Kosten corporate actions bij Bolero
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Kosten corporate actions bij Bolero
40€ dividend immobel,cash ,5€ kosten...Maneblusser schreef: ↑9 mei 2024, 09:22 Op basis van dit overzicht heb ik werkelijk geen idee waarvoor die 5 euro gisteren werd aangerekend bij mij. Opnieuw, als ze al eens zouden vermelden op welk aandeel de corporate action betrekking heeft, het zou het allemaal een pak duidelijker makken wellicht.
Misschien toch maar best uitkijken naar andere broker...
Bolero heeft mij nog nooit 5€ aangerekend voor uitbetaling van een dividend in cash.
Dan zou ik hen stante pede meer uitleg vragen.
Immobel betalingsdatum was 7 mei.
Mijn laatste dividend was AB Inbev ook op 7 mei betaald en geen kosten aangerekend, enkel RV.
Immobel betalingsdatum was 7 mei.
Mijn laatste dividend was AB Inbev ook op 7 mei betaald en geen kosten aangerekend, enkel RV.
-
- Full Member
- Contacteer:
Idem. Vanmorgen het rekeninguittreksel gekregen. Daar staat ook 'Corp. action' op in plaats van 'Uitbetaling dividenden', wat het uiteindelijk wel is.
Ik vind dit geen correcte manier van handelen van Bolero. Ben nog altijd in blijde verwachting van een reactie van hen op mijn vraag hieromtrent.
-
- Full Member
- Contacteer:
Intussen een reactie gekregen van Bolero. Het blijkt effectief om een vergissing te gaan:
Bedankt voor uw bericht. Deze kost is aangerekend voor het dividend van Immobel. Wij hebben onze afdeling corporate actions gevraagd om dit na te kijken en te corrigeren.
Niet volledig on-topic (niet Bolero), maar ik verkies mijn effecten te verdelen over 2 brokers (MeDirect & Degiro).
Effecten met regelmatig keuzedividend (zoals gvv's) plaats ik bij MeDirect (geen kost voor corporate action, transactiekost voor BE aandelen valt best mee).
Iets "exotischere" effecten (Zweedse aandelen) plaats ik dan weer bij Degiro (lagere transactiekost & lagere exchange-kosten tussen munten)...
Het zijn inderdaad kleine lettertjes, maar ik probeer rekening te houden met deze kosten...
Effecten met regelmatig keuzedividend (zoals gvv's) plaats ik bij MeDirect (geen kost voor corporate action, transactiekost voor BE aandelen valt best mee).
Iets "exotischere" effecten (Zweedse aandelen) plaats ik dan weer bij Degiro (lagere transactiekost & lagere exchange-kosten tussen munten)...
Het zijn inderdaad kleine lettertjes, maar ik probeer rekening te houden met deze kosten...