Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Je gebruikt die rekening niet, maar is er een kredietkaart aangekoppeld met een limiet groter dan 1250 euro ? Indien ja is dit voldoende om als silver geklasseerd te worden. Dit wordt via een computer programma bepaald, jij wordt geïnformeerd en je kan zelf naar het agentschap stappen als je wil dat dit een green wordt.
Je gebruikt ze niet, je doet geen moeite om het op te ruimen, waarom moet Argenta dan wel moeite doen ?
Je gebruikt ze niet, je doet geen moeite om het op te ruimen, waarom moet Argenta dan wel moeite doen ?
Hangt er een of meerdere kredietkaarten aan die zichtrekening? En welke limiet zit er op de kredietkaart(en): 1250 of meer dan 1250? Dat is oa bepalend voor verschil tussen gratis Green pakket en betalend Silver pakket aan 3,35 per maand.OdetteMaes schreef: ↑26 december 2020, 18:02 Ik heb een slapende zichtrekening bij Argenta. Al zeker 5 jaar niet meer gebruikt, maar ook nooit opgezegd. Ze sturen nu een brief dat die rekening omgevormd wordt, en vanaf maart 2021 kost dat 3,... euro/maand. Er staat niets op de rekening.
De pakketten bij Argenta starten op 1 februari 2021. De afrekening gebeurt telkens net na het einde van de maand, dus eerste afrekening op 1 maart 2021.
Te laat gezien, maar mijn reactie en vragen sluiten aan bij Natal
Zeker niet negeren !OdetteMaes schreef: ↑26 december 2020, 18:02 ...
Wat is het beste : negeren of naar het kantoor gaan en die rekening opzeggen?
Vanaf 01 februari 2021 lanceert Argenta pakketten (genoemd Green, Silver, Gold).
Aan jou werd een "Silver" pakket toegewezen aan 3,35 euro per maand. Dat gebeurt automatisch volgens je aanvankelijke gebruik van je zichtrekening.
- Als je de zichtrekening bij Argenta wenst te behouden, kan je kiezen voor een "Green" pakket en dat is gratis.
- Indien niet, kun je de rekening opzeggen, maar in beide gevallen: doe dat vóór 01/02/2021.
Je kunt je keuze eventueel ook laten weten via een e-mail. Ze zullen je dan mogelijk telefonisch contacteren.
Veranderen van pakket kan normaal gezien op die manier worden afgehandeld; maar voor het opzeggen van de rekening zullen ze je waarschijnlijk een afspraak op kantoor voorstellen omdat je handtekening vereist is.
-
- Jr. Member
Ik zal toch maar de moed bij elkaar rapen, en me persoonlijk op hun kantoor melden en de rekening opzeggen.
De reden dat dit DIK tegen mijn goesting is, is een zware ruzie vroeger tussen die kantoordirecteur en mij. Die zit namelijk dagelijks in een dorpscafe hier, tevens mijn eigen stamkroeg. En als die gedronken heeft, draait die zijn hand er niet voor om, om klanten van hem publiekelijk belachelijk te maken, en zaken te vertellen waar niemand zaken mee heeft.
Dat is dus de reden waarom ik NOOIT nog iets met argenta te maken wil hebben!
De reden dat dit DIK tegen mijn goesting is, is een zware ruzie vroeger tussen die kantoordirecteur en mij. Die zit namelijk dagelijks in een dorpscafe hier, tevens mijn eigen stamkroeg. En als die gedronken heeft, draait die zijn hand er niet voor om, om klanten van hem publiekelijk belachelijk te maken, en zaken te vertellen waar niemand zaken mee heeft.
Een kantoorhouder kan zich dergelijk wangedrag permitteren omdat de meeste klanten hondstrouw zijn. En ze zijn hondstrouw omdat ze zichzelf wijsmaken dat ze een belangrijke mijnheer of mevrouw zijn omdat ze gratis prul krijgen of al lang klant zijn. Des te meer reden om enkel het minimum aantal diensten af te nemen bij een bank, en de gratis prul en de rosse centjes niet te veel te fetisjeren. Eens je denkt een grote mijnheer of mevrouw te zijn is het veel moeilijker om weg te wandelen van organisaties die je uitbuiten.
Een rekening opzeggen moet normaal gezien niet in een kantoor gebeuren al vind ik op de website van Argenta wel terug dat het alleen op die manier kan.OdetteMaes schreef: ↑27 december 2020, 12:57 Ik zal toch maar de moed bij elkaar rapen, en me persoonlijk op hun kantoor melden en de rekening opzeggen.
Bij veel andere banken kan het door in te loggen op je banksoftware, dan een bericht sturen waarin je zegt dat je de rekening wil afsluiten.
Eerder had ik al ergens een rekening die ik al jaren niet meer gebruikte, de bank rekende kosten aan, ik kwam op die manier zonder gebruik negatief te staan... Ik heb verder niets meer gedaan en de bank heeft de rekening zelf afgesloten.
Geen aanrader maar voor mij heeft het ooit wel zo gewerkt bij Centea bv.
Ook bij ING en AXA werden al rekeningen afgesloten die op 0 stonden en die al lang niet meer gebruikt werden.
-
- Jr. Member
De meeste kantoordirecteurs, advokaten, tandartsen, notarissen enz. kom je nooit tegen in winkels en cafes van je eigen dorp. Die kiezen zelf ook om hun prive gescheiden te houden. maar toch zijn er altijd die zich daar niets van aantrekken.
Daarom kies ik liever voor onlinebanken, daar kom je nooit iemand van tegen.
Daarom kies ik liever voor onlinebanken, daar kom je nooit iemand van tegen.
Als ge dit kunt bewijzen gaan ze er bij Argenta niet kunnen mee lachen.OdetteMaes schreef: ↑27 december 2020, 12:57 Ik zal toch maar de moed bij elkaar rapen, en me persoonlijk op hun kantoor melden en de rekening opzeggen.
Maar ja tussen hier op forum en bewijzen ,klacht neerleggen .......
Estate Guru believer.
Ik heb het ook ooit gehad met een directeur van een Agenta kantoor. Ik ben dan veranderd van kantoor.
De huidige kantoorhouder is niet minder dan fantastisch...
De huidige kantoorhouder is niet minder dan fantastisch...
Dat is het meest verstandige dat ik ooit op dit forum gelezen. En het toont tegelijk aan wat een grap die focus op "persoonlijke aanpak" van banken uiteindelijk wel niet is. De beste bank is voor mij diegene die zo weinig mogelijk betrokkenheid van mij verlangt.OdetteMaes schreef: ↑27 december 2020, 13:29 Daarom kies ik liever voor onlinebanken, daar kom je nooit iemand van tegen.
Anderzijds heb je dat probleem van onvriendelijk personeel ook niet indien je klant bent bij een bank waar elk kantoor alles kan doen.
Volledig akkoord met deze stelling!Kumquat schreef: ↑27 december 2020, 14:18Dat is het meest verstandige dat ik ooit op dit forum gelezen. En het toont tegelijk aan wat een grap die focus op "persoonlijke aanpak" van banken uiteindelijk wel niet is. De beste bank is voor mij diegene die zo weinig mogelijk betrokkenheid van mij verlangt.OdetteMaes schreef: ↑27 december 2020, 13:29 Daarom kies ik liever voor onlinebanken, daar kom je nooit iemand van tegen.
Anderzijds heb je dat probleem van onvriendelijk personeel ook niet indien je klant bent bij een bank waar elk kantoor alles kan doen.
Er bestaat zoiets als de bankoverstapdienst, hoewel die enkel gepromoot wordt bij nieuwe klanten is er geen enkele beperking om die te gebruiken bij banken waar je al enkele jaren klant bent. Je kan dan kiezen om de ongewenste bankrekening stop te zetten en het resterende geld naar je (oude) gewenste rekening te storten(voor zover je hypotheek hebt lopen bij de ongewenste bank).haelewyn schreef: ↑27 december 2020, 13:22 Een rekening opzeggen moet normaal gezien niet in een kantoor gebeuren al vind ik op de website van Argenta wel terug dat het alleen op die manier kan.
Bij veel andere banken kan het door in te loggen op je banksoftware, dan een bericht sturen waarin je zegt dat je de rekening wil afsluiten.
Zo kan je het inderdaad ook wel doen.
Of je nieuwe (oude) bank veel zin gaat hebben om mee te werken hangt van hun eigen gedrevenheid en je relatie met die bank af. Het proberen waard.
Of je nieuwe (oude) bank veel zin gaat hebben om mee te werken hangt van hun eigen gedrevenheid en je relatie met die bank af. Het proberen waard.
-
- Full Member
Ik vroeg mijn kantoor online om mijn pakket te wijzigen van Silver naar Green. Kantoorhouder waarschuwt me dat ik met Green niet meer beschermd ben als mijn kredietkaart wordt misbruikt. Green is dus niet enkel een verlaging van je limiet naar 1250 EUR, maar je verliest blijkbaar ook die bescherming.
Brrr.
Even gekeken naar website Keytrade : als je daar de gratis Visa-kaart neemt, krijg je volgende dekking maar ook niet volledig sluitend want boven de 500 EUR geen bescherming :
Brrr.
Even gekeken naar website Keytrade : als je daar de gratis Visa-kaart neemt, krijg je volgende dekking maar ook niet volledig sluitend want boven de 500 EUR geen bescherming :
Welke verzekeringen zijn er gelinkt aan mijn Keytrade Bank VISA Classic kaart?
Aan de VISA Classic kaart is de "Safe Online" verzekering gelinkt. Deze verkrijgt u gratis bij de kaart. Deze verzekering dekt al uw internetaankopen betaald met uw Keytrade Bank VISA Classic kaart, met een minimumbedrag van 75 EUR (en met een maximum van 500 EUR) tegen niet- conforme levering of niet-levering van de internetaankoop.