Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Inderdaad, toch nog mooi stukje onder 80 dus.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Re: Koopwaardige aandelen
Zijn er hier nog koopwaardige aandelen of hoe zit het
een berg cash, niet normaal - heb Jan De Nul gevraagd mij een kelder 60m diep te baggeren om alles op te slaan, daarnet even met Kim gebeld om te vragen of we niet kunnen afspreken om zijn h2 bommeke ergens te droppen maar hij zag het niet zitten ..... probleem met zijn coiffeur of zoiets ... dan maar naar Bezos gebeld om te vragen of hij het ziet zitten om auto's te verkopen ... hij ging erover nadenken .... heeft dan teruggebeld om te zeggen dat het concept auto aan zijn retour bezig is en dat iedereen straks met een drone naar het werk komt.
Om een lang verhaal kort te maken ... Trump is mijn laatste hoop om de beurs te laten crashen maar hij was aan het golfen met Michael Jackson en die gast van Ghost.
Voor plan B heb ik naar Boma gebeld om onze krachten te bundelen en jonge salami's op te kopen, wij zouden ze dan laten drogen en met winst verkopen
een berg cash, niet normaal - heb Jan De Nul gevraagd mij een kelder 60m diep te baggeren om alles op te slaan, daarnet even met Kim gebeld om te vragen of we niet kunnen afspreken om zijn h2 bommeke ergens te droppen maar hij zag het niet zitten ..... probleem met zijn coiffeur of zoiets ... dan maar naar Bezos gebeld om te vragen of hij het ziet zitten om auto's te verkopen ... hij ging erover nadenken .... heeft dan teruggebeld om te zeggen dat het concept auto aan zijn retour bezig is en dat iedereen straks met een drone naar het werk komt.
Om een lang verhaal kort te maken ... Trump is mijn laatste hoop om de beurs te laten crashen maar hij was aan het golfen met Michael Jackson en die gast van Ghost.
Voor plan B heb ik naar Boma gebeld om onze krachten te bundelen en jonge salami's op te kopen, wij zouden ze dan laten drogen en met winst verkopen
Re: Koopwaardige aandelen
Ik ben (weer) eens aan het kijken naar een airliner (niet mijn gewoonte), nl. Spirit Airlines (SAVE), het toekomstige Ryanair van de US. Die hebben er een paar jaar geleden een oorlog op zitten met American Airlines en zitten nu met een sociaal conflict omdat ze even lief zijn voor hun piloten als Ryanair.
Eenmaal die achter de rug zijn, zie ik ze verdubbelen en meer. Sociale conflicten eindigen altijd.
Eenmaal die achter de rug zijn, zie ik ze verdubbelen en meer. Sociale conflicten eindigen altijd.
Re: Koopwaardige aandelen
Vandaag zo'n 10% cash vrijgemaakt; maar zal wss niet lang duren eer die weer geïnvesteerd wordt. Geen karakter om lange tijd langs de zijlijn te blijven
enkele kanshebbers bij huidige koersen; waar ik wss 2 uitbreid & 1 nieuwe aanschaf. Ben er nog lang niet uit...
uitbreiden; Publicis, Aecom, DXPE
nieuwe posities; Ahold, Baron de Ley, Berentzen, Dillard's, NCR Corp, Zenitel...
Die van Inversor zal ik ook eens bekijken indien ik de tijd vind
ps Morgen resultaten van Texaf (voor beurs normaal gezien)
enkele kanshebbers bij huidige koersen; waar ik wss 2 uitbreid & 1 nieuwe aanschaf. Ben er nog lang niet uit...
uitbreiden; Publicis, Aecom, DXPE
nieuwe posities; Ahold, Baron de Ley, Berentzen, Dillard's, NCR Corp, Zenitel...
Die van Inversor zal ik ook eens bekijken indien ik de tijd vind
ps Morgen resultaten van Texaf (voor beurs normaal gezien)
Re: Koopwaardige aandelen
Zit ook met redelijk wat cash. Ik ga mijn positie in Publicis uitbreiden.
Aecom en DXPE zijn inderdaad nog erg ondergewaardeerd. In Aecom heb ik al een grote positie en DXPE heb ik ook al een positie, maar die wil ik niet te groot maken wegens te volatiel. Ik kom nog wel wat ondergewaardeerde aandelen tegen, maar meeste zijn US. Portefeuille bestaat inmiddels uit 50% US aandelen. Moeilijk moeilijk
Aecom en DXPE zijn inderdaad nog erg ondergewaardeerd. In Aecom heb ik al een grote positie en DXPE heb ik ook al een positie, maar die wil ik niet te groot maken wegens te volatiel. Ik kom nog wel wat ondergewaardeerde aandelen tegen, maar meeste zijn US. Portefeuille bestaat inmiddels uit 50% US aandelen. Moeilijk moeilijk
Re: Koopwaardige aandelen
Ik ga ook eens kijken naar The Character Group. Zowat alle toys die ze maken heb ik blijkbaar in huis: Peppa Pig, Minecraft, Teletubbies en Brandweerman Sam toch... Is volgens mij tussen de 500p en 800p waard... Nader te onderzoeken.
Re: Koopwaardige aandelen
Interessant, maak zeker een topic aan als je wat vindt.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Koopwaardige aandelen
https://finviz.com/quote.ashx?t=UVE
Voor wie een gokje wil wagen dat Irma niet zo'n hete hoos gaat zijn dan verwacht en Florida toch overeind zal blijven
Toevallig las ik deze analyse VOOR er van Irma sprake was
https://seekingalpha.com/article/410242 ... sk-assumed
Voor wie een gokje wil wagen dat Irma niet zo'n hete hoos gaat zijn dan verwacht en Florida toch overeind zal blijven
Toevallig las ik deze analyse VOOR er van Irma sprake was
https://seekingalpha.com/article/410242 ... sk-assumed
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: Koopwaardige aandelen
'maar aan weke prijs'. De vorige conflicten in de sector (AA, DAL, ...) eindigde àltijd in een profit sharing agreement op een pre-tax basis. En dat was een férme procent dat het personeel krijgt (ik geloof 12-20% van de pre-tax winst wordt onder het personeel verdeeld).Inversor schreef: ↑5 september 2017, 20:06 Ik ben (weer) eens aan het kijken naar een airliner (niet mijn gewoonte), nl. Spirit Airlines (SAVE), het toekomstige Ryanair van de US. Die hebben er een paar jaar geleden een oorlog op zitten met American Airlines en zitten nu met een sociaal conflict omdat ze even lief zijn voor hun piloten als Ryanair.
Eenmaal die achter de rug zijn, zie ik ze verdubbelen en meer. Sociale conflicten eindigen altijd.
EN NOG ALTIJD ZUUR KIJKEN
Re: Koopwaardige aandelen
ik ben ook aan het kijken voor een airliner.Inversor schreef: ↑5 september 2017, 20:06 Ik ben (weer) eens aan het kijken naar een airliner (niet mijn gewoonte), nl. Spirit Airlines (SAVE), het toekomstige Ryanair van de US. Die hebben er een paar jaar geleden een oorlog op zitten met American Airlines en zitten nu met een sociaal conflict omdat ze even lief zijn voor hun piloten als Ryanair.
Eenmaal die achter de rug zijn, zie ik ze verdubbelen en meer. Sociale conflicten eindigen altijd.
volgt iemand Air Berlin? ik weet dat het er niet goed gaat momenteel. dat ze vluchten aan het schrappen zijn.. en dat het op instorten staat. De Duitse overheid verleent AirBerlin een noodkrediet van 150 miljoen euro om te kunnen blijven vliegen tot medio september. aandelen zitten nu tegen de 30 cent, en voor een 200 a 300 euro wil ik meschien wel inverteren. Air berlin zou dan wel (gedeeltelijk) overgenomen worden
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Re: Koopwaardige aandelen
Air Berlin heeft reeds het faillissement aangevraagd. Het bedrijf gaat hoogstwaarschijnlijk opgesplitst en verdeeld worden over verschillende overnamekandidaten. Het bedrijft gaat gebukt onder een zo'n enorme schuldenlast dat er voor de aandeelhouder zeker niets meer zal overblijven.
Re: Koopwaardige aandelen
Obligaties zijn misschien wel de moeite, maar ik ken onvoldoende Duits om de structuur uit te spitten.
Dit las ik gisteren in de FT:
"When Air Berlin fell into insolvency last month, among its largest creditors were two obscure investment vehicles that sold $1.2bn in structured bonds to fund some of the largest airlines in the world, including Etihad and Alitalia. (...)
Employing fewer than 20 people after a difficult 2016 in which Anoa shut its office in London’s hedge fund stronghold of Mayfair, the firm helped devise the structure of $1.2bn of bonds sold in 2015 and 2016 by EA Partners I and II.
These special-purpose vehicles packaged up loans to Etihad, the Abu-Dhabi based carrier and Air Berlin’s biggest shareholder, and the airlines in its partners’ network such as Alitalia. (...)
Air Berlin’s bonds — some of which were also sold by Anoa Capital — are bid at just 9 cents on the euro, suggesting poor recoveries for the more than $220m of loans to the German airline backing the EA Partner bonds.
Credit analysts at JPMorgan say that a remarketing event could be triggered as soon as this month, but they believe that Abu Dhabi is under pressure to bail out the bondholders because “a substantial quantum of these bonds are housed among domestic investors”.
“We expect Etihad or an Abu Dhabi government-owned affiliate to acquire the defaulted obligations so as to have a ‘successful’ remarketing outcome,” Zafar Nazim, a JPMorgan credit analyst, noted.
Many bond investors say they would not bank on state support, however, because Etihad does not formally guarantee the bonds and has stepped back from supporting its partner airlines after booking an $808m impairment."
Dit las ik gisteren in de FT:
"When Air Berlin fell into insolvency last month, among its largest creditors were two obscure investment vehicles that sold $1.2bn in structured bonds to fund some of the largest airlines in the world, including Etihad and Alitalia. (...)
Employing fewer than 20 people after a difficult 2016 in which Anoa shut its office in London’s hedge fund stronghold of Mayfair, the firm helped devise the structure of $1.2bn of bonds sold in 2015 and 2016 by EA Partners I and II.
These special-purpose vehicles packaged up loans to Etihad, the Abu-Dhabi based carrier and Air Berlin’s biggest shareholder, and the airlines in its partners’ network such as Alitalia. (...)
Air Berlin’s bonds — some of which were also sold by Anoa Capital — are bid at just 9 cents on the euro, suggesting poor recoveries for the more than $220m of loans to the German airline backing the EA Partner bonds.
Credit analysts at JPMorgan say that a remarketing event could be triggered as soon as this month, but they believe that Abu Dhabi is under pressure to bail out the bondholders because “a substantial quantum of these bonds are housed among domestic investors”.
“We expect Etihad or an Abu Dhabi government-owned affiliate to acquire the defaulted obligations so as to have a ‘successful’ remarketing outcome,” Zafar Nazim, a JPMorgan credit analyst, noted.
Many bond investors say they would not bank on state support, however, because Etihad does not formally guarantee the bonds and has stepped back from supporting its partner airlines after booking an $808m impairment."
Re: Koopwaardige aandelen
Ik zie niet in wat daar interessant aan zou kunnen zijn...Szpilman schreef:Air Berlin heeft reeds het faillissement aangevraagd. Het bedrijf gaat hoogstwaarschijnlijk opgesplitst en verdeeld worden over verschillende overnamekandidaten. Het bedrijft gaat gebukt onder een zo'n enorme schuldenlast dat er voor de aandeelhouder zeker niets meer zal overblijven.
Re: Koopwaardige aandelen
Als er mensen zijn zoals mc992 die het zelfs maar overwégen om te 'investeren' in een bedrijf dat het faillissement heeft ààngevraagd, dan stel ik me toch de vraag waar we mee bezig zijn.
De status van 'niet goed gaan' is Air Berlin al lang voorbij. (Dat kon je al merken aan hun nood om cash inflow te genereren. Business class ticketten verkopen voor 1050-1200 EUR naar de Americas was al een groot teken dat hun cashnood enorm hoog was).
De status van 'niet goed gaan' is Air Berlin al lang voorbij. (Dat kon je al merken aan hun nood om cash inflow te genereren. Business class ticketten verkopen voor 1050-1200 EUR naar de Americas was al een groot teken dat hun cashnood enorm hoog was).
Re: Koopwaardige aandelen
Recticel is zeker koopwaardig.
Die isolatiecrisis weegt inderdaad niet al te hard door.
Ben terug ingestapt.
Die isolatiecrisis weegt inderdaad niet al te hard door.
Ben terug ingestapt.