutch/Ahold : saaie degelijkheid en ook een instap in de groeilanden als de koersen terug omhoog beginnen te gaan
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Dat denk ik ook zeezout.
Er zijn nog enkele achtergebleven aandelen, Realdolmen bijvoorbeeld.
Vrees dat het dit jaar in tegenstelling tot de vorige 2 jaren een korte eindejaarsrally zou kunnen worden, die al in februari stopt.
Er zijn nog enkele achtergebleven aandelen, Realdolmen bijvoorbeeld.
Vrees dat het dit jaar in tegenstelling tot de vorige 2 jaren een korte eindejaarsrally zou kunnen worden, die al in februari stopt.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Iemand een idee wat er aan de hand is met Sioen?
Is er iets mis dan? Ik zie een grafiek die steil omhoog gaat en na 3 dagen een verlies van 0,5% moet er iets aan de hand zijn?
Sioen stond gisteren een hele tijd op -3% zonder enig nieuws.
Zal wel aan de lage volumes liggen.
Zal wel aan de lage volumes liggen.