kredietkaart Cofidis
kredietkaart Cofidis
Heeft er iemand ervaring met een kredietkaart bij Cofidis.be ?
De kaart zou 5 euro kosten. Ik deed een aanvraag (enkel voor de kredietkaart )men vroeg aan mij ''hoeveel ik nodig had'' , ik zei iets rond de 3000 euro, ik dacht dat men bedoelde op het max bedrag van de kredietkaart.
Nu verzond men mij het contract na een 10 tal minuten via email en wat blijkt, na het contract grondig te lezen. Dat die 3000 euro niet het max bedrag voor mijn kredietkaart is maar een lening die men mij verkoopt + de kredietkaart
Ik heb die lening helemaal niet nodig( wat ik duidelijk te kennen gaf).
Ik belde terug nu blijkt de oplossing dat ik in het contract moet aanvinken, en de puntjes openlaten en geen bedrag invullen
Ik vind dit een heel raar manier van doen, en vrij onduidelijk. Ik heb nog enkele andere kredietkaarten maar zo een situatie had ik nog nooit voorgehad
De kaart zou 5 euro kosten. Ik deed een aanvraag (enkel voor de kredietkaart )men vroeg aan mij ''hoeveel ik nodig had'' , ik zei iets rond de 3000 euro, ik dacht dat men bedoelde op het max bedrag van de kredietkaart.
Nu verzond men mij het contract na een 10 tal minuten via email en wat blijkt, na het contract grondig te lezen. Dat die 3000 euro niet het max bedrag voor mijn kredietkaart is maar een lening die men mij verkoopt + de kredietkaart

Ik belde terug nu blijkt de oplossing dat ik in het contract moet aanvinken, en de puntjes openlaten en geen bedrag invullen
Dan zou het bedrag op de kredietkaart blijven staan, maar niet gestort worden op mijn zichtrekening.een lager bedrag te ontvangen, hetzij:
.................................
euro. Dit bedrag zal op de rekening van mijn domiciliëring worden gestort
Ik vind dit een heel raar manier van doen, en vrij onduidelijk. Ik heb nog enkele andere kredietkaarten maar zo een situatie had ik nog nooit voorgehad
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: kredietkaart Cofidis
In feite is het een kredietlijn. Je moet maar een minimaal deeltje van wat je 'onder nul' gaat maandelijks terugbetalen.
Stel, je hebt iets gekocht van 1000eu met je CC, maandelijks moet je bvb maar 25eu terugbetalen, ipv 1000 op eind vd maand bij afrekening.
Uit wikifin:
De kredietkaartafrekening
Met een kredietkaart betaalt u uw aankopen en geldafhalingen zoals met een debetkaart, maar gaat het geld niet onmiddellijk van uw zichtrekening af. Uw verrichtingen worden pas op een later moment verrekend. Er bestaan 2 mogelijkheden voor de afrekening van uw kredietkaart.
De eerste mogelijkheid is dat u één keer per maand een afrekening krijgt van alle betalingen en geldafhalingen met uw kredietkaart. Het volledige bedrag van die afrekening gaat dan op een vaste dag in de maand van uw zichtrekening. Zorg ervoor dat op die dag voldoende geld op uw rekening staat. U betaalt geen intresten op de bedragen die u met uw kredietkaart betaalt. U betaalt meestal wel een jaarlijkse vaste kost voor het gebruik van uw kredietkaart aan uw bank.
De tweede mogelijkheid is een kredietkaart gekoppeld aan een kredietlijn waarbij:
een bepaald vast minimumbedrag automatisch wordt verrekend op een vaste dag in de maand, net zoals bij een 'gewone' kredietkaart. Dat vast minimumbedrag is een percentage van uw kredietlimiet. Dat kan bv. 5% zijn van een kredietlimiet van 2 500 euro. Als u dan uw kredietkaart gebruikt voor 125 euro of minder wordt dat automatisch verrekend;
voor uw uitgaven boven het vast minimumbedrag kan u kiezen: of u betaalt het resterend saldo onmiddellijk terug via een overschrijving. Of u kiest ervoor om het resterend saldo gespreid in de tijd terug te betalen. Als u kiest voor een gespreide terugbetaling moet u wel vaak erg hoge intresten betalen op het bedrag dat u niet onmiddellijk afrekent. Op het bedrag dat u onmiddellijk terugbetaalt via overschrijving, betaalt u geen intresten.
http://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dage ... ietkaarten" onclick="window.open(this.href);return false;
Stel, je hebt iets gekocht van 1000eu met je CC, maandelijks moet je bvb maar 25eu terugbetalen, ipv 1000 op eind vd maand bij afrekening.
Uit wikifin:
De kredietkaartafrekening
Met een kredietkaart betaalt u uw aankopen en geldafhalingen zoals met een debetkaart, maar gaat het geld niet onmiddellijk van uw zichtrekening af. Uw verrichtingen worden pas op een later moment verrekend. Er bestaan 2 mogelijkheden voor de afrekening van uw kredietkaart.
De eerste mogelijkheid is dat u één keer per maand een afrekening krijgt van alle betalingen en geldafhalingen met uw kredietkaart. Het volledige bedrag van die afrekening gaat dan op een vaste dag in de maand van uw zichtrekening. Zorg ervoor dat op die dag voldoende geld op uw rekening staat. U betaalt geen intresten op de bedragen die u met uw kredietkaart betaalt. U betaalt meestal wel een jaarlijkse vaste kost voor het gebruik van uw kredietkaart aan uw bank.
De tweede mogelijkheid is een kredietkaart gekoppeld aan een kredietlijn waarbij:
een bepaald vast minimumbedrag automatisch wordt verrekend op een vaste dag in de maand, net zoals bij een 'gewone' kredietkaart. Dat vast minimumbedrag is een percentage van uw kredietlimiet. Dat kan bv. 5% zijn van een kredietlimiet van 2 500 euro. Als u dan uw kredietkaart gebruikt voor 125 euro of minder wordt dat automatisch verrekend;
voor uw uitgaven boven het vast minimumbedrag kan u kiezen: of u betaalt het resterend saldo onmiddellijk terug via een overschrijving. Of u kiest ervoor om het resterend saldo gespreid in de tijd terug te betalen. Als u kiest voor een gespreide terugbetaling moet u wel vaak erg hoge intresten betalen op het bedrag dat u niet onmiddellijk afrekent. Op het bedrag dat u onmiddellijk terugbetaalt via overschrijving, betaalt u geen intresten.
http://www.wikifin.be/nl/themas/uw-dage ... ietkaarten" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
gaat het om de Mastercard? Jaarlijkse Kostenpercentage (JKP) van toepassing op de kredietopening bedraagt 14.50%, interessantdelany schreef:Heeft er iemand ervaring met een kredietkaart bij Cofidis.be ?

Mastercard by cofidis ja.
Waar zit de adder onder het gras dan ? Zolang je alles binnen de maand betaald heb je toch geen extra kosten.
Waar zit de adder onder het gras dan ? Zolang je alles binnen de maand betaald heb je toch geen extra kosten.
Als ik de vergelijking kan maken met Beobank .. en ik denk dat ze op dezelfde manier werken bij Cofidis :
Je maandelijks minimum bedrag wordt ingehouden via domiciliering.
Je hebt bv 250 euro verteerd met je creditkaart en ze gaan dan automatisch 25 euro via domiciliering afhouden van je rekening.
Als je geen intresten wil betalen moet je zelf een overschrijving doen van 225 euro voor een bepaalde termijn na je uittreksel.
Anders loopt de intrest, die ik zelf toch niet mals vind.
Misschien rekenen ze op het minder gedisciplineerd zijn van de klant hierin ?
Het doorsnee Cofidis publiek is misschien eerder geneigd om het als een lening af te betalen en dat is dan weer kassa, kassa.
Zelfs al betaal je alles op tijd, dan nog heeft je bank of uitgever winst op je creditkaart. Er worden aan de handelaar immers altijd kosten aangerekend voor elk bedrag dat via kredietkaarten wordt geind.
Een Kredietkaart staat altijd gelijk aan een kredietopening en wordt ook zo gezien bij onderzoek van je financiele betrouwbaarheid.
Elke creditcard die ik ooit al heb genomen ging vergezeld van een kredietopening van het maximaal bedrag dat je met de kaart kon opdoen.
Je hebt bv 250 euro verteerd met je creditkaart en ze gaan dan automatisch 25 euro via domiciliering afhouden van je rekening.
Als je geen intresten wil betalen moet je zelf een overschrijving doen van 225 euro voor een bepaalde termijn na je uittreksel.
Anders loopt de intrest, die ik zelf toch niet mals vind.
Misschien rekenen ze op het minder gedisciplineerd zijn van de klant hierin ?
Het doorsnee Cofidis publiek is misschien eerder geneigd om het als een lening af te betalen en dat is dan weer kassa, kassa.
Zelfs al betaal je alles op tijd, dan nog heeft je bank of uitgever winst op je creditkaart. Er worden aan de handelaar immers altijd kosten aangerekend voor elk bedrag dat via kredietkaarten wordt geind.
Een Kredietkaart staat altijd gelijk aan een kredietopening en wordt ook zo gezien bij onderzoek van je financiele betrouwbaarheid.
Elke creditcard die ik ooit al heb genomen ging vergezeld van een kredietopening van het maximaal bedrag dat je met de kaart kon opdoen.
Je moet ook rekening houden dat bij Cofidis er een verzekering aan gekoppeld is. Als je het krediet opzegt, moet je ook de bijhorende verzekering opzeggen, anders loopt die gewoon verder... en blijf je kosten betalen.
moraal van het verhaal: blijf vooral zo ver mogelijk weg van die creditcard handel ... dan heb je er ook geen onaangename verrassingen mee. Want die maatschappijen zijn maar op één ding uit en dat zijn de door jou te betalen wurgintresten. Helaas bij de financieel zwakkeren eerst. Jammer genoeg duwt de commercie ons in die richting en jammer genoeg betaalt de consument dit mee in de prijszetting door de handelaar.
[quote="haelewyn"]Als ik de vergelijking kan maken met Beobank .. en ik denk dat ze op dezelfde manier werken bij Cofidis :
Anders loopt de intrest, die ik zelf toch niet mals vind./quote]
Bij Beobank is die domiciliëring niet verplicht. Je kan dus perfect die kaart hebben zonder domiciliëring van het minimum te betalen saldo.
Anders loopt de intrest, die ik zelf toch niet mals vind./quote]
Bij Beobank is die domiciliëring niet verplicht. Je kan dus perfect die kaart hebben zonder domiciliëring van het minimum te betalen saldo.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
@Vaganzza : Domiciliering is inderdaad niet verplicht. Een gewone storting is ook toegelaten bij Beobank.
Wel verplicht is het maandelijks betalen van een bepaald minimum, zijnde 1/18de of 1/20ste van het uitstaande bedrag met een minimum van 25 euro per maand (behalve indien het openstaand bedrag minder is dan 25 euro).
Cofidis : die verzekering kan je 'uitvinken' als je het contract tekent.
Ik heb het zelf overwogen om deze kaart aan te schaffen wegens de belofte dat bepaalde afhalingen aan de ATM gratis zouden zijn in het buitenland. Ik heb na enkele dagen bedenktijd echter besloten dat ik met Cofidis als hard seller / ontlener niet in zee wil gaan.
Momenteel red ik me voor aankopen buiten de eurozone (in een winkel of dergelijke) met de Maestro van Bpost en voor geldafhalingen aan de ATM met de Keytrade Bank. Beide zijn voor dit soort gebruik redelijk goedkoop en ik maak er nu ook geen 200 keer gebruik van per jaar.
Wel verplicht is het maandelijks betalen van een bepaald minimum, zijnde 1/18de of 1/20ste van het uitstaande bedrag met een minimum van 25 euro per maand (behalve indien het openstaand bedrag minder is dan 25 euro).
Cofidis : die verzekering kan je 'uitvinken' als je het contract tekent.
Ik heb het zelf overwogen om deze kaart aan te schaffen wegens de belofte dat bepaalde afhalingen aan de ATM gratis zouden zijn in het buitenland. Ik heb na enkele dagen bedenktijd echter besloten dat ik met Cofidis als hard seller / ontlener niet in zee wil gaan.
Momenteel red ik me voor aankopen buiten de eurozone (in een winkel of dergelijke) met de Maestro van Bpost en voor geldafhalingen aan de ATM met de Keytrade Bank. Beide zijn voor dit soort gebruik redelijk goedkoop en ik maak er nu ook geen 200 keer gebruik van per jaar.
Ik heb twee Beobank Kredietkaarten en die brengen me samen toch tussen 100 en 200 euro op per jaar, en dat voor aankopen die ik anders ook zou doen via Bancontact of cash. Je moet dan wel je uitgaven ineens terugbetalen, maar daarvoor heb je een drietal weken de tijd.
ja en jouw jaarlijkse opbrengst betaalt iedereen voor een stukje mee in de prijszetting van het product, want we zijn dus al zo ver dat je met een creditcard moet beginnen te betalen om via deze cashback dus een iets correctere (lagere) aankoopprijs te ontvangen. Voor niemand een goede evolutie, volgens mij, op middellange termijn worden alle consumenten daar de dupe van.Nete schreef:Ik heb twee Beobank Kredietkaarten en die brengen me samen toch tussen 100 en 200 euro op per jaar, en dat voor aankopen die ik anders ook zou doen via Bancontact of cash.
Volgens mij rekent Visa en MC een kost aan de verkoper, een percentage op de verkoopprijs. Maar als je dan cash betaalt of met een "gewone, 20 euro of meer kostende kredietkaart", ofwel met een Beo kaart, dan is de keuze voor mij vlug gemaakt.Ardennois schreef:ja en jouw jaarlijkse opbrengst betaalt iedereen voor een stukje mee in de prijszetting van het product, want we zijn dus al zo ver dat je met een creditcard moet beginnen te betalen om via deze cashback dus een iets correctere (lagere) aankoopprijs te ontvangen. Voor niemand een goede evolutie, volgens mij, op middellange termijn worden alle consumenten daar de dupe van.
En een toenemend aantal winkels rekent je die kost gewoon aan als je met een kredietkaart wil betalen.
Trouwens, over de 20 euro die je her en der moet betalen (jaarlijks) om zo'n kredietkaart te krijgen die niks opbrengt, en waar die banken dan verder geen omkijken naar hebben, natuurlijk geen kritiek.
Maar je kan deze banken geen ongelijk geven, de doorsnee Belg zit nu eenmaal vastgeroest aan zijn bank.