Langetermijnsparen: enkele vraagjes
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Langetermijnsparen: enkele vraagjes
Ik overweeg dit jaar nog te starten met langetermijnsparen omdat dit fiscaal interessant is vermits ik geen hypothecaire lening meer heb.
Ik heb hiervoor enkele vragen:
Hoe wordt de eindbelasting afgerekend? Is dit ook op een fictief rendement van 4,75% zoals bij pensioensparen?
Is langetermijnplanning een tak 21 of 23 rekening?
Is er een belasting van 1.1% bij instap zoals bij tak21?
Als ik de langetermojnrekeningen vergelijk dan blijkt ergo op de eerste plaats te komen. Nu lees ik hierover veel negatieve kritiek. Is terecht?
Indien terecht, welke andere rekeningen zijn er interessant om mee te beginnen?
Alvast bedankt.
Ik heb hiervoor enkele vragen:
Hoe wordt de eindbelasting afgerekend? Is dit ook op een fictief rendement van 4,75% zoals bij pensioensparen?
Is langetermijnplanning een tak 21 of 23 rekening?
Is er een belasting van 1.1% bij instap zoals bij tak21?
Als ik de langetermojnrekeningen vergelijk dan blijkt ergo op de eerste plaats te komen. Nu lees ik hierover veel negatieve kritiek. Is terecht?
Indien terecht, welke andere rekeningen zijn er interessant om mee te beginnen?
Alvast bedankt.
Re: Langetermijnsparen: enkele vraagjes
Ergo stond waarschijnlijk bovenaan onder te noemer: "te mijden"
Ga een keer naar de website van Integrale; klik integrale 786 fiscaal en daar is er document te lezen die heel verhelderend is.
Ga een keer naar de website van Integrale; klik integrale 786 fiscaal en daar is er document te lezen die heel verhelderend is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
OK heb ik gedaan. Is dus een tak 21 product.
Nog een vraagje: hoe komt het dat Integrale niet voorkomt in de lijstjes (vergelijke) van spaargids.be? Ik moet bekennen dat ik van deze firma nog nooit gehoord had. Kredietwaardigheid?
Het antwoord op deze vraag vond ik niet terug op het documents: Hoe wordt de eindbelasting afgerekend? Is dit ook op een fictief rendement van 4,75% zoals bij pensioensparen?
En wat bedoelen ze met: Premieverhogingen gedurende de laatste 10 jaren voor het einde van het contract : genieten normaal gezien niet van een belastingvoordeel, behalve als een indexatieclausule voorzien is bij onderschrijving
Het is waarschijnlijk verstandiger om een looptijd tot 99 jaar te nemen vermits je premies kan blijven storten met fiscaal voordeel, maar zonder eindbelasting.
Bedankt voor de antwoorden
Nog een vraagje: hoe komt het dat Integrale niet voorkomt in de lijstjes (vergelijke) van spaargids.be? Ik moet bekennen dat ik van deze firma nog nooit gehoord had. Kredietwaardigheid?
Het antwoord op deze vraag vond ik niet terug op het documents: Hoe wordt de eindbelasting afgerekend? Is dit ook op een fictief rendement van 4,75% zoals bij pensioensparen?
En wat bedoelen ze met: Premieverhogingen gedurende de laatste 10 jaren voor het einde van het contract : genieten normaal gezien niet van een belastingvoordeel, behalve als een indexatieclausule voorzien is bij onderschrijving
Het is waarschijnlijk verstandiger om een looptijd tot 99 jaar te nemen vermits je premies kan blijven storten met fiscaal voordeel, maar zonder eindbelasting.
Bedankt voor de antwoorden
Ik heb ondertussen contact gehad met Integrale. Om nog in december te kunnen storten stellen ze voor om het inschrijvingsformulier op te sturen met kopie van identiteitskaart, waarbijn zij dan een mail sturen dat dit goed ontvangen is en met de vraag om de eerste premie te storten. Het echte contract wordt pas nadien gemaakt omdat ze anders riskeren van niet voldoende tijd te hebben om dit nog voor 31 december te laten gebeuren. Normaal stort je dus NA contract, hier is het dus VOOR contract.
Zou u daarop ingaan?
En heeft er iemand dat vorig jaar(en) ook meegemaakt en zou u dan kunnen zeggen of dit goed afgelopen is.
Alvast bedankt.
Zou u daarop ingaan?
En heeft er iemand dat vorig jaar(en) ook meegemaakt en zou u dan kunnen zeggen of dit goed afgelopen is.
Alvast bedankt.
Dat is heus wel een betrouwbare instelling hoor.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die 4.75% telt alleen voor pensioenspaarfondsen en niet voor de tak 21 pensioenspaarverzekeringen. Daarbij telt alleen het gewaarborgde rendment.
louter ter info
via rabobank kan je ook "goedkoper" intekenen op integrale 786
maar je hebt dan wel minimum 7500 € nodig, waarvan je slechs een deel van kunt inbrengen in de belasting.
maar je hebt dan wel minimum 7500 € nodig, waarvan je slechs een deel van kunt inbrengen in de belasting.
Bon, ik heb een rekeningnummer bande integrale gekregen. In dit soort zaken ben ik paranoïde. Hoe weet ik of dit het juiste rekening nummer is. Kan iemand die integrale heeft mij laten weten op welk rekening hij of zij stort?
Ik heb nl een rekeningnummer gekregen dat niet overeenkomt met een rekening nummer vermeld in de product fiches van de integrale die je op hun website vindt. Daar stond een ING nummer vermeld. Ik kreeg een nummer van een andere bank. Heel waarschijnlijk zal dit ok zijn, maar ik wens toch een bevestiging.
Bedankt.
Ik heb nl een rekeningnummer gekregen dat niet overeenkomt met een rekening nummer vermeld in de product fiches van de integrale die je op hun website vindt. Daar stond een ING nummer vermeld. Ik kreeg een nummer van een andere bank. Heel waarschijnlijk zal dit ok zijn, maar ik wens toch een bevestiging.
Bedankt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als de naam van de begunstigede en het rekeningnummer niet overeenstemt gaat de overschrijving niet door dacht ik. Was toch de bedoeling van dat IBAN gedoe..
Ik ben ook wel geinteresseerd in Integrale 786.Save our Centen schreef:louter ter info
Al las ik wel dat er geen fiscaal voordeel is.
Voor mij geen probleem, maar voor Save our Centen wel.
Integrale 786, ziet er voor mij wel de beste van de 4 bij Rabobank.
@ ova 103
Simpel toch, één telefoontje naar Integrale, en je twijfel is weg !
Simpel toch, één telefoontje naar Integrale, en je twijfel is weg !
Integrale staat gewoon in onze lijst. Goed kijken, het is een lange lijst.ova103 schreef:Nog een vraagje: hoe komt het dat Integrale niet voorkomt in de lijstjes (vergelijke) van spaargids.be?
ivm TAK 21 beleggingen, wanneer worden de rentes uitbetaald, is dat ook in het begin van het jaar?
klopt het dat alle rentes in de TAK21 belegging gaat?
klopt het dat alle rentes in de TAK21 belegging gaat?
De jaarlijkse rente wordt niet uitbetaald maar gekapitaliseerd. Je krijgt pas geld wanneer je verkoopt.
Beste mensen,Lukske schreef:Dat is heus wel een betrouwbare instelling hoor.
Daar mijn pensioen door omstandigheden naar de lage kant zal zijn, maar ik niet meteen - staat voor een aantal maand nog vast in functie van getrouwheidspremie - over een startkapitaal beschik, overweeg ik een Integrale-product, namelijk de 'Integrale 785'
Over dit product is heel wat minder te vinden, dan over grote broer 'Integrale 786'. Bedoeling is om de eerste 14 jaar een polis te nemen die niet-fiscaal kan worden ingebracht vanwege het lopende hypothecair krediet, en dan nadien een nieuw product te nemen.
Ik ken Integrale niet als instelling en het feit dat men over die 'Integrale 785' bitterweinig terug lijkt te vinden, verontrust me wat. Men spreekt van een 'termijn van 47 jaar' en de dame die mij telefonisch te woord stond, beweert dat men hier mee doelt op de leeftijd die ik zal bereikt hebben, wanneer die niet-fiscale polis ten einde loopt, en dus vervangen zou worden door een fiscaal exemplaar. Ik hoop maar dat effectief mijn 47ste levensjaar wordt bedoeld, want anders zit ik wellicht tot in het bejaardentehuis aan dit product vast.
Vreemd is ook dat ik nergens een vervaldatum staan. Daarnaast zou ik geen aanspraak kunnen maken op de winstdeelname, daar mijn beoogde eindtermijn buiten de klassieke termijn ligt van 60-65 jaar.
Bpvendien heb ik voor wat betreft mijn pensioensparen een polis lopen bij Generali (Dynamico). Grotendeels afhankelijk van winstdeelname en dus "gene vetten", maar men vertelt mij dat ik best de balans opmaak na vijf jaar. Het Generali-product loopt nu voor het derde jaar. In het zog communiceert Argenta - mijn secundaire bank - 'koploper' te zijn inzake pensioensparen.
Graag een beetje meer nuancering voor wat betreft 'Integrale 785' en de degelijkheid van de lopende Generali-polis. Zijn er wenselijkere wegen te bewandelen? Suggesties altijd welkom.
Met heel veel dankende groeten,
Mats