Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Het systeem dat je hier beschrijft werkt bij sommige banken ook met de "gewone" kredietkaarten. Als je in de helft van de maand reeds een extra overschrijving doet dan kan je terug extra aankopen doen met je kaart.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb zo'n een kaart bij beobank.
Betaal met domiciliëring het volledig openstaand saldo 1x per maand terug. Dus geen kosten of dergelijke. 5euro per jaar kost. Maar ook cashback van 1pct of 0,5pct over de betalingen.
Betaal met domiciliëring het volledig openstaand saldo 1x per maand terug. Dus geen kosten of dergelijke. 5euro per jaar kost. Maar ook cashback van 1pct of 0,5pct over de betalingen.
Als je zelf een overschrijving kan doen naar je kredietkaart, dan is het geen "gewone" kredietkaart in de zin van wat de meeste banken standaard aanbieden, t.t.z. een charge card met niet-roterend krediet. Alles wordt dan in 1 keer per maand automatisch van de zichtrekening gehaald. Er is in dat geval geen rekeningnummer waarop je kan storten, omdat je daar toch niet het initiatief toe kan nemen als je zou willen. ING heeft (of had) de ING Card, dat is (was) ook een "echte" kredietkaart met roterend krediet. Verder denk ik niet dat er buiten Beobank een bank is die dergelijke kaarten aanbiedt.
Ik ga dan de bankbediende van dexia 10 jaar geleden nog gelijk moeten geven... argenta blijft niet gratis.
Nuja ondertussen hebben zowat alle banken een gratis alternatief en zijn ze dit unique selling point wel kwijt , toch voelt het aan alsof ze daar bij argenta het kind met badwater aan het wegsmijten zijn. Denk niet dat ze nu nog zo vlug bank van het jaar gaan worden of een of andere prijs gaan winnen.
Mijn aanvraag voor silver naar green is onderweg. Vermoedelijk inderdaad door kredietkaart die ik er al jaren heb (maar ik gebruik die van beobank zoals veel spaargiders )
Nuja ondertussen hebben zowat alle banken een gratis alternatief en zijn ze dit unique selling point wel kwijt , toch voelt het aan alsof ze daar bij argenta het kind met badwater aan het wegsmijten zijn. Denk niet dat ze nu nog zo vlug bank van het jaar gaan worden of een of andere prijs gaan winnen.
Mijn aanvraag voor silver naar green is onderweg. Vermoedelijk inderdaad door kredietkaart die ik er al jaren heb (maar ik gebruik die van beobank zoals veel spaargiders )
Het was waar dat Argenta die betalende rekeningen heeft. Maar dat wil niet zeggen dat Argenta geen gratis bank meer is. Het is een bank die naast een mooi gratis pakket ook betalende formules heeft.
Ik zie veel overeenkomsten met Europabank.
Dat was een betalende bank die ook een gratis formule lanceerde. Een gratis formule die perfect voldoet voor iedereen die online kan werken.
Argenta doet gewoon het omgekeerde.
Ik zie veel overeenkomsten met Europabank.
Dat was een betalende bank die ook een gratis formule lanceerde. Een gratis formule die perfect voldoet voor iedereen die online kan werken.
Argenta doet gewoon het omgekeerde.
30 j terug gaf het toenmalige Bacob 4 % op een sr.
Argenta gaf toen 9 %.
Argenta gaat failliet zei de Bacob man , hoe het is afgelopen u bekend.
L&h debacle , daarna Arcofin, Vakantie genoegens en hun campings, Hengelhoef enz
Dexia dat nu Belfius is enz.
En wil hier niet zeggen dat hun betalend pakket een goede zet is.
Al waar ze niks aan verdienen gaat wel vertrekken zeker.
Wat velen niet beseffen hier op forum wat de kost over de grens is voor rekeningen, cards enz.
En dan komen N26 , Revolut te voorschijn.
Estate Guru believer.
Eerder het omgekeerde, lijkt mij. De klanten waar ze niets aan verdienen blijven op een Green pakket hangen, dat dus waarschijnlijk vooral geld kost aan Argenta.
De mastercard, waar ze volgens mij écht wel een percentje aan verdienen, stoppen ze in betalende pakketten. Wat in mijn ogen een vreemde zet is, want zo beperken ze eigenlijk hun eigen potentiële inkomstenbron. Als ik bij Argenta in de toekomst een gratis MC met 1250 euro zal hebben, zal ik die fors minder (kunnen) gebruiken, en ga ik (nog meer) gebruik maken van een andere (gratis) CC bij een andere bank waar ik een veel hogere limiet heb. Wie is er dan per saldo slechter aan toe?
Enfin, ze zullen bij Argenta wel hun rekening hebben gemaakt. Afspraak over een paar jaar, waaruit dan zal blijken of ze een goede zet hebben gedaan of niet. Ik heb in ieder geval ook al mijn Argen-Co aandelen teruggevraagd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Exact de zelfde situatie hier. Maar ik ga toch overwegen of ik geen andere kaart kan vinden waar er ook een gelijkaardig aanbod op zit dat minder dan 62€ op jaarbasis kost, want dan kan ik terug naar Green...denJohn2 schreef: ↑4 december 2020, 19:53 Heb bij Argenta sinds jaren de golden mastercard met reisverzekering inbegrepen . Als je een reisverzekering apart wilt aanvragen , dat ben je meer centjes kwijt.Nu zal de gouden optie bij Argenta ongeveer 62€ per jaar gaan kosten. Vorig jaar betaalde ik ook 40€ per jaar voor een golden mastercard , dus kies voor de gouden optie.
Maar ga alles nog eens goed navragen en een afspraak maken.
Aan de ene kant boeit het mij, aan de andere kant wat minder.
Ik ben wel Argenta klant (mij werd de gratis variant voorgesteld gelet dat ik enkel pensioensparen bij hen doe en dus enkel hun zichtrekening verplicht nodig heb) kan het mij allemaal gestolen worden.
Mijn VISA kaart zit bij Keytrade en daar heb ik met de Gold versie al een paar verzekeringen bij. Weliswaar niet de beste voorwaarden van de markt, maar het is gratis en zoveel op reis ga ik nu ook weer niet.
Aan de andere kant, de duurdere producten bij Argenta zorgen wel voor minder concurrentie op de markt. Het feit dat sommige banken nog gratis VISA kaarten (en bij Keytrade zelfs met verzekeringen) aanbieden is om een aantrekkelijk voordeel te hebben tov hun concurrent. Als de prijs van Argenta plots van €40 per jaar naar €60+ gaat, dan kunnen concurrenten volgen (in de slechte zin dan) want er is minder concurrentie in het segment waar ze actief zijn.
Soit, ik zal er niet meteen van wakker liggen, aan de mensen die er wel een impact bij hebben, kies verstandig
Ik ben wel Argenta klant (mij werd de gratis variant voorgesteld gelet dat ik enkel pensioensparen bij hen doe en dus enkel hun zichtrekening verplicht nodig heb) kan het mij allemaal gestolen worden.
Mijn VISA kaart zit bij Keytrade en daar heb ik met de Gold versie al een paar verzekeringen bij. Weliswaar niet de beste voorwaarden van de markt, maar het is gratis en zoveel op reis ga ik nu ook weer niet.
Aan de andere kant, de duurdere producten bij Argenta zorgen wel voor minder concurrentie op de markt. Het feit dat sommige banken nog gratis VISA kaarten (en bij Keytrade zelfs met verzekeringen) aanbieden is om een aantrekkelijk voordeel te hebben tov hun concurrent. Als de prijs van Argenta plots van €40 per jaar naar €60+ gaat, dan kunnen concurrenten volgen (in de slechte zin dan) want er is minder concurrentie in het segment waar ze actief zijn.
Soit, ik zal er niet meteen van wakker liggen, aan de mensen die er wel een impact bij hebben, kies verstandig
ga zelf maar bij Kbc blijven gezien hun uitgebreid pakket aan verzekeringen.
Als vb een reis verzekering als men boekt via een reis organisatie.
Die wanneer prive te nemen wel wat € meer gaat kosten.
Ja is nu 7,5 € per maand aan onkost met 2 bank kaarten en 2 mastercard golds.
Waar zelfs een electrische fiets online is mee te betalen.
Estate Guru believer.
Jij hebt dan meer geluk dan ik. In mijn kantoor weigeren ze het aan te passen zonder mij te zien...jugo schreef: ↑5 december 2020, 13:41
Waarom maak je het zo moeilijk, 23/11 mail gekregen van Argenta “Nieuw: je betaalrekening wordt een pakket”
Ik heb niet gewacht tot ik de mail kreeg welk pakket ik ging krijgen.
Op 24/11 heb ik rechtstreeks een mail gestuurd naar mijn Argenta kantoor dat ik het green pakket wou.
Zelfde dag nog mail gehad van kantoor, blijkbaar ging ik ingeschaald worden als silver maar ze gingen het onmiddellijk omzetten naar green. Twee dagen later kreeg ik bevestigingsmail dat ik voortaan green pakket heb.
Bij mij is het intussen wél gelukt.
-E-mail geschreven naar Argenta hoofdkantoor (mail van plaatselijk kantoor was mij onbekend).
-Werd vervolgens opgebeld door plaatselijke medewerker en deze heeft alles van op afstand geregeld.
-> "Silver pakket" gewijzigd naar "Green pakket";
-> Annulering van de 2de kredietkaart (die anders betalend werd).
Ik heb wél de nadruk gelegd op het feit dat ik het, wegens de huidige corona-toestanden, niet zag zitten om daarvoor naar het kantoor te komen.
Intussen heb ik al een bevestigingsmail gekregen en in de beveiligde zone kon ik zien dat alles in orde is, zoals ik gevraagd heb.
Verder proberen en aandringen, zou ik aanraden!
zit ook in mijn pakket van Argenta, betaal daar vanaf februari 5,35 voor per maand.platin schreef: ↑7 december 2020, 14:36 ga zelf maar bij Kbc blijven gezien hun uitgebreid pakket aan verzekeringen.
Voorheen betaalde ik 40 euro per gouden kaart, inclusief al die verzekeringen.
dus al we beide een gouden kaart aanhouden wordt het goedkoper voor ons
Hier een mailtje gekregen dat wijziging van silver naar green werd gedaan, zonder daarvoor naar het kantoor te moeten komen.Nefertari schreef: ↑11 december 2020, 11:35Bij mij is het intussen wél gelukt.
-E-mail geschreven naar Argenta hoofdkantoor (mail van plaatselijk kantoor was mij onbekend).
-Werd vervolgens opgebeld door plaatselijke medewerker en deze heeft alles van op afstand geregeld.
-> "Silver pakket" gewijzigd naar "Green pakket";
-> Annulering van de 2de kredietkaart (die anders betalend werd).
Ik heb wél de nadruk gelegd op het feit dat ik het, wegens de huidige corona-toestanden, niet zag zitten om daarvoor naar het kantoor te komen.
Intussen heb ik al een bevestigingsmail gekregen en in de beveiligde zone kon ik zien dat alles in orde is, zoals ik gevraagd heb.
Zelfs geen telefoon over gekregen, dus gewoon ingevolge mijn bericht dat ik hierover vorige week naar mijn plaatselijk kantoor heb gezonden.
Waar kan je in de beveiligde zone zien dat ze dat in orde gebracht hebben.
Wat bij mij zal veranderen is de maandelijkse gebruikslimiet kredietkaart, van €2500 naar €1250. Maar die is nog niet aangepast. Lijkt me ook logisch want hun nieuw pakkettensysteem gaat pas in op 1 februari 2021
Dikke week na invullen online document werd ik gecontacteerd door medewerker van plaatselijk kantoor. Door limiet van kredietkaart te verlagen van 2500 naar 1250 is Silver-pakket een Green geworden. Online in orde gebracht door kantoormedewerker, niet persoonlijk langs moeten gaan. Na telefoongesprek nog bevestigingsmail ontvangen: "Je beschikt nu over het Green-pakket"