Laptop en internet vanaf 349 euro
Laptop en internet vanaf 349 euro
Een nieuw initiatief van minister Q
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Laptop en internet voor 349 euro
Mooi,
Maar wat met de prijs van het internet abonnement na het eerste jaar ?
Voor veel mensen is niet de kostprijs van een computer het probleem, maar het veel te dure internetabonnement.
Zonder een véél goedkopere internettoegang zal België altijd een veel lagere internetpenetratie hebben dan Nederland.
Volgens mij worden de meeste van die pakketjes verkocht als tweede computer. Dus aan mensen die al een internetaansluiting hebben.
Maar wat met de prijs van het internet abonnement na het eerste jaar ?
Voor veel mensen is niet de kostprijs van een computer het probleem, maar het veel te dure internetabonnement.
Zonder een véél goedkopere internettoegang zal België altijd een veel lagere internetpenetratie hebben dan Nederland.
Volgens mij worden de meeste van die pakketjes verkocht als tweede computer. Dus aan mensen die al een internetaansluiting hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij is het veel eenvoudiger. België is nu eenmaal Nederland niet en als er hier nu gewoon meer ouderen zijn die geen pc met internet willen, gewoon omdat het hen geen moer kan schelen. Het is dan ook hun goed recht en ze moeten eens ophouden die mensen luxe-artikelen op te dringen waar zij eenvoudigweg geen behoefte aan hebben.
In Nederland slaat de vergrijzing net zo hard toe als in België. Dus dat kan de reden niet zijn.relativity schreef: Volgens mij is het veel eenvoudiger. België is nu eenmaal Nederland niet en als er hier nu gewoon meer ouderen zijn die geen pc met internet willen, gewoon omdat het hen geen moer kan schelen. Het is dan ook hun goed recht en ze moeten eens ophouden die mensen luxe-artikelen op te dringen waar zij eenvoudigweg geen behoefte aan hebben.
http://www.fd.nl/artikel/13633363/vergr ... rden-extra
Onderstaande quote uit een artikel op zdnet over internettoegang zegt volgens mij genoeg:
Eigenlijk gaan zowat alle ontwikkelde landen België vooraf
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het is mij niet te doen omwille van de algemene vergrijzing, wel om de algemene mentaliteit.
In Nederland is een uitvaartverzekering een absolute must voor velen, moet dat dan hier misschien ook?
Zo is dat net zo met computers. Ze moeten aanvaarden dat vele mensen van de oudere generatie er niet de minste behoefte aan hebben daar geld in te steken.
Ik koop ook niks wat ik niet moet hebben, wat de staat of menig verkoper dan ook argumenteert.
In Nederland is een uitvaartverzekering een absolute must voor velen, moet dat dan hier misschien ook?
Zo is dat net zo met computers. Ze moeten aanvaarden dat vele mensen van de oudere generatie er niet de minste behoefte aan hebben daar geld in te steken.
Ik koop ook niks wat ik niet moet hebben, wat de staat of menig verkoper dan ook argumenteert.
Volkomen mee eens, uiteindelijk zal dit voor de meeste een stomme aankoop zijn.relativity schreef: Het is mij niet te doen omwille van de algemene vergrijzing, wel om de algemene mentaliteit.
Als je niets van een pc kent zal je dat met zo'n stom lesje echt niet leren.
De pc op zich stelt al niet veel voor, dus je zit al direct met serieuze beperkingen die ook weer al een domper op de pret zetten.
Het internet-abo is ook al gene vette, dus krijg je hier ook al geen goed beeld en na een jaar merk je dan dat je internet-abo voor 1 jaar, duurder was dan je starterspakket, nog een aangename verrassing.
Opleidingsreeksen aanbieden ( gratis of aan een spotprijs ) voor ouderen of mensen die hier graag zouden instappen heeft veel meer nut.
En slaagt het aan, dan zullen ze achteraf wel een beter en iets duurder model kopen, maar dan is dat wel een doordachte aankoop.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Indien er een voor die prijs goeie netbook in zit, dan denk ik er wel over om m'n laptop te verkopen op ebay (ik heb toch geen tijd meer om die overal mee te zeulen) en over te schakelen op zo'n netbook. Mail, powerpointje, chatten, word, etc ... meer moet dat voor mij niet zijn.
Pecunia non olet
Behalve als je ook interesse hebt in het internet-abo dat er bij zit, zal je voor hetzelfde bedrag wel een betere netbook kunnen kopen.Ezeltje Strekje schreef: Indien er een voor die prijs goeie netbook in zit, dan denk ik er wel over om m'n laptop te verkopen op ebay (ik heb toch geen tijd meer om die overal mee te zeulen) en over te schakelen op zo'n netbook. Mail, powerpointje, chatten, word, etc ... meer moet dat voor mij niet zijn.
Er is een aantal jaar geleden, of zelfs zo lang nog niet, ook eens zo'n initiatief geweest door de overheid. Ik weet nu niet 100% of dat goed verlopen is maar er waren toch wel wat bedenkingen te maken. Zo kregen mensen die een defect hadden aan een dergelijke computer te maken met dure reparaties omdat de herstellers vonden dat ze er niet genoeg aan verdiend hadden bij de verkoop. Je kon toen kiezen tussen een laptop of desktop en ik herinner mij dat beide computer echt lage specificaties hadden. Er was toen ook een abonnement inbegrepen van een jaar.
Ik ben er verder mee akkoord dat je mensen niets moet opdringen of aansmeren wat ze niet willen of niet nodig hebben maar het internet bied volgens mij toch veel mogelijkheden: PC banking, info opzoeken over vrijwel alles, Bepaalde zaken aankopen tegen veel lagere prijzen... Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat het misschien consumptie in de hand werkt die er anders niet zou zijn maar dat zou dan weer goed moeten zijn voor de economie.
Het is ook waar dat mensen met bepaalde beperkingen, ik denk dan aan ouderen of laaggeschoolden of marginalen, inderdaad nooit deftig met een computer kunnen werken ook al worden ze het aangeleerd. Mijn oom die 65 jaar is heeft bij zijn abonnement bij Telenet gratis computerlessen gekregen maar was reeds alles vergeten nog voor hij thuiskwam van die lessen. Niet dat hij oerdom is ofzo maar op die leeftijd is het niet makkelijk om zoveel te leren op korte termijn.
Ik ben er verder mee akkoord dat je mensen niets moet opdringen of aansmeren wat ze niet willen of niet nodig hebben maar het internet bied volgens mij toch veel mogelijkheden: PC banking, info opzoeken over vrijwel alles, Bepaalde zaken aankopen tegen veel lagere prijzen... Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat het misschien consumptie in de hand werkt die er anders niet zou zijn maar dat zou dan weer goed moeten zijn voor de economie.
Het is ook waar dat mensen met bepaalde beperkingen, ik denk dan aan ouderen of laaggeschoolden of marginalen, inderdaad nooit deftig met een computer kunnen werken ook al worden ze het aangeleerd. Mijn oom die 65 jaar is heeft bij zijn abonnement bij Telenet gratis computerlessen gekregen maar was reeds alles vergeten nog voor hij thuiskwam van die lessen. Niet dat hij oerdom is ofzo maar op die leeftijd is het niet makkelijk om zoveel te leren op korte termijn.
Als de overheid serieus werk wil maken van meer mensen op het internet te krijgen gaan ze dit via de lokale overheden moeten doen. Sociale bijeenkomsten in parochiezalen en dergelijke waar ze op vaste tijdstippen terecht kunnen met hun vragen over hun PC-Banking, online Foto's, e-mail etc. Bijna op dezelfde manier dan ze nu hun overschrijvingen regelen aan het loket.
Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De Internet voor Iedereen actie en deze actie hebben geen avance want het is helemaal niet de prijs die de drempel vormt. Zeker onze marginalen gaan niet allemaal voor de goedkoopste oplossing gaan.
Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De Internet voor Iedereen actie en deze actie hebben geen avance want het is helemaal niet de prijs die de drempel vormt. Zeker onze marginalen gaan niet allemaal voor de goedkoopste oplossing gaan.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Hoe zit dat pakket eigenlijk ineen ?
Kan men vrij kiezen waar men het gratis jaarabonnement neemt of is men vanaf het tweede jaar automatisch gebonden aan een duur abonnement ?
En wat betreft die gratis cursus : waar kan men die volgen ? Of kan men dat eventueel zelf kiezen ?
Ik vraag mij dit af omdat mijn stiefzoon zogenaamd behoort tot de groep van "mensen met beperkingen".
(woont in Beschut Wonen)
Hij liet ons al eerder weten dat hij graag een laptop zou hebben.
Voor de aankoop zijn er geen financiële problemen, maar ik zou hem niet graag opzadelen met een veel te duur internetabonnement.
Ook is hij niet écht in staat om computerlessen te volgen op een normaal niveau, maar ik denk dat er aangepaste opleidingen bestaan voor mensen met beperkingen.
Een eenvoudig model zou volstaan voor hem.
Zijn interesse gaat voorlopig niet veel verder dan te kunnen mailen, chatten en games spelen.
Kan men vrij kiezen waar men het gratis jaarabonnement neemt of is men vanaf het tweede jaar automatisch gebonden aan een duur abonnement ?
En wat betreft die gratis cursus : waar kan men die volgen ? Of kan men dat eventueel zelf kiezen ?
Ik vraag mij dit af omdat mijn stiefzoon zogenaamd behoort tot de groep van "mensen met beperkingen".
(woont in Beschut Wonen)
Voor de aankoop zijn er geen financiële problemen, maar ik zou hem niet graag opzadelen met een veel te duur internetabonnement.
Ook is hij niet écht in staat om computerlessen te volgen op een normaal niveau, maar ik denk dat er aangepaste opleidingen bestaan voor mensen met beperkingen.
Zijn interesse gaat voorlopig niet veel verder dan te kunnen mailen, chatten en games spelen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Is er niemand in de familie met wat verstand van informatica die wat tijd heeft voor hem. Tenslotte kan je evengoed zelf een goedkope laptop aanschaffen en een basic internetabonnement.louise schreef: Hoe zit dat pakket eigenlijk ineen ?
(woont in Beschut Wonen)
In de thuisomgeving is het ook altijd veel aangenamer om hem alles bij te brengen en privé-lessen zijn echt op zijn niveau...
Behalve als hij solitaire wilt spelen, zal je met die laptops die deel uitmaken van deze actie niet veel kunnen doen.louise schreef: Hoe zit dat pakket eigenlijk ineen ?
(woont in Beschut Wonen)
Beter een deftiger instapmodel ( zoals bv. dell er vaak in de promotie zet ) kiezen en hem daar eerts mee leren werken. Als hij dat onder de knie heeft, neem dan gewoon een basic abo bij een provider naar keuze.
Hij woont niet meer thuis, maar in een "beschutte woonst", waar hij samen met andere mensen-met-beperkingen leeft zoals in een gezin, maar dan onder begeleiding.relativity schreef: Is er niemand in de familie met wat verstand van informatica die wat tijd heeft voor hem. Tenslotte kan je evengoed zelf een goedkope laptop aanschaffen en een basic internetabonnement.
In de thuisomgeving is het ook altijd veel aangenamer om hem alles bij te brengen en privé-lessen zijn echt op zijn niveau...
Overdag volgt hij therapie in de dagkliniek van een psychiatrisch centrum.
Er is veel geduld nodig om hem iets nieuws te leren, hoewel hij computerspelletjes bij ons thuis wél ziet zitten. (Verder is hij ook veel bezig met zijn Playstation3.)
Hem zélf leren e-mailen zou geen probleem zijn.
Maar de vrije tijd die hij met ons (zijn enige familie) kan doorbrengen is zeer beperkt.
Daarom zou hij bijvoorbeeld graag kunnen mailen of chatten met zijn vader (mijn man), ipv de beperking van zijn dagelijkse SMS-jes.
Het is alleen de bedoeling dat hij wat eenvoudige spelletjes kan spelen. (hij heeft ook al zijn PS3).cp1234 schreef:Behalve als hij solitaire wilt spelen, zal je met die laptops die deel uitmaken van deze actie niet veel kunnen doen.louise schreef: ........../..........
Beter een deftiger instapmodel ( zoals bv. dell er vaak in de promotie zet ) kiezen en hem daar eerts mee leren werken. Als hij dat onder de knie heeft, neem dan gewoon een basic abo bij een provider naar keuze.
Hij kan geen ingewikkelde toestanden aan, en zijn bankzaken worden in zijn plaats beheerd.
Om te mailen of te chatten heeft hij toch geen dure laptop nodig ?
Dus zoeken wij de goedkoopste manier om hem aan een laptop te helpen mét goedkoop internetabonnement.
En dat is juist mijn vraag : hoe kom ik te weten of hij na het 1ste jaar gratis abonnement, nadien niet teveel moet betalen?
De cursus zou wellicht niet écht nodig zijn, als wij hem zélf kunnen op weg helpen.
Ik dacht dat dit pakket in dit geval een goede oplossing zou zijn. Of zie ik dat verkeerd ?