Langetermijnsparen voorstel
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Re: Langetermijnsparen voorstel
Top, ik doe een aanvraag.
Bedankt voor alle duidelijke communicatie hierboven. Ik informeer me uiteraard ook bij andere mensen die ik ken en sommige zeggen: Het is alleen maar geldig op een beroepsinkomen, en niet op een 'vervangingsinkomen' lees: pensioen.
Het is zo dat ik nog geen 65+ ben (binnen een kleine maand wel), en dat ik een ambtenaren pensioen heb sinds enkele jaren.
Dit zou willen zeggen dat het eigenlijk niet interessant is?
Bedankt voor alle duidelijke communicatie hierboven. Ik informeer me uiteraard ook bij andere mensen die ik ken en sommige zeggen: Het is alleen maar geldig op een beroepsinkomen, en niet op een 'vervangingsinkomen' lees: pensioen.
Het is zo dat ik nog geen 65+ ben (binnen een kleine maand wel), en dat ik een ambtenaren pensioen heb sinds enkele jaren.
Je belastbaar jaarinkomen bepaalt hoeveel je fiscaal kunt inbrengen, een pensioen is ook een inkomen, dus kan perfect.ward schreef: ↑23 juni 2023, 20:59 Top, ik doe een aanvraag.
Ok, bedankt voor de informatie.
Om het met een gezegde te zeggen: "het sop de kolen waard zijn...".
> Volgens de simulatie loop ik tegen het maximum bedrag aan.
> Ik heb simulatie gekregen van AG
> Ik probeer af te leiden welk voordeel er nog is buiten dit bedrag elk jaar te storten en te genieten van het belastingvoordeel.
> Stel dat ik dit voor 10 jaar doe, is het dan interessant?
Sorry voor de basis vragen, maar ik zoek het graag helemaal uit.
Ook nog even op:
Ik informeer me uiteraard ook bij andere mensen die ik ken en sommige zeggen: Het is alleen maar geldig op een beroepsinkomen, en niet op een 'vervangingsinkomen' lees: pensioen.
Hierdoor zou je dan wel kunnen sparen maar niet genieten van het belastingvoordeel... Dan zou het voor mij een no-go zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Om het met een gezegde te zeggen: "het sop de kolen waard zijn...".
> Volgens de simulatie loop ik tegen het maximum bedrag aan.
> Ik heb simulatie gekregen van AG
> Ik probeer af te leiden welk voordeel er nog is buiten dit bedrag elk jaar te storten en te genieten van het belastingvoordeel.
> Stel dat ik dit voor 10 jaar doe, is het dan interessant?
Sorry voor de basis vragen, maar ik zoek het graag helemaal uit.
Ook nog even op:
Ik informeer me uiteraard ook bij andere mensen die ik ken en sommige zeggen: Het is alleen maar geldig op een beroepsinkomen, en niet op een 'vervangingsinkomen' lees: pensioen.
Hierdoor zou je dan wel kunnen sparen maar niet genieten van het belastingvoordeel... Dan zou het voor mij een no-go zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dat is uiteraard een nonsens verhaaltje.ward schreef: ↑27 juni 2023, 11:10 Ik informeer me uiteraard ook bij andere mensen die ik ken en sommige zeggen: Het is alleen maar geldig op een beroepsinkomen, en niet op een 'vervangingsinkomen' lees: pensioen.
Hoe zou dat nu niet kunnen geldig zijn voor een pensioeninkomen, als er meestal pas mee begonnen wordt op het ogenblik dat de pensioenleeftijd in zicht komt? (ten laatste vóór 65 jaar!)
Geen geloof aan hechten dus: er zijn hier op 'spaargids' genoeg voorbeelden van gepensioneerde leden die ooit al lieten weten dat ze van deze fiscale voordelen genieten (inclusief mijzelf).
Eigenlijk is het spijtig dat hier niet méér 60plussers van op de hoogte zijn.
Alleen oppassen met PENSIOENspaarverzekeringen, dat mag niet meer eens je 64 jaar bent. https://www.wikifin.be/nl/pensioen-en-p ... erzekering
Kies de juiste langetermijnsparen levensverzekering, nl een SPAARverzekering met fiscaal voordeel of beleggingsverzekering met fiscaal voordeel.
https://www.wikifin.be/nl/sparen-en-bel ... mijnsparen
Kies de juiste langetermijnsparen levensverzekering, nl een SPAARverzekering met fiscaal voordeel of beleggingsverzekering met fiscaal voordeel.
https://www.wikifin.be/nl/sparen-en-bel ... mijnsparen