Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Een klant die alleen brood koopt, daar verdient de bakker nog aan.
Een klant met alleen een gratis zicht- en spaarrekening, debetkaart en kredietkaart, daar verdient een bank momenteel niets meer aan, die kost geld.
Een klant met alleen een gratis zicht- en spaarrekening, debetkaart en kredietkaart, daar verdient een bank momenteel niets meer aan, die kost geld.
Gaan lezen naar de voorwaarden wat gedekt , hoeveel de max tussenkomst.David_DeWa schreef: ↑17 december 2020, 19:13 Nee dat heb ik niet.
Ik heb geen zichtrekening en geen kredietkaart bij KBC.
Ik begrijp je punt ook niet. Wat hebben KBC kredietkaartverzekeringen, AXA en een reis van 6.000 € met elkaar te maken?
Ik heb nu een reisbijstandsverzekering + famiale verzekering voor het gehele gezin voor de pakketprijs van 92 € voor het afgelopen jaar. De prijs voor 2021 krijg ik pas in januari 2021 toegestuurd.
Ik ben daar tot nu toe best tevreden over.
Niet dat ik er in 2020 veel aan gehad heb.
Dat heeft het een met het ander te maken.
Estate Guru believer.
Ik weet niet waar je die info haalt, aan slapende rekeningen zal een bank niks verdienen.
Klanten die regelmatig hun kredietkaart en debetkaart gebruiken daar verdienen de banken per transactie aan.
Waarom denk je dat? en van wie zouden ze die inkomsten dan krijgen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De handelaar moet op elke transactie een kost betalen. Een stuk van die kost gaat naar de bank.
Een bank verdient dus geld aan een zichtrekening.
Niet zo toevallig dat een bank bv vraagt bij een lening om er een actieve zichtrekening te hebben...
Het zullen beperkte bedragen zijn per transactie maar vele kleintjes maken een groot.
Een bank verdient dus geld aan een zichtrekening.
Niet zo toevallig dat een bank bv vraagt bij een lening om er een actieve zichtrekening te hebben...
Het zullen beperkte bedragen zijn per transactie maar vele kleintjes maken een groot.
Argenta is een goed ingeburgerde naam, veel mensen maken reclame vanwege de gratis dingen die ze aanbieden. Dat is opzich al een hele hoop advertentiegeld uitgespaard.
Ik denk dat ze daarnaast toch nog veel verdienen met hun:
pensioensparen, kredietkaart, verzekeringen, hypothecaire leningen...
Ik kan begrijpen dat ze trachten mensen een bepaald pakket te verkopen. Of zelfs er vanuit gaan dat velen niet de moeite zullen doen om het voorgestelde pakket te wijzigen (zie hoeveel mensen nooit van energieleverancier or gsm abonnement veranderen). Elk kantoor zal wellicht beoordeeld worden op hoeveel niet pakketten ze kunnen aanpraten voor hun verschillende klantensegmenten. Terzelfde tijd zal teveel aandringen ook een negatief effect hebben; mensen zullen afhaken, verleggen van bank en slecht van hun ervaring praten.
Heb eveneens een voorstel om een niet gratis pakket te nemen gekregen, maar men deed er niet moeilijker over dan bvb een autoverkoper. Er was een korte argumentatie waarom Silver een goede keuze kon zijn. Ze hadden al snel door dat de keuze al gemaakt was en ik niet twijfelde. Ik heb nu wel het pakket die ik wilde.
Ik denk dat ze daarnaast toch nog veel verdienen met hun:
pensioensparen, kredietkaart, verzekeringen, hypothecaire leningen...
Ik kan begrijpen dat ze trachten mensen een bepaald pakket te verkopen. Of zelfs er vanuit gaan dat velen niet de moeite zullen doen om het voorgestelde pakket te wijzigen (zie hoeveel mensen nooit van energieleverancier or gsm abonnement veranderen). Elk kantoor zal wellicht beoordeeld worden op hoeveel niet pakketten ze kunnen aanpraten voor hun verschillende klantensegmenten. Terzelfde tijd zal teveel aandringen ook een negatief effect hebben; mensen zullen afhaken, verleggen van bank en slecht van hun ervaring praten.
Heb eveneens een voorstel om een niet gratis pakket te nemen gekregen, maar men deed er niet moeilijker over dan bvb een autoverkoper. Er was een korte argumentatie waarom Silver een goede keuze kon zijn. Ze hadden al snel door dat de keuze al gemaakt was en ik niet twijfelde. Ik heb nu wel het pakket die ik wilde.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Over het verdienmodel : Als ik met een KBC kaart geld ga afhalen aan een Argenta automaat (voorbeeld) dan verdient de tweede daar ook iets aan. Misschien niet veel, maar alle beetjes maken een groot als je ze samentelt.
De geldautomaten : geen idee of dat in het eindplaatje zogezegd een verliespost is.
Mij valt het wel op dat Argenta heel veel automaten heeft geplaatst overal de laatste jaren en dat ze dat niet zouden hebben gedaan als er niets mee te verdienen was.
Tweede element : als Argenta geen enkele automaat zou hebben zoals bv Keytrade, zouden ze altijd die kost aan een andere bank moeten betalen, elke keer als hun eigen klant elders geld afhaalt.
De geldautomaten : geen idee of dat in het eindplaatje zogezegd een verliespost is.
Mij valt het wel op dat Argenta heel veel automaten heeft geplaatst overal de laatste jaren en dat ze dat niet zouden hebben gedaan als er niets mee te verdienen was.
Tweede element : als Argenta geen enkele automaat zou hebben zoals bv Keytrade, zouden ze altijd die kost aan een andere bank moeten betalen, elke keer als hun eigen klant elders geld afhaalt.
De kost voor een bank om iemand een kaart te geven ligt rond de €15 / jaar heb ik van een product manager van een bank eens gehoord. Dit omvat kaart, lezer, gebruik van het platform en mogelijk telefoontje naar de support.
Is natuurlijk de prijs van 1 bank en het gemiddelde van 1 klant, een andere bank zal misschien efficiënter zijn (of juist niet).
Argenta zal zijn prijs wel hebben gemaakt, alles gratis blijven weggeven of geld vragen, er zal al veel volk moeten vertrekken eer dat een negatieve business case wordt.
Ergens begrijp ik hen wel, die kantoren die zijn niet niet gratis vandaar ook meteen het onderscheidt van de loket verrichtingen. Je moet als "oude" bank ook de concurrentie kunnen aangaan met al de gratis online alternatieven die het low budget en trendy wil voorstellen dus maak je een duidelijke lijn aan wat gratis is en wat betalend (de dingen die de online concurrentie niet kan aanbieden). Je wilt immers uiteindelijk niet finaal opgeschept blijven met alle 50+'ers als klanten die geen lening, geen pensioensparen, geen beleggingen,... meer afnemen maar enkel hun fortuin op hun spaarboekje laten en iedere week 3 papieren verrichtingen binnen komen doen en dit allemaal gratis.
Is natuurlijk de prijs van 1 bank en het gemiddelde van 1 klant, een andere bank zal misschien efficiënter zijn (of juist niet).
Argenta zal zijn prijs wel hebben gemaakt, alles gratis blijven weggeven of geld vragen, er zal al veel volk moeten vertrekken eer dat een negatieve business case wordt.
Ergens begrijp ik hen wel, die kantoren die zijn niet niet gratis vandaar ook meteen het onderscheidt van de loket verrichtingen. Je moet als "oude" bank ook de concurrentie kunnen aangaan met al de gratis online alternatieven die het low budget en trendy wil voorstellen dus maak je een duidelijke lijn aan wat gratis is en wat betalend (de dingen die de online concurrentie niet kan aanbieden). Je wilt immers uiteindelijk niet finaal opgeschept blijven met alle 50+'ers als klanten die geen lening, geen pensioensparen, geen beleggingen,... meer afnemen maar enkel hun fortuin op hun spaarboekje laten en iedere week 3 papieren verrichtingen binnen komen doen en dit allemaal gratis.
Geldautomaten worden tegenwoordig serieus belast. Kost een bank toch wel wat...
Op een gegeven moment is Argenta die massaal gaan plaatsen. Ook Record Bank deed het toen niet slecht.
Het zou best kunnen dat het tij daarna gekeerd is. .
Het zou best kunnen dat het tij daarna gekeerd is. .
Ik weet dit als handelaar. Waarom denk je dat handelaren kosten moeten betalen voor Bankkaart, Mastercard & Visa transacties? Waarom denk je dat Colruyt geen kredietkaarten wil aanvaarden?
Hier een willekeurig voorbeeld van een Nederlandse payment processor voor webshops.
https://help.mollie.com/hc/nl/articles/ ... ransacties
De banken hebben kosten voor elke transactie aan een geldautomaat.
Ofwel moeten ze de collega die het automaat bezit betalen, ofwel hebben ze de kosten van de eigen automaten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Die bankautomaten kosten geld, geld opbrengen zullen die nietmeer volgens mij.
Daarom ook dat de grootbanken samen een netwerk willen gaan uitrollen van bankautomaten zodat ze kantoorlocaties kunnen gaan sluiten.
De meeste nieuwe automaten die de afgelopen jaren geplaatst ziet zijn net bij de zelfstandige kantoorhouders.
Argenta, AXA Bank, Record Bank. Daar moeten ze geen huur van het pand betalen, hoogstens een aantal vierkante meter waar de klant binnen kan aan de automaat.
Daarom ook dat de grootbanken samen een netwerk willen gaan uitrollen van bankautomaten zodat ze kantoorlocaties kunnen gaan sluiten.
De meeste nieuwe automaten die de afgelopen jaren geplaatst ziet zijn net bij de zelfstandige kantoorhouders.
Argenta, AXA Bank, Record Bank. Daar moeten ze geen huur van het pand betalen, hoogstens een aantal vierkante meter waar de klant binnen kan aan de automaat.
Lees dit artikel er maar eens op na betreffende de kredietkaart kosten, dan snap je waarom Beobank 1% Cashback kan betalen voor transacties.
https://www.merchantmaverick.com/the-co ... -and-fees/
Dan geeft dit een beter zicht voor de Belgische handelaren.6ilverfox schreef: ↑24 december 2020, 11:18Lees dit artikel er maar eens op na betreffende de kredietkaart kosten, dan snap je waarom Beobank 1% Cashback kan betalen voor transacties.
https://www.merchantmaverick.com/the-co ... -and-fees/
https://mypaymentsolution.be.worldline. ... ntact.html
En dan is de vraag: hoeveel neemt Worldline voor de processing.