Langetermijnsparen - goede optie?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Re: Langetermijnsparen - goede optie?
Ergo is de opvolger. Ergo Life is een nieuw opgerichte maatschappij dacht ik, uiteraard wel in dezelfde groep. En Ergo Life werkt enkel samen met onafhankelijke makelaars. ERGO enkel met exclusieve agenten. Toch een groot verschil.
Vorig week nog iemand gesproken die vroeger producten van Hamburg Manheimer verkocht (dus nu ERGO zonder Life). Ik heb helemaal moeten uitleggen hoe een tak21 in elkaar zit. Toch onbegrijpelijk.
In diezelfde groep zit ook DAS rechtsbijstand. Is DAS dan ook slecht... ? En DKV ? Beide 'zusters' van Ergo.
Vorig week nog iemand gesproken die vroeger producten van Hamburg Manheimer verkocht (dus nu ERGO zonder Life). Ik heb helemaal moeten uitleggen hoe een tak21 in elkaar zit. Toch onbegrijpelijk.
In diezelfde groep zit ook DAS rechtsbijstand. Is DAS dan ook slecht... ? En DKV ? Beide 'zusters' van Ergo.
Efkes wat meer opzoekwerk gedaan :
De polissen die ERGO verkopen zijn klassieke polissen, boordevol verdoken kosten. De rendementen zijn zeer bedroevend, in sommige gevallen zelfs negatief !
De polissen van ERGO Life zijn van het type 'universal life' (zoals de meeste nu), met gewoon instapkosten, uitstapkosten en eventueel een beheerskost. Ze geven toch een van de beste rendementen van de markt.
De polissen die ERGO verkopen zijn klassieke polissen, boordevol verdoken kosten. De rendementen zijn zeer bedroevend, in sommige gevallen zelfs negatief !
De polissen van ERGO Life zijn van het type 'universal life' (zoals de meeste nu), met gewoon instapkosten, uitstapkosten en eventueel een beheerskost. Ze geven toch een van de beste rendementen van de markt.
Mijn hypotheeklening is sinds einde mei van dit jaar volledig terug betaald. Nu zou ik graag aan langetermijnsparen willen beginnen omwille van de fiscale aftrekbaarheid er van.
Nochtans heb ik gelezen dat , als je een hypotheek fiscaal inbrengt, je geen langetermijnsparen kan aftrekken van je belastingen.
Voor aanslagjaar 2011 kan ik dus nog 5 maanden hypotheek in brengen.
Volgens mij is het dus best dat ik volgend jaar met langetermijnsparen begin en niet dit jaar nog.
Klopt mijn redenering een beetje ?
Nochtans heb ik gelezen dat , als je een hypotheek fiscaal inbrengt, je geen langetermijnsparen kan aftrekken van je belastingen.
Volgens mij is het dus best dat ik volgend jaar met langetermijnsparen begin en niet dit jaar nog.
rudy_1962 schreef:Mijn hypotheeklening is sinds einde mei van dit jaar volledig terug betaald. Nu zou ik graag aan langetermijnsparen willen beginnen omwille van de fiscale aftrekbaarheid er van.
Kan wel, maar het max bedrag mag niet meer dan 2120 euro (voor 2011) per persoon bedragen.
Stel je lost voor 3000 Euro kapitaal af dan kun nog voor 4240-3000=1240 Euro aan langetermijnsparen doen.
Niet vergeten dat uw inkomen hoog genoeg moet zijn. Zie eerder.