Langetermijnsparen op einddatum
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Langetermijnsparen op einddatum
Dag,
Krijg melding dat mijn langetermijnsparen bij ING (nu NN insurance) op einddatum komt terwijl ik pas 60 jaar wordt en dit contract normaal loopt tot mijn 65 jaar !
Kan dit zomaar eenzijdig beslist worden want dan zal ik een nieuw moeten afsluiten voor 10 jaar aan veel slechtere voorwaarden wil ik van het belastingsvoordeel genieten.
mvg
Rita
Krijg melding dat mijn langetermijnsparen bij ING (nu NN insurance) op einddatum komt terwijl ik pas 60 jaar wordt en dit contract normaal loopt tot mijn 65 jaar !
Kan dit zomaar eenzijdig beslist worden want dan zal ik een nieuw moeten afsluiten voor 10 jaar aan veel slechtere voorwaarden wil ik van het belastingsvoordeel genieten.
mvg
Rita
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Re: Langetermijnsparen op einddatum
Het jaar van uw 60ste verjaardag wordt de eindbelasting geheven, de bedragen die u nadien spaart zijn belastingvrij.
http://www.fiscaalsparen.be/langetermijnsparen/
http://www.fiscaalsparen.be/langetermijnsparen/
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dacht ik ook, maar ze bedoelen duidelijk einde van het contract ! Ge moet maar uitkijken wat ge met uw geld wil doen!
Terwijl duidelijk in het contract staat 65 jaar ........
tja ze betalen niet graag een hoge rentevoet zeker ......ik ook niet , maar ik heb nooit de keuze helaas!
Rita
tja ze betalen niet graag een hoge rentevoet zeker ......ik ook niet , maar ik heb nooit de keuze helaas!
Rita
Hallo Rita,
Kun je ons letterlijk laten weten wat de melding van NN is.
Kun je ook het deel van je kontrakt dat over het einde van het kontrakt handelt weergeven?
Mvg,
Kun je ons letterlijk laten weten wat de melding van NN is.
Kun je ook het deel van je kontrakt dat over het einde van het kontrakt handelt weergeven?
Mvg,
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Alert blijven Rita en opkomen voor uw rechten.stefpat schreef: ↑12 september 2017, 15:41 Dag,
mvg
Rita
Heb het oorspronkelijke contract nagelezen BBL life pensioenverzekering van eind 1990 en toen was de pensioenleeftijd voor vrouwen 60 jaar en heel wat voorwaarden zijn sedertdien anders , helaas staat de einddatum dus nu op mijn 60ste jaar terwijl net nu het meest intressante van dit sparen begint (geen belasting van 10% meer) en een nieuw contract minimum 10 jaar moet zijn en helaas veel slechtere voorwaarden !
Ik zal daar geen speld tussen krijgen denk ik !
Rita
Ik zal daar geen speld tussen krijgen denk ik !
Rita
Staat er enkel een absolute datum DD/MM/YY,
of staat er zoiets als: "de dag van effecteive pensioenering, gepland op DD/MM/YY"
of nog "het bereiken van de pensioenleeftijd, voor vrouwen 60 jaar en dus DD/MM/YY"
of staat er zoiets als: "de dag van effecteive pensioenering, gepland op DD/MM/YY"
of nog "het bereiken van de pensioenleeftijd, voor vrouwen 60 jaar en dus DD/MM/YY"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ja vroeger was het 60 jaar.stefpat schreef: ↑12 september 2017, 19:19 Dacht ik ook, maar ze bedoelen duidelijk einde van het contract ! Ge moet maar uitkijken wat ge met uw geld wil doen!
Rita
Zou gewoon de vraag stellen of het niet kan verlengd worden tot 65 jaar.
Nu mijn ervaring psp ( verzekeringscontract ) van mijn vrouw is ook verlengd van 60 naar 65. ( bij Dvv )
Estate Guru believer.
Toen ik een pensioenspaarfonds opende bij KBC-, was de wettelijke pensioenleeftijd voor vrouwen nog op 60 jaar. Ondanks dat ik aangaf nog te willen verder sparen tot 65 jaar, werd het verplicht beëindigd.
Het onze wel verlengd op 58 j en niet op 60 jaar.
Estate Guru believer.
Ik werd door KBC- voor een voldongen feit gesteld. Pas na mijn verjaardag lieten ze me weten dat ik dringend naar het kantoor moest komen in verband met mijn pensioensparen.
Op dat ogenblik was ik daar geen klant meer voor andere bankzaken en ik was in de veronderstelling dat mijn contract zou doorlopen tot de intussen automatisch verhoogde pensioenleeftijd.
Intussen heb ik elders een fiscaal voordelig langetermijnsparen geopend dat doorloopt tot mijn 80ste.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Maar wel 5 jaar 294 euro gemist?
Dat LTS had je ook kunnen doen in combinatie met psp niet?
Ik zou dus totaal niet weten wat voor een contract ik heb bij argenta. Ok ik ben er nog maar id 30, maar toch. Met mij zullen er 100en zijn denk ik
en ik was in de veronderstelling dat mijn contract zou doorlopen tot de intussen automatisch verhoogde pensioenleeftijd.
Dus denken is verkeerd , men moet zeker zijn.
En de verzekeraar neemt in deze nooit iniatief.
Dus men is nu verwittigd , contract nakijken en laten aanpassen.
Dus denken is verkeerd , men moet zeker zijn.
En de verzekeraar neemt in deze nooit iniatief.
Dus men is nu verwittigd , contract nakijken en laten aanpassen.
Estate Guru believer.
Ja dat klopt: maar men moest daar wél het nodige spaargeld voor kunnen missen, voor zeer lange termijn en dat was niet voor iedereen mogelijk (ook niet voor mijzelf en mijn partner).
Bovendien waren de mensen vroeger niet op de hoogte van alle mogelijkheden. Internet bestond nog niet en de banken hielden hun klanten onwetend.
Gelukkig kan de huidige generatie (pensioen)spaarders tegenwoordig op allerlei websites de nodige info opzoeken en/of vragen stellen op fora zoals spaargids.be.
Maar toen ik in de 90er jaren voor het eerst over pensioensparen hoorde, kende ik daar nog totaal niets van.
Er bestond nog geen internet en voor bankzaken vertrouwden de mensen op de raad van de loketbedienden.