Laatste verwerking van de dag: per bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Laatste verwerking van de dag: per bank
Graag zou ik een lijstje willen opmaken zodat we gemakkelijk kunnen zien welk het uiterste uur is dat je bij een bank kan overschrijven opdat het dezelfde (bank)werkdag nog vertrekt (zodat het uiterlijk de volgende bankwerkdag op de andere rekening MOET staan).
Dit lijstje bevat (voorlopig) de meest gebruikte banken:
Abnamro:
Argenta: officieel 23u, echter 24u => Getest door Maarten
Axa:
Belfius: 17u
BKCP:
BMPB:
BNP Paribas Fortis: overschrijving om 17u30 kwam de volgende dag aan => reactie van Zorba
Citibank:
Crelan: 18u30 => Getest door bart
Delta Lloyd:
Deutsche Bank:
DHB:
Ethias:
Evi: 16u (voorlopig) => getest
Fintro:
Fortuneo:
ING: 16u => mail Bart
KBC: => Getest door Maarten
Keytrade: 24u => Getest door Maarten
MeDirect:
MoneYou: vóór 12u = namiddag bij de andere bank
NIBC: vóór 12u = namiddag bij de andere bank
Optima:
Rabobank: vóór 14u15 = namiddag bij de andere bank
Record:
VDK:
Graag jullie aanvulling voor de andere banken die jullie weten.
Als er nog mensen zijn die met andere banken willen testen, laat hier zeker iets weten!
HIER KLIKKEN VOOR MEER INFO!
Dit lijstje bevat (voorlopig) de meest gebruikte banken:
Abnamro:
Argenta: officieel 23u, echter 24u => Getest door Maarten
Axa:
Belfius: 17u
BKCP:
BMPB:
BNP Paribas Fortis: overschrijving om 17u30 kwam de volgende dag aan => reactie van Zorba
Citibank:
Crelan: 18u30 => Getest door bart
Delta Lloyd:
Deutsche Bank:
DHB:
Ethias:
Evi: 16u (voorlopig) => getest
Fintro:
Fortuneo:
ING: 16u => mail Bart
KBC: => Getest door Maarten
Keytrade: 24u => Getest door Maarten
MeDirect:
MoneYou: vóór 12u = namiddag bij de andere bank
NIBC: vóór 12u = namiddag bij de andere bank
Optima:
Rabobank: vóór 14u15 = namiddag bij de andere bank
Record:
VDK:
Graag jullie aanvulling voor de andere banken die jullie weten.
Als er nog mensen zijn die met andere banken willen testen, laat hier zeker iets weten!
HIER KLIKKEN VOOR MEER INFO!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Laatste verwerking van de dag: per bank
@Vaganzza,
Dit is een mail die ik indertijd nog kreeg van het landbouwkrdiet (dateert van 31/5/2011):
[quote]
Geachte ,
Het best is ingeven ten laatste om 16h, dan staan de stortingen morgen op rek. van de tegenpartij .
Alles wat morgen na 16h en tot zondag ingegeven wordt zal pas op01/06 verwerkt worden.
Vriendelijke groeten ,
Service Desk
[unquote]
=> Ik dacht dat ze om 18u in avondverwerking gaan.
Dit is een mail die ik indertijd nog kreeg van het landbouwkrdiet (dateert van 31/5/2011):
[quote]
Geachte ,
Het best is ingeven ten laatste om 16h, dan staan de stortingen morgen op rek. van de tegenpartij .
Alles wat morgen na 16h en tot zondag ingegeven wordt zal pas op01/06 verwerkt worden.
Vriendelijke groeten ,
Service Desk
[unquote]
=> Ik dacht dat ze om 18u in avondverwerking gaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geldt dit dan ook voor Keytrade & Europabank? Ik zal er voor de zekerheid voor LBK 16u in het lijstje zetten.
Nee, die IT systemen werken los van elkaar.
Voor Europabank heb ik geen idee.
Ik heb een mail van Keytrade waarin staat dat ze geen overschrijvingen verwerken tussen middernacht en 7u, de rest van de dag wel...
Voor Europabank heb ik geen idee.
Ik heb een mail van Keytrade waarin staat dat ze geen overschrijvingen verwerken tussen middernacht en 7u, de rest van de dag wel...
Raar dat het bij Rabobank de laatste om 12u is.
Zie volgende thread: verrichtingen-tussen-banken-t11941.html#p105179
in-en-uitgaande-batchen-t11957.html#p105422
Zie volgende thread: verrichtingen-tussen-banken-t11941.html#p105179
Misschien ook even wachten op een reactie van Rabobank op de vraag van Wimpie van vandaag:Rabobank.be schreef:In de loop van de dag worden er verschillende betalingsbatches uitgewisseld, zowel inkomende als uitgaande. In het geval van Rabobank.be gaat het om een 6-tal uitgaande betalingsbestanden en een 12-tal inkomende betalingsbestanden.
[...]
in-en-uitgaande-batchen-t11957.html#p105422
Bij Rabo is het eigenlijk speciaal (net zoals bij NIBC als ik het goed begrepen heb), daar is het vóór 12 overschrijven = in de namiddag op de andere rekening. Ik zal dat in mijn lijstje bijvermelden, zodat dat duidelijker is.
Iemand laat mij per mail weten dat Keytrade hem heeft aangeraden alle uitgaande overschrijvingen vóór 15u te doen. Kan iemand dit bevestigen?
@Vaganzza,
Ik heb nog een mail teruggevonden van landbouwkrediet waarin staat dat de avondverwerking start om 18u30.
Ik heb nog een mail teruggevonden van landbouwkrediet waarin staat dat de avondverwerking start om 18u30.
Goed initiatief Vaganzza!
Ik vrees wel dat hier dingen door elkaar gehaald gaan worden. De laatste batch betekent niet dat het de volgende dag al op de andere rekening staat. Ik betwijfel dat wanneer je bij Landbouwkrediet overschrijft om 18u15, het geld de dag erna al op de andere rekening staat. Argenta heeft wie weet nog een batch om 23u, maar klopt het wel dat je je geld de dag erna op de andere rekening hebt?
Naar mijn gevoel is Rabobank is een van de snelste om het geld op een andere rekening te krijgen, dat Argenta en Landbouwkrediet het beter zouden doen, betwijfel ik.
Ik vrees wel dat hier dingen door elkaar gehaald gaan worden. De laatste batch betekent niet dat het de volgende dag al op de andere rekening staat. Ik betwijfel dat wanneer je bij Landbouwkrediet overschrijft om 18u15, het geld de dag erna al op de andere rekening staat. Argenta heeft wie weet nog een batch om 23u, maar klopt het wel dat je je geld de dag erna op de andere rekening hebt?
Naar mijn gevoel is Rabobank is een van de snelste om het geld op een andere rekening te krijgen, dat Argenta en Landbouwkrediet het beter zouden doen, betwijfel ik.
Laatst gewijzigd door Maarten op 4 januari 2012, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt, hoe meer nuttige info op spaargids, hoe beter
Kan iemand dat testen met LBK of hij om 18u15 nog kan overschrijven en het geld de volgende bankwerkdag aankomt bij een andere bank?
Uit eigen ervaring weet ik dat Argenta om 23u nog een uitgaande batch laat lopen die ook effectief de volgende dag bij een andere bank aankomt.
Kan iemand dat testen met LBK of hij om 18u15 nog kan overschrijven en het geld de volgende bankwerkdag aankomt bij een andere bank?
Uit eigen ervaring weet ik dat Argenta om 23u nog een uitgaande batch laat lopen die ook effectief de volgende dag bij een andere bank aankomt.
Als ik bij landbouwkrediet 's morgens overschrijf, staat dit in de namiddag bij Keytrade en bij Rabobank.beMaarten schreef:Goed initiatief Vaganzza!
Ik vrees wel dat hier dingen door elkaar gehaald gaan worden. De laatste badge betekent niet dat het de volgende dag al op de andere rekening staat. Ik betwijfel dat wanneer je bij Landbouwkrediet overschrijft om 18u15, het geld de dag erna al op de andere rekening staat. Argenta heeft wie weet nog een badge om 23u, maar klopt het wel dat je je geld de dag erna op de andere rekening hebt?
Als ik 's avonds overschrijf 's avonds overschrijf zeker de volgende dag. Geen klagen wat de snelheidbetreft van landbouwkrediet, zeker niet!
Ik heb een aantal bestendige opdrachten op mijn landbouwkrediet zichtrekening. Deze worden 's morgens vroeg uitgevoerd (als ik om 6u inlog zijn ze al afgetrokken). Dit betekent dat het geld dezelfde dag nog bij Rabobank.be staat. Vroeger bij Argenta kostte mij dat één dag.
Ik weet wel... schatten zal je niet verdienen met deze 1 dag intrest, maar het is wel mooi meegenomen.
@Vaganzza,Vaganzza schreef:Bedankt, hoe meer nuttige info op spaargids, hoe beter
Ik wil dit wel testen. Naar welke bank schrijf ik over?
Argenta, Rabobank.be, Keytrade ?
Graag een seintje terug.
Ik zou gaan voor Rabobank, die heeft het 12 inkomende batch per dag. Ik betwijfel of je een bank gaat vinden die het beter doet
Laatst gewijzigd door Maarten op 4 januari 2012, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Bart
Zou LBK ook werken zoals o.a. Rabo: vóór 12u = namiddag bij de andere bank?
EDIT: zie dat je wilt testen. Naar welke bank maakt niet zoveel uit, maar neem anders Rabo. Laten we het testen met 4 overschrijven, als je dat ziet zitten tenminste:
1. om 18u15
2. om 22u30
3. om 06u30
4. om 11u45
Zo krijgen we een totaal beeld.
Zou LBK ook werken zoals o.a. Rabo: vóór 12u = namiddag bij de andere bank?
EDIT: zie dat je wilt testen. Naar welke bank maakt niet zoveel uit, maar neem anders Rabo. Laten we het testen met 4 overschrijven, als je dat ziet zitten tenminste:
1. om 18u15
2. om 22u30
3. om 06u30
4. om 11u45
Zo krijgen we een totaal beeld.
Ik vermoed van van wel (maar dit is maar een vermoeden)...