Kosten bij afsluiting van alle rekeningen ?
Kosten bij afsluiting van alle rekeningen ?
Ik wil al mijn rekeningen sluiten bij Rabobank , rekenen ze dan nog verdere kosten aan ? Bij AXA wil ik ook alles sluiten , maar daar weet ik dat ze nog jaarlijks kosten aanrekenen , terwijl er niets meer op een bepaalde rekening staat .
Laatst gewijzigd door Coike op 3 december 2014, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kosten bij afsluiting van alle rekeningen ?
Rabobank rekent nooit kosten voor haar rekeningen aan, noch voor het gebruik noch voor het afsluiten. Je hoeft trouwens niets te doen. Je kunt ze op nul laten staan en behouden. Voor wat je moet doen als je ze toch officieel wil afsluiten zie afsluiten-spaarrekening-t16243.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een rekening die blijft bestaan, en zou vergeten worden, kan mogelijks nog wel bij een overlijden de nodige kosten met zich meebrengen bij de meeste banken.... Sommige banken durven daarvoor deftig doorrekenen...
argenta 40 euro
fortis 50 euro
en met al die vergeten rekeningen maak je geen goede indruk bij het register van de nationale bank waar alle rekeningen genoteeerd worden
fortis 50 euro
en met al die vergeten rekeningen maak je geen goede indruk bij het register van de nationale bank waar alle rekeningen genoteeerd worden
Ik ben bezig met al mijn rekeningen eens onder de loep te nemen omwille van de kosten bij nalatenschap. Recordbank: 125 150EUR. Rekening wordt eerstdaags opgedoekt. Als je zelfs al bij 10.000 EUR op de rekening minder interest hebt per annum dan de "successiekost", dan zeg ik: neen, dank u.
Laatst gewijzigd door PVD op 4 december 2014, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een overzicht hieromtrent is te vinden op Spaargids ...
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij dat Bpostbank hier de kroon spant.
Bij activa van meer dan 2500€ is het 150€ met nog eens 150€ aan dossierkosten

Wie klant is bij verschillende instellingen maakt best eens de totaalsom.
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij dat Bpostbank hier de kroon spant.
Bij activa van meer dan 2500€ is het 150€ met nog eens 150€ aan dossierkosten

Wie klant is bij verschillende instellingen maakt best eens de totaalsom.
Vind ik een erg leerrijk overzicht, verschillende goedkope internetbanken rekenen geen dossierkosten bij overlijden, anderen weer wel. Heb hier nog wel enkele slapende internetrekeningen die ik asap zal afsluiten.
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik begrijp trouwens niet waarom de 'kost' voor afsluiten van een rekening afhankelijk is van het bedrag dat er op staat???Bratzz schreef:...Lijkt mij dat Bpostbank hier de kroon spant.
Bij activa van meer dan 2500€ is het 150€ met nog eens 150€ aan dossierkosten![]()
![]()
...
Men gaat er waarschijnlijk van uit dat wie meer geld op zijn rekening heeft staan
er beter tegen kan en dus meer mag " gestroopt" worden.
er beter tegen kan en dus meer mag " gestroopt" worden.