Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik heb een 10-tal dagen geleden een pakketje Balta gekocht.
K/W rond de 10
Schulden niveau behoorlijk aanvaardbaar, en onder de prijs van de IPO.
En nu al 10% winst. Als die consistent presteren en wat beter onder de aandacht vallen, dan zie ik dat wel verdubbelen op een jaar of 4-5.
K/W rond de 10
Schulden niveau behoorlijk aanvaardbaar, en onder de prijs van de IPO.
En nu al 10% winst. Als die consistent presteren en wat beter onder de aandacht vallen, dan zie ik dat wel verdubbelen op een jaar of 4-5.
Verwacht nog een dipje in November/December
Verder allemaal “gezonde” vooruitzichten
- DSM NV, Schaeffler Holding AG, Johnson Matthey PLC, hier zie ik het meeste potentieel…
Pas ontdekt, Castellum AB, heeft ook wel potentieel.
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Is ASML Holding NV momenteel interessant? Hun machines zullen volgens mij nu steeds meer en meer gevraagd worden om de die's op de wafers nog kleiner te kunnen maken, veel chip fabrikanten zijn van plan om nieuwe fabs te zetten.
Groeiprognoses zitten al ruimschoots in de koers verrekend. Is dus een duur aandeel, wat echter niet betekent dat het niet naar omhoog kan blijven evolueren.
Ja denk ook dat het te laat is om in te stappen. Maar qualcomm spreekt mij aan voor op de lange terwijl. Nu wat moeilijkheden door rechtzaken.
Tja, een vergelijkbare speler hier in België, Melexis, is zogezegd ook enorm overgewaardeerd... ondertussen blijft de koers wel oplopen.
Vorige week werd er nog een koopaanbeveling uitgebracht door Exane BNP Paribas: koersdoel 200 euro, wie zal het zeggen.
Ook recente adviezen van ABN Amro, UBS, Morgan Stanley & Bank of America Merrill Lynch zeggen allen 'kopen'.
Er zijn weinig aandelen waar de adviezen zo gelijkgezind zijn.
Niet vergelijkbaar met melexis.ook nadelige aan asml is dat intel ook nog niet inzet op hun technologie terwijl ze er zelf investeren erin. Aan de andere kant zijn er ook berichten waar men beweert dat men nieuwe fabs zullen bouwen in taiwan met machines van asml.Wimpie85 schreef: ↑15 oktober 2017, 16:53Tja, een vergelijkbare speler hier in België, Melexis, is zogezegd ook enorm overgewaardeerd... ondertussen blijft de koers wel oplopen.
Vorige week werd er nog een koopaanbeveling uitgebracht door Exane BNP Paribas: koersdoel 200 euro, wie zal het zeggen.
Ook recente adviezen van ABN Amro, UBS, Morgan Stanley & Bank of America Merrill Lynch zeggen allen 'kopen'.
Er zijn weinig aandelen waar de adviezen zo gelijkgezind zijn.
Iemand al eens een oog geworpen op SCS Group PLC?
Lijkt me volgens de FCF analyse wel een mooi opwaarts potentieel te hebben.
Tevens geen schulden en een nettokaspositie van 40mil.
Iemand al eens een oog geworpen op SCS Group PLC?
Het is niet omdat het overgewaardeerd is, dat het niet kan stijgen. Maar dan is het imho meer speculatie dan investeren waar je mee bezig bent.
Ik heb er ook eens vlug naar gekeken en op basis van dat laatste jaar ziet dat er heel mooi uit. Het jaar ervoor was minder en de andere jaren heb ik nog niet kunnen bekijken. Zal het straks nog wat verder onderzoeken, maar ik ben er van overtuigd dat er hier mensen zitten die meer kennen van FCF en Croic e.d. Misschien kunnen zij ook eens kijken? Jens? Inversor, Poldermol? Umi? en de vele anderen die ik vergeet...
Ik was er al mee bezig. En heb geen spijt dat ik gekeken heb...
De afgelopen 2 boekjaren een vks excl. werkkapitaal van gemiddeld £11m
Een nettokaspositie van £40m (al zie ik wel dat ze veel meer handelsschulden dan handelsvorderingen hebben).
En een beurskapitalisatie van... £70m. Denk niet dat ik al ooit zo'n goedkoop aandeel heb gezien. Business is er wel een van lage marges en hoge concurrentie. Winst en vks zullen volgens mij ook wat dalen de volgende jaren. Lagere bezoekersaantallen, lager consumentenvertrouwen,... Maar dan nog...
Als ik reken op een vks van £7,5m, een fair vks-rendement van 7% en een nettokaspositie van £20m (door een stijging van het werkkapitaal) kom ik al snel aan £3,2 per aandeel of > 80% opwaarts potentieel.
Een nettokaspositie van £40m (al zie ik wel dat ze veel meer handelsschulden dan handelsvorderingen hebben).
En een beurskapitalisatie van... £70m. Denk niet dat ik al ooit zo'n goedkoop aandeel heb gezien. Business is er wel een van lage marges en hoge concurrentie. Winst en vks zullen volgens mij ook wat dalen de volgende jaren. Lagere bezoekersaantallen, lager consumentenvertrouwen,... Maar dan nog...
Als ik reken op een vks van £7,5m, een fair vks-rendement van 7% en een nettokaspositie van £20m (door een stijging van het werkkapitaal) kom ik al snel aan £3,2 per aandeel of > 80% opwaarts potentieel.
Laatst gewijzigd door jens_dev op 25 oktober 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wereldhave Belgium lijkt me interessant.
Het aandeel is de laatste maanden serieus afgestraft toch zijn de vooruitzichten positief. Meer huurinkomsten en binnenkort een nieuw project die voor een meerwaarde van de portefeuille zal zorgen. Dat in combinatie met een aantrekkelijk dividend maakt van WEHB een aandeeltje die misschien binnen 1 jaar wel €100 kan noteren.
Het aandeel is de laatste maanden serieus afgestraft toch zijn de vooruitzichten positief. Meer huurinkomsten en binnenkort een nieuw project die voor een meerwaarde van de portefeuille zal zorgen. Dat in combinatie met een aantrekkelijk dividend maakt van WEHB een aandeeltje die misschien binnen 1 jaar wel €100 kan noteren.
Zit ook wel een retail sausje over. Idee of hun online sales relevant zijn? Of too late to the party?jens_dev schreef: ↑25 oktober 2017, 10:21 Ik was er al mee bezig. En heb geen spijt dat ik gekeken heb...
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Indeed, brick and mortar. In 2008 trouwens ingestort en gereorganiseerd door private equity. Sinds 2015 weer op de beurs.
Online sales stellen nog weinig voor (circa 3%).
Online sales stellen nog weinig voor (circa 3%).