Kredietkaart met lage debetrente
Kredietkaart met lage debetrente
Een vriendin van me gaat zeer regelmatig in het rood met haar kredietkaart. Ze zit nu bij KBC.
Ik vroeg me af of iemand een kredietkaart kan aanraden waarmee de interestvoet van in het rood gaan laag is.
Liefst ook niet teveel jaarlijkse kosten. Een bonusactie zoals bij Beobank is ook mooi meegenomen.
Ik vroeg me af of iemand een kredietkaart kan aanraden waarmee de interestvoet van in het rood gaan laag is.
Liefst ook niet teveel jaarlijkse kosten. Een bonusactie zoals bij Beobank is ook mooi meegenomen.
Re: Kredietkaart met lage debetrente
Genoeg prepaid en debit kaartjes die gratis zijn. En bonus: je kan niet negatief gaan dus geen kosten aan negatieve intrest...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ervoor zorgen dat je niet in het rood gaat, dan is er geen probleem.
Er zitten er hier toch een paar die hun roeping als pastoor hebben gemist, precies. De persoon in kwestie gaat blijkbaar regelmatig in het rood, wat is het nut dan van bovenstaande moraliserende antwoorden?
Je kan bij het kredietkaartenoverzicht op Spaargids.be sorteren op debetrente: https://www.spaargids.be/sparen/visa-ve ... Itemid=135
Je kan bij het kredietkaartenoverzicht op Spaargids.be sorteren op debetrente: https://www.spaargids.be/sparen/visa-ve ... Itemid=135
Wanneer je een probleem hebt kun je twee dingen doen: de schadelijke gevolgen beperken (slechte oplossing) of iets aan de oorzaak doen (goede oplossing).
Waarom stel je dan niet ineens voor dat ze collectieve schuldenregeling of bewindvoering aanvraagt? Dat zijn de beste oplossingen met de beste garanties!
Nee, geen schulden maken is het beste. Zeer regelmatig in het rood gaan lijkt me niet gezond, zelfs niet met een kredietkaart zonder debetrente. Maar mijnheer pastoor zal nu maar zwijgen zeker?
FTFY
Mochten alle consumenten ineens stoppen met schulden te maken, dan stort een deel van de economie gewoon in.
De schulden zijn er blijkbaar en het is niet de persoon zelf die om hulp komt vragen voor een schuldenprobleem, wel een bezorgde vriend die aan damage control probeert te doen. Hoe is die vriend geholpen met dergelijke antwoorden? Juist ja...
Is niet steeds een oplossing en zeker geen garantie. Er zijn mensen die nog veel zwaarder in de problemen komen door bewindvoering. Is afhankelijk van hoe goed die bewindvoerder het dossier gaat opvolgen. Maar dat risico zal wel lager zijn dan extra schulden creëren als oplossing.
Was uiteraard sarcastisch bedoeld. Als iedereen met kredietkaartschulden in schuldbemiddeling gaat, gaan de arbeidsrechtbanken overuren mogen draaien.
Ik zou nog zeggen dat een kredietkaart niet in het rood gaat.
Een zichtrekening, dat kan ik me beter voorstellen.
Bij een kredietkaart met mogelijkheid om het saldo af te betalen gebruik je de kaart gewoon voor wat ze dient.
Maar goedkoop is het niet.
Dan kan je beter in het rood gaan met je zichtrekening of een flexibel tijdelijk krediet nemen (afhankelijk van je bank of ze dat hebben) om in het rood te gaan.
Als je de kredietkaart, naar je mogelijkheden, te vaak gebruikt om krediet te nemen dat duur is en moeilijk af te betalen, is de oplossing waar velen voor kiezen : de kaart annuleren.
Intresten op kredietkaarten zijn IMHO nooit laag maar nog altijd een stuk lager dan soms bv in UK het geval is.
Met andere woorden : het is een dure vorm van krediet die vaak wel makkelijk wordt toegestaan.
Een zichtrekening, dat kan ik me beter voorstellen.
Bij een kredietkaart met mogelijkheid om het saldo af te betalen gebruik je de kaart gewoon voor wat ze dient.
Maar goedkoop is het niet.
Dan kan je beter in het rood gaan met je zichtrekening of een flexibel tijdelijk krediet nemen (afhankelijk van je bank of ze dat hebben) om in het rood te gaan.
Als je de kredietkaart, naar je mogelijkheden, te vaak gebruikt om krediet te nemen dat duur is en moeilijk af te betalen, is de oplossing waar velen voor kiezen : de kaart annuleren.
Intresten op kredietkaarten zijn IMHO nooit laag maar nog altijd een stuk lager dan soms bv in UK het geval is.
Met andere woorden : het is een dure vorm van krediet die vaak wel makkelijk wordt toegestaan.