kosten bij overlijden
kosten bij overlijden
Rekent Evi kosten aan indien de titularis of mederekeninghouder overlijdt ?
Re: kosten bij overlijden
Voor het afhandelen van een successiedossier wordt €50/u in rekening gebracht met een minimum van €100.
Vriendelijke groet, Evi.
Vriendelijke groet, Evi.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn banken - met wat inlevingsvermogen - die dat gratis doen oa. DB en Rabobank.be
Laatst gewijzigd door paul op 3 januari 2014, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Amai, ons Evi kent ook de prijs.
Mijn grootbank deed dat gratis bij 'n gratis bakje troost.
Precies de Ryanair strategie.

Mijn grootbank deed dat gratis bij 'n gratis bakje troost.
Precies de Ryanair strategie.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
overzicht van de kosten bij alle banken, geen enkele grootbank doet het gratis
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Op papier niet nee. Op papier kost 'n nieuwe digipas/kaartlezer ook 25€, denk je dat ze durven 25€ te vragen?
En zo is het met tal van zaken. Banken vergelijken blijft altijd moeilijk, je kan niet zomaar een lijstje opstellen.
Ook een dokter vraagt uit respect geen geld voor het opstellen van een overlijdensakte terwijl hij dat "op papier" wel zou moeten doen, bij zaken die zich op afstand afspelen valt de voeling met de situatie vaak volledig weg en worden wel kosten aangerekend.
Wie tot ter dood trouw blijft kan de dag van vandaag blijkbaar nog op weinig respect rekenen.

En zo is het met tal van zaken. Banken vergelijken blijft altijd moeilijk, je kan niet zomaar een lijstje opstellen.
Ook een dokter vraagt uit respect geen geld voor het opstellen van een overlijdensakte terwijl hij dat "op papier" wel zou moeten doen, bij zaken die zich op afstand afspelen valt de voeling met de situatie vaak volledig weg en worden wel kosten aangerekend.
Wie tot ter dood trouw blijft kan de dag van vandaag blijkbaar nog op weinig respect rekenen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Bij Argenta staat er: "40 Euro per jaar".webmaster schreef:https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
Wat betekent "per jaar" : dood gaan duurt toch geen jaren

Per jaar dat Argenta de afwikkeling van het dossier laat aanslepen, argenta kan wel eens heel heel traag zijn he.HJG6500 schreef:Bij Argenta staat er: "40 Euro per jaar".webmaster schreef:https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
Wat betekent "per jaar" : dood gaan duurt toch geen jaren
Eigenlijk inderdaad schandalig dat argenta zoiets per jaar aanrekent. Waarom zouden ze zich haasten
Bij Belfius 75 euro per JAAR. Die blijven je zelfs geld aftroggelen NADAT je overleden bent
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ikzelf heb zowel bij Belfius als bij KBC geen eurocent moeten betalen.
Het werd wel telkens op het eind van het gesprek, duidelijke vermelding hoeveel kosten er normaal aangerekend werden maar dat ze die lieten vallen. Volgens mij staan die cijfers daar pro-forma.
Ik vraag me af of het wel 2 uur werk is, het gaat hem hier enkel over 'n spaarrekening en 'n getrouwheidsrekening.
Het werd wel telkens op het eind van het gesprek, duidelijke vermelding hoeveel kosten er normaal aangerekend werden maar dat ze die lieten vallen. Volgens mij staan die cijfers daar pro-forma.
Ik vraag me af of het wel 2 uur werk is, het gaat hem hier enkel over 'n spaarrekening en 'n getrouwheidsrekening.
-
- VIP member
- Contacteer:
Er is ook een verschil tussen een situatie waarbij meerdere familieleden klant zijn bij de bank van de overledene en een situatie waarbij dat niet het geval is en de bank weet dat het geld "vertrekt'.
In het eerste geval zullen ze snel(ler) geneigd zijn de kosten te laten vallen, in het tweede geval zal men wel kosten aanrekenen.
Ergens toch logisch?
In het eerste geval zullen ze snel(ler) geneigd zijn de kosten te laten vallen, in het tweede geval zal men wel kosten aanrekenen.
Ergens toch logisch?
kosten nalatenschapdossier
Toch nog even inpikken op dit bericht en dit nog eens van onder het stof halen..., weliswaar al ruim 'n jaar oud maar toch nog altijd zeker actueel als je de vergelijking doet!Evi schreef:Voor het afhandelen van een successiedossier wordt €50/u in rekening gebracht met een minimum van €100.
Vriendelijke groet, Evi.
De Evi getrouwheidsrekening staat hier op de site in de "vergelijking spaarrekeningen" op gelijke trend met o.a. NIBC (getrouwheidsrekening) en Moneyou (flex sparen). M.a.w. Evi bank profileert zich op hetzelfde niveau.
Waarom dan zo'n droge reactie dat een successsie dossier minstens 100€ moet kosten, terwijl gelijkaardige collega's dat dus helemaal gratis doen? In plaats daarvan zouden ze er toch moeten naar streven dat deze service ook gratis wordt!
In alle geval, als dat in de toekomst niet verandert, dan is dat de eerste rekening die bij mij zal sneuvelen!