Kosten aankoop aandelen
TIP
Kosten aankoop aandelen
Ik kom eigenlijk pas piepen op de aandelen markt
Als ik zo rondhoor is het een mooie gelegenheid om in te stappen (tussen nu en 6 maanden)
de vraag die ik heb is eiegenlijk wat kost het om aandelen te kopen en waar doe je dit het goedkoopst zonder rekening te houden met promoties.
Dus stel ik koop 1 aandeel welke kosten komen hierbij.
alvast bedankt
Als ik zo rondhoor is het een mooie gelegenheid om in te stappen (tussen nu en 6 maanden)
de vraag die ik heb is eiegenlijk wat kost het om aandelen te kopen en waar doe je dit het goedkoopst zonder rekening te houden met promoties.
alvast bedankt
Re: Kosten aankoop aandelen
aiko1602 schreef: Ik kom eigenlijk pas piepen op de aandelen markt
alvast bedankt
De 2 goedkoopste en ook heel goede beursvenootschappen in Belgie zijn
Keytrade
tot 2500 euro aan- of verkoop betaal je 7,5 euro
tot 5000 14,95 euro
tot 50 000 24,95 euro
Binckbank
tot 5000 euro aan-verkoop betaal je 9,75 euro
tot 25000 13,75 euro
tot 50000 19,75 euro
Dit zijn voorbeelden voor verhandelingen op de beurs van EURONEX
Boven deze tarieven komt er nog 1,7 pro mille beurstaks bij.
De kosten worden dus niet per aandeel aangerekend.
Bij Binckbank zijn er wat meer toeters en bellen aan ( oa realtime-streamingkoersen)
Binckbank doet permanent een klant brengt klant aan wervingsactie.
Er worden zowel voor de nieuwe klant als voor de aanbrenger 3 gratis transactie
van9,75 =29,25 euro aan gratis transacties aangeboden. De beurstaks blijft wel te betalen ook voor die gratis transacties.
Indien u interesse zou vertonen, kan u via een prive berichtje naar mij uw mailadres en voornaam bezorgen, en dan krijg je
automatisch rechtstreeks van Binckbank de info . Ingeval je een andere volgorde zou volgen, dan wordt er geen klantenpremie toegekend.
In tegenstelling tot bij vele banken wordt er bij geen enkel van beide beursvenootschappen een bewaarloon aangerekend.
Laatst gewijzigd door paul op 10 januari 2009, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus als ik het goed snap betaal ik 7,5€ als ik binnen een budget blijf van 2500€ of ik nu 1 verrichting of 100 doe

Bv bij Keytrade betaal je € 7,50 voor het aankopen en verkopen van één en hetzelfde aandeel met een totaalbedrag van maximum € 2500.aiko1602 schreef: Dus als ik het goed snap betaal ik 7,5€ als ik binnen een budget blijf van 2500€ of ik nu 1 verrichting of 100 doe![]()
Daarbovenop komt nog een beurstaks van 0,17% zowel op de aankoop- als op de verkoopsom.
klopt , als je bv enkel 2000 andelen fortis koopt dan betaal je 7,5 euroTope schreef:Bv bij Keytrade betaal je € 7,50 voor het aankopen en verkopen van één en hetzelfde aandeel met een totaalbedrag van maximum € 2500.aiko1602 schreef: Dus als ik het goed snap betaal ik 7,5€ als ik binnen een budget blijf van 2500€ of ik nu 1 verrichting of 100 doe![]()
Daarbovenop komt nog een beurstaks van 0,17% zowel op de aankoop- als op de verkoopsom.
koop je zowel 1000 aandelen fortis als 500 aandelen dexia dan betaal je 2 x 7,5 euro
Ik ben met aandelen klant bij Binckbank.
www.binckbank.be , en ben zeer tevreden over het systeem en hun service !!!
www.binckbank.be , en ben zeer tevreden over het systeem en hun service !!!
Klopt. Daarom dat je eigenlijk direct met relatief grote beragen moet "spelen".aiko1602 schreef: Dus als ik het goed snap betaal ik 7,5€ als ik binnen een budget blijf van 2500€ of ik nu 1 verrichting of 100 doe![]()
Als je maar voor 100 € aan andelen koopt, dan moet je relatief gezien al op grote winst rekenen eer je die 7.5 € al terugverdient hebt (en meer natuurlijk voor meer transacties)
PS, kijk ook eens bij je normale bank.
Veel banken bieden ook daar mogelijkheden aan. Voor Belgische aandelen zijn ze bv soms goedkoper dan Binck of Keytrade of dergelijke. Ze zijn dan soms wel weer duurder als je pakweg in de VS op de beurs wil enz....
de tarieven moet je normaalgezien wel ergens op de sites van de banken kunnen vinden.
Vaak heb je daar een procentuele kost per order (afhankelijk van de grootte ook), met soms nog korting als je het online doet. En veel Belgische aandelen worden gratis op je effectenrekening bewaard. Als ik zo eens rondsnuister bij fortis, zou je bij een online order van amper 1000 € op de Euronext maar 6 € kwijt zijn, en het kan gratis op je effectenrekening, voor een obligatie maar 4 €. Voor hogere bedragen zal dat dan weer gaan stijgen. Maar dat zoek je dus best eens per bank uit.
Voor kleine bedragen kan dat zo soms wel eens voordeliger uitvallen dan direct bij een Keytrade of een Binck te moeten gaan, en direct x aantal transacties per maand te moeten doen etc...
Best eens nadenken wat je wil doen (blijf je bij Belgische aandelen, wil je de wereld rond), met hoeveel geld, en hoe actief je er mee wil bezig zijn...
Vaak heb je daar een procentuele kost per order (afhankelijk van de grootte ook), met soms nog korting als je het online doet. En veel Belgische aandelen worden gratis op je effectenrekening bewaard. Als ik zo eens rondsnuister bij fortis, zou je bij een online order van amper 1000 € op de Euronext maar 6 € kwijt zijn, en het kan gratis op je effectenrekening, voor een obligatie maar 4 €. Voor hogere bedragen zal dat dan weer gaan stijgen. Maar dat zoek je dus best eens per bank uit.
Voor kleine bedragen kan dat zo soms wel eens voordeliger uitvallen dan direct bij een Keytrade of een Binck te moeten gaan, en direct x aantal transacties per maand te moeten doen etc...
Best eens nadenken wat je wil doen (blijf je bij Belgische aandelen, wil je de wereld rond), met hoeveel geld, en hoe actief je er mee wil bezig zijn...

Laatst gewijzigd door ikke op 11 januari 2009, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
waar zie je die tarieven van fortis? Als ik ga kijken naar de kosten zie ik minimum 15 euro voor één order.
ik koop/verkoop niet veel aandelen,en ben net op tijd grotendeels uit beurs gestapt. heb nu nog enkele aandeeltjes bij kbc bolero. is er goedkoper makelaar die deze gratis overneemt ? weet dat er reeds zulke acties geweest zijn ..?
PS, kijk ook eens bij je normale bank.
Veel banken bieden ook daar mogelijkheden aan. Voor Belgische aandelen zijn ze bv soms goedkoper dan Binck of Keytrade of dergelijke. Ze zijn dan soms wel weer duurder als je pakweg in de VS op de beurs wil enz....

Voor aandelen moet je echt niet bij de normale banken zijn, ongeacht of het nu over grote of kleine bedragen gaat. Eén belangrijk bijkomend voordeel van een Internet-broker zoals Binck of Keytrade is dat je geen bewaarloon betaalt. Dit kan al gauw oplopen tot enkele honderden euro. Mijn ervaring leert dat je per transactie sowieso goedkoper gesteld bent bij een Internet-broker, ongeveer 1/4de van de prijs. Als je dan nog van plan bent om in USD te beleggen, dan ben je bij de grootbanken helemaal bedrogen. Daar vragen ze woekerwinsten voor het eenvoudig omwisselen van USD naar EUR en omgekeerd, ongeveer 3% risicopremie als ik mij goed herinner, alsof het over biljetten ging. Bij Binck is dit slechts 0,1% op het bedrag. Niet onbelangrijke details ... Ik dacht ook niet dat je bij grootbanken gratis real-time stock quotes krijgt. Begrijp echt niet waar je die logica vandaalt haalt dat een normale bank interessant is voor aandelen, of werk je voor een grootbank soms

Bij Binckbank betaal je €7,5 tot €5000 i.p.v. €9,75.
@ Steekel
Bij Binck betaal je 7.25€ tot 2.500€ op NYSE Euronext Brussel. Boven 2.500€ betaal je hier 9.75€. Boven 25.000€ betaal je nog meer.
Op NYSE Euronext Parijs, Londen of Lissabon betaal je onder de 2.500€ al 9.75€.
Bij Binck betaal je 7.25€ tot 2.500€ op NYSE Euronext Brussel. Boven 2.500€ betaal je hier 9.75€. Boven 25.000€ betaal je nog meer.
Op NYSE Euronext Parijs, Londen of Lissabon betaal je onder de 2.500€ al 9.75€.
aansluitend op dit topic: wat met US aandelen (bv Nasdaq)? ik overweeg er enkele te kopen...