langs welke weg bitcoin kopen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
langs welke weg bitcoin kopen?
Ik zou een bedrag in Bitcoin willen steken en wil hier geen discussie beginnen over Bitcoin zelf maar zou willen vragen langs welke weg je best Bitcoin aankoopt: btc direct, bitvavo,...? Pro's en contra's, kostenafweging/betrouwbaarheid, enz.
Iemand die hier ervaring mee heeft (positief of negatief?)
Iemand die hier ervaring mee heeft (positief of negatief?)
Re: langs welke weg bitcoin kopen?
Kennis van mij met ervaring in verhandelen met virtuele munten adviseerde mij bitstamp.com aan.
Ben er zelf nooit ingestapt dus persoonlijke ervaringen heb ik er niet mee.
Ben er zelf nooit ingestapt dus persoonlijke ervaringen heb ik er niet mee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik deed dit via Coinbase. Een grote speler met verschillende beveiligingsopties.
Het kan nog veiliger door een ETN te kopen die de waarde van BTC volgt. Van Eyck heeft er sedert eind november zo een uit.
Het kan nog veiliger door een ETN te kopen die de waarde van BTC volgt. Van Eyck heeft er sedert eind november zo een uit.
Laatst wat gekocht via btcdirect en bitvavo.
Werken beide wel goed.
btcdirect lijkt me wat gebruiksvriendelijker. Kosten zijn wel hoog met 2%. Hun app is wat goedkoper dacht ik maar heb ik niet geprobeerd.
Voor latere transactie ben ik overgegaan naar bitvavo omwille van lagere transactiekosten. Als je via overschrijving stort, moet je wel wachten totdat je geld erop staat om te handelen. (bij btcdirect koop je direct crypto aan koers die ze dan zeggen, je hebt dan een kwartier om 'betalingsbewijs' up te loaden zijnde screenshot van je overschrijving)
Enigste wat me niet zo aanstaat is die KYC (know your customer) die ze moeten doen. Ze hebben dan een connectie tussen jou en je transacties/wallet. Als ze ooit gehacked zouden worden kunnen je gegevens binnenkort wel eens op internet / darknet geraken. Is voor een crimineel dan wel interessant om iemand met veel BTC een bezoekje te brengen.
Werken beide wel goed.
btcdirect lijkt me wat gebruiksvriendelijker. Kosten zijn wel hoog met 2%. Hun app is wat goedkoper dacht ik maar heb ik niet geprobeerd.
Voor latere transactie ben ik overgegaan naar bitvavo omwille van lagere transactiekosten. Als je via overschrijving stort, moet je wel wachten totdat je geld erop staat om te handelen. (bij btcdirect koop je direct crypto aan koers die ze dan zeggen, je hebt dan een kwartier om 'betalingsbewijs' up te loaden zijnde screenshot van je overschrijving)
Enigste wat me niet zo aanstaat is die KYC (know your customer) die ze moeten doen. Ze hebben dan een connectie tussen jou en je transacties/wallet. Als ze ooit gehacked zouden worden kunnen je gegevens binnenkort wel eens op internet / darknet geraken. Is voor een crimineel dan wel interessant om iemand met veel BTC een bezoekje te brengen.
bitstamp werkt ook met een KYC voordat je echt mag handelen (ik dacht dat je wel mocht handelen maar zeer beperkt zonder een KYC).
De vraag is natuurlijk in hoeverre het een voor of nadeel is. Ik vertrouw een dienst juist minder als ze op de grijze zone bevinden. Mij stoort een KYC op zich niet want het toont aan dat ze zich meer aan de regels houden.
Vergeet zeker niet dat ze voor een KYC niet al je gegevens nodig hebben. Voor de KYC die ik had gedaan bij Bitstamp heb ik simpelweg mijn rijbewijs genomen ipv identiteitskaart. Hierop staan pakweg kaartnummer en rijksregister niet wat het minder boeiend maakt om te misbruiken indien het openbaar komt.
De vraag is natuurlijk in hoeverre het een voor of nadeel is. Ik vertrouw een dienst juist minder als ze op de grijze zone bevinden. Mij stoort een KYC op zich niet want het toont aan dat ze zich meer aan de regels houden.
Vergeet zeker niet dat ze voor een KYC niet al je gegevens nodig hebben. Voor de KYC die ik had gedaan bij Bitstamp heb ik simpelweg mijn rijbewijs genomen ipv identiteitskaart. Hierop staan pakweg kaartnummer en rijksregister niet wat het minder boeiend maakt om te misbruiken indien het openbaar komt.
Kraken.com vraagt ook een identiteitsverificatie voor je geld kan storten vanaf een bankrekening.
Wel deftig platform met 2FA
Wel deftig platform met 2FA
Coinbase, Kraken, Bitstamp zijn platformen die al sinds het begin van Bitcoin bestaan. Natuurlijk met KYC checks maar dat is eerder een voordeel dan een nadeel in mijn ogen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als het enkel voor bitcoin en etherium bedoeld is -> bitstamp luxemburg
ze hebben een goed werkende app, 2FA inlogbeveiliging
Als je een ruimer gamma aan altcoins wil kopen -> kraken
maar durft wel eens platliggen bij hoge volumes
ze hebben een goed werkende app, 2FA inlogbeveiliging
Als je een ruimer gamma aan altcoins wil kopen -> kraken
maar durft wel eens platliggen bij hoge volumes
Bit4you is een belgische aanbieder, heb er geen ervaring mee dus indien iemand meer info weet, graag

Coinbase, maar aan deze prijs BTC kopen? Absurd.
Ik zit op Coinbase en Bitvavo.
Beiden zeer tevreden over.
Coinbase is ideaal voor trading, stop loss limits worden er gezien hun grote volumes altijd uitgevoerd.Toch wel heel belangrijk in mijn ogen.
Bitvavo is dan eerder voor de hodler interessant met hun hoge staking-beloningen. Hun dashboard is ook heel wat uitgebreider. Een beetje een mini-versie van tradingview.com.
Nu instappen lijkt me wel heel risicovol. De kans dat de top gemaakt is, lijkt me zeer groot. Misschien is er nog wel een klein beetje ruimte, maar volgens mijn niet voldoende om het risico te nemen.
Ik heb mijn portefeuille heel recent verkocht en zit nu met aankooporders tussen de 19700 (CME-gap) en 24400 euro (1.618 Fibonacci 4h).
Beiden zeer tevreden over.
Coinbase is ideaal voor trading, stop loss limits worden er gezien hun grote volumes altijd uitgevoerd.Toch wel heel belangrijk in mijn ogen.
Bitvavo is dan eerder voor de hodler interessant met hun hoge staking-beloningen. Hun dashboard is ook heel wat uitgebreider. Een beetje een mini-versie van tradingview.com.
Nu instappen lijkt me wel heel risicovol. De kans dat de top gemaakt is, lijkt me zeer groot. Misschien is er nog wel een klein beetje ruimte, maar volgens mijn niet voldoende om het risico te nemen.
Ik heb mijn portefeuille heel recent verkocht en zit nu met aankooporders tussen de 19700 (CME-gap) en 24400 euro (1.618 Fibonacci 4h).
Coinbase, Kraken, Bitstamp. Die bestaan al 8+ jaar.
Kopen zal zo géén probleem zijn, maar hoe maak je van je Bitcoin's terug Euro's op je bankrekening zonder ellenlange online procedure te volgen
??

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zal niet meer nodig zijn in de toekomst ;-)