Kopen als alleenstaande
TIP
Re: Kopen als alleenstaande
Ik weet niet waarom ik met deze combinatie zo hard moest lachen, alsof dit een dichotomie is... Maar you do you, en als het werkt, toppie.
Maar een reeël feit is dat een groot deel psychisch gek wordt op een 1-slaapkamerappartement zonder iets van terras of tuin, dat is duidelijk geworden tijdens de pandemie. Het was leuk tijdens de Unief op kot waar je dan samentroept, minder als je 3X bent. Als je werkt en je zit in een 1-slaapkamerappartement zonder iets wat alleen te wezen vind ik het gewoon zielig.
De truck is dus om niet alleen te zitten op je appartement hé.

ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
GoeiemiddagJanMertens schreef: ↑12 mei 2021, 01:12Hi Daphne,Daphne83 schreef: ↑15 april 2021, 18:36 Ik heb er net een rondje banklopen/huisprijzen opzoeken en een simulatie laten maken of er een mogelijkheid is om te kopen.
Onder de 270 000 vind je hier in de regio nauwelijks nog iets te koop, of er wordt direct meer geboden dan de vraagprijs of online.
Ik heb wel een spaarpotje maar als ik bv 250 000 wil lenen, moet ik reeds zelf 75 000 kunnen neerleggen.
Als alleenstaande zonder financiële steun is dat toch bijna niet haalbaar?
Ik vraag me altijd af hoe mensen 400 000 kunnen leggen voor een huis.
Ik zit exact in dezelfde situatie als jij. Ik zou graag een huisje/appartement willen kopen rond Leuven van +/- 325 000, maar de banken aan wie ik een simulatie gevraagd heb vragen mij minstens 80 000 zelf te brengen. Ik heb wel een degelijk loon en kan maandelijks wat opzij zetten, maar ik heb gewoon niet genoeg eigen inbreng om een lening te krijgen.
Een vriend van mij verwees mij naar een nieuwe Vlaamse onderneming, Koqoon, die mensen helpen sparen om eigenaar te worden van hun woning. Als ik het goed begrijp, kopen zij de woning voor jou en huren ze hem aan jou terug, terwijl je rustig kan sparen en de woning tegen een voorafbepaalde prijs kan terugkopen wanneer je klaar bent. Zo leef je ten minste al in het huis dat je wenst en weet je exact hoeveel je moet sparen om het later pas te kopen.
Misschien dat zij jou kunnen helpen? Ik ga alvast eens horen
Jan
Wij kwamen Koqoon ook tegen maar vinden niet direct recensies tegen.
Zou u hiermee doorgegaan zijn?
Alvast bedankt!
De lockdown tijdens de pandemie was een onnatuurlijke situatie. Mensen werden gek van gebrek aan sociaal contact en dergelijke, niet van hun appartement. Je huis kopen op basis van wat er gebeurt tijdens pandemie, dat vind ik nogal raar.
Waarom? Het is niet omdat je alleen woont, dat je geen rijk gevuld sociaal leven kunt hebben. En dan nog... Wat is er mis met iemand die weinig nood heeft aan veel sociale interactie en perfect gelukkig is tijdens het lezen van een boek? Niet iedereen is hetzelfde en heeft dezelfde noden. Wat is daar zielig aan?