laten opjutten door makelaar
TIP
Re: laten opjutten door makelaar
Is het bod al aanvaard of niet?
Zolang het bod niet aanvaard is, kan het wél nog ingetrokken worden. Aangezien het bod éénzijdig verleend wordt, kan het ook éénzijdig teruggetrokken worden.
Je moet dan wel opletten hoe je dat intrekt. Als je belt is het voor verkoper simpel om vlug op je bod te schrijven dat hij het bod zal aanvaarden.
Zolang het bod niet aanvaard is, kan het wél nog ingetrokken worden. Aangezien het bod éénzijdig verleend wordt, kan het ook éénzijdig teruggetrokken worden.
Je moet dan wel opletten hoe je dat intrekt. Als je belt is het voor verkoper simpel om vlug op je bod te schrijven dat hij het bod zal aanvaarden.
Sorry maar wat jij zegt is volkomen onzin Dietn
Geen onzin...
Check tijd artikel: hoe-breng-ik-een-bod-uit-op-een-woning
Check tijd artikel: hoe-breng-ik-een-bod-uit-op-een-woning
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is dus niet onmogelijk een bod in te trekken als het niet aanvaard is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Inderdaad bod asap intrekken.
Mail naar makelaar sturen!
Eventueel ook nog op kantoor afgeven en vragen of ze het willen tekenen
Mail naar makelaar sturen!
Eventueel ook nog op kantoor afgeven en vragen of ze het willen tekenen
Speel het op 'de tijd'.
Zeg dat je bod niet meer geldig is wegens geen sluitend antwoord binnen een redelijke tijd en dat je ondertussen al bij het bekijken van een ander huis verder staat in de onderhandelingen.
Je kan geen twee huizen kopen of krediet krijgen voor twee huizen vermoed ik.
Als je een ander koopt zal je krediet voor dit huis geweigerd worden
Zeg dat je bod niet meer geldig is wegens geen sluitend antwoord binnen een redelijke tijd en dat je ondertussen al bij het bekijken van een ander huis verder staat in de onderhandelingen.
Je kan geen twee huizen kopen of krediet krijgen voor twee huizen vermoed ik.
Als je een ander koopt zal je krediet voor dit huis geweigerd worden

"Eventueel ook nog op kantoor afgeven en vragen of ze het willen tekenen"
mogelijk slapende honden wakker maken
ze weigeren te tekenen, en sturen onmiddellijk een mail dat ze het bod WEL aanvaarden
mogelijk slapende honden wakker maken
ze weigeren te tekenen, en sturen onmiddellijk een mail dat ze het bod WEL aanvaarden
het bod werd reeds aanvaard door de eigenaar
Als je het hun doormailt hebben ze het al gehad he. Uur mail telt wel voor de rechtbank.
Ook nog eens ter afgifte is dubbel bewijs. Als ze dan ermee verder gaan staan ze zwak Tov verkopers.
Als ik een pand verkoop en 3,63pct commissie wil betalen verwacht ik wel dat men loopt, springt en haast maakt bij de verkoop van mijn woning.
Als ze dan de vp bieden moeten ze het asap finaliseren. Dat dat niet gebeurt wil wrs zeggen dat er meerdere biedingen zijn. Mss enkele zonder clausule. Dus kans op gevolgen is dan klein eigenlijk.
Ook nog eens ter afgifte is dubbel bewijs. Als ze dan ermee verder gaan staan ze zwak Tov verkopers.
Als ik een pand verkoop en 3,63pct commissie wil betalen verwacht ik wel dat men loopt, springt en haast maakt bij de verkoop van mijn woning.
Als ze dan de vp bieden moeten ze het asap finaliseren. Dat dat niet gebeurt wil wrs zeggen dat er meerdere biedingen zijn. Mss enkele zonder clausule. Dus kans op gevolgen is dan klein eigenlijk.
Komkom nie zeveren eh mannen, iedereen kan in zo een situatie terecht komen. Heat of the moment. Die "schadevergoedingen" zijn belachelijk hoog en moeten es dringend aangepakt worden. In uw aankoopbelofte staat hoeveel weigeringen van de bank je nodig hebt om hier "onderuit" te komen. Vraag gewoon aan x-aantal banken (meestal 2) voor een weigering en je geraakt er kosteloos onderuit.
Waarom moeten die schadevergoedingen dringend aangepakt worden?
Bekijk het eens van de kant van de verkoper.
Als die iedere keer (na een niet gedekt bod, twijfelende verkopers,...) zijn tijd moet afwachten, zonder fatsoenlijke compensatie, om zijn woning terug vrij in de markt te kunnen zetten is hij de dupe.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en vooral nuchter handelt en niet 'volgens de heat of the moment' stelt er zich geen probleem. Als je bij serieuze geldtransacties je eigen niet kan bedwingen moet je nadien maar de gevolgen dragen.
Het is tenslotte geen spelletje.
Een schadevergoeding moet juist voldoende hoog zijn zodat een partij op voorhand wikt en weegt voor hi/zij/x zo'n beslissing neemt.
Een makelaar jut je ook niet op. die doet, op dat ogenblik, zo goed mogelijk zijn job en dat is voor de verkoper een zo hoog mogelijke prijs bedingen en voor zichzelf een zo hoog mogelijke commissie. Part of the game.
Opjutten doe je in zo'n geval alleen jezelf.
En als TS er op voorhand van op de hoogte is dat hij kredietwaardig is bij zijn bank zal hij ook wel in staat zijn om de voorwaarden van een aangegane verbintenis te begrijpen.
Ik zou me vooral niet laten 'opjutten' door zo'n topictitels.
Als die iedere keer (na een niet gedekt bod, twijfelende verkopers,...) zijn tijd moet afwachten, zonder fatsoenlijke compensatie, om zijn woning terug vrij in de markt te kunnen zetten is hij de dupe.
Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en vooral nuchter handelt en niet 'volgens de heat of the moment' stelt er zich geen probleem. Als je bij serieuze geldtransacties je eigen niet kan bedwingen moet je nadien maar de gevolgen dragen.
Een schadevergoeding moet juist voldoende hoog zijn zodat een partij op voorhand wikt en weegt voor hi/zij/x zo'n beslissing neemt.
Een makelaar jut je ook niet op. die doet, op dat ogenblik, zo goed mogelijk zijn job en dat is voor de verkoper een zo hoog mogelijke prijs bedingen en voor zichzelf een zo hoog mogelijke commissie. Part of the game.
En als TS er op voorhand van op de hoogte is dat hij kredietwaardig is bij zijn bank zal hij ook wel in staat zijn om de voorwaarden van een aangegane verbintenis te begrijpen.
Ik zou me vooral niet laten 'opjutten' door zo'n topictitels.

Het is dus aan TS om die bijkomende info te geven.
Als hij/zij/x echt gedegen advies wenst staat niets het in de weg om zo veel mogelijk info te geven en er geen gokspelletje van te maken.
Hij heeft al een bod gedaan,,
Het """ WAS """ dus aan hem om een termijn te zetten hoelang zijn bod geldig is..
Nu is dat te laat..
Dus gij vindt t verantwoord dat er een schadevergoeding van 5 a 10% wordt weerhouden? Als ge nie ziet dat dit buitenproportioneel is, dan weet ik het ook niet meer. Op een huis van 400k betaal je 20 a 40k boete. Ik vraag mij af waarom er ten eerste een proportioneel boetebeleid van toepassing is. Ten tweede worden de huizen steeds duurder, waardoor de boetes belachelijk hoog oplopen tov vroeger en ten derde zijn er veel te veel mensen die geen kaas hebben gegeten van de duurste aankoop die ze ooit zullen doen. Wie kent er iets van de huizenmarkt qua waarderingen, hoe "eerlijk" is de prijs en is de makelaar? In hoeverre kan je vertrouwen op de makelaar? De huizenmarkt is de moeilijkste markt om te doorgronden. Hoe ijkt ge de prijzen? Dus ja veel misbruik en gebrek aan kennis die voor mijn aanvoelen dringend moet geregulariseerd worden + boetes drastisch verlagen. De termijnen die vaak worden gegeven om een lening aan te vragen bij de bank (opschortende voorwaarde) zijn ook lachwekkend. Standaard 2 weken, terwijl een bank er vaak langer over doet om een lening goed te keuren.Jefdewit schreef: ↑12 september 2020, 12:29 Waarom moeten die schadevergoedingen dringend aangepakt worden?
Ik zou me vooral niet laten 'opjutten' door zo'n topictitels.![]()