laten opjutten door makelaar
TIP
laten opjutten door makelaar
Graag een advies
Onlangs bezochten wij een woning , hierbij hebben wij ons ( dom genoeg) laten opjutten door de makelaar en de volledige vraagprijs geboden. Bij nader inzien ( ook dom genoeg) hadden we dit beter niet gedaan. Afbetaling zal op het randje van ons kunnen liggen en er zijn nog kosten aan de woning
Wij hebben wel getekend onder opschortende voorwaarden van verkrijgen krediet, maar als ik met dit naar de bank stap weet ik dat ze me het krediet wel zouden geven
Suggesties? Aanbevelingen??
Onlangs bezochten wij een woning , hierbij hebben wij ons ( dom genoeg) laten opjutten door de makelaar en de volledige vraagprijs geboden. Bij nader inzien ( ook dom genoeg) hadden we dit beter niet gedaan. Afbetaling zal op het randje van ons kunnen liggen en er zijn nog kosten aan de woning
Wij hebben wel getekend onder opschortende voorwaarden van verkrijgen krediet, maar als ik met dit naar de bank stap weet ik dat ze me het krediet wel zouden geven
Re: laten opjutten door makelaar
Een compromis is bindend, ik vrees dat er geen weg terug is.
Je kan een minnellijke opschorting trachten overeen te komen maar de verkoper heeft in principe het recht om het voorschot ( meestal 5 of 10 % ) te houden.
Tracht weigeringen te bekomen bij banken door te melden dat u géén spaargeld heeft en 100% + notariskosten wil ontlenen.
Door de verstrengingen van de regels over het verstrekken van een krediet moet je in principe 10% van de aankoopprijs + notariskosten als spaargeld hebben.
Ga dan uiteraard niet bij uw huisbank, daar deze wel een overzicht heeft van uw spaargelden.
Sommige banken kunnen wel nog 100% lenen, maar normaal niet de notariskosten.
Veel succes !
Je kan een minnellijke opschorting trachten overeen te komen maar de verkoper heeft in principe het recht om het voorschot ( meestal 5 of 10 % ) te houden.
Tracht weigeringen te bekomen bij banken door te melden dat u géén spaargeld heeft en 100% + notariskosten wil ontlenen.
Door de verstrengingen van de regels over het verstrekken van een krediet moet je in principe 10% van de aankoopprijs + notariskosten als spaargeld hebben.
Ga dan uiteraard niet bij uw huisbank, daar deze wel een overzicht heeft van uw spaargelden.
Veel succes !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Om aanvaardbaar te zijn moet je 3 weigeringen van verschillende banken kunnen voorleggen..
Dat krijg je niet zo maar voor elkaar : dure zaak door allerlei kosten dossier, schatting enz;
Bij de weigering van een dossier zullen er normaliter geen dossier en schattingskosten worden aangerekend. De bank gaat er in eerste instantie van uit dat de aankoopprijs de effectieve waarde is.
Misschien een mogelijkheid: Ga naar een kredietmakelaar ( bijv. hypotheekwinkel) en leg uw situatie uit. Stel voor om hem te vergoeden ( bijvoorbeeld 250EUR ) om uw dossier in te dienen bij "strengere" maatschappijen.
Deze moet immers heel wat tijd er in steken om uw dossier in te dienen.
Misschien een mogelijkheid: Ga naar een kredietmakelaar ( bijv. hypotheekwinkel) en leg uw situatie uit. Stel voor om hem te vergoeden ( bijvoorbeeld 250EUR ) om uw dossier in te dienen bij "strengere" maatschappijen.
Deze moet immers heel wat tijd er in steken om uw dossier in te dienen.
Niet flauw doen, je hebt zelf geboden en nu moet je de gevolgen daarvan dragen.
Via die weg eronderuit te proberen geraken is niet zo volwassen hé.
Via die weg eronderuit te proberen geraken is niet zo volwassen hé.
Makelaars kennen die trukjes van weigering ook wel, maar denk dat die ook wel """ vriendjes kredietmaatschappijen "" kennen die je "" in geval van "" wel die lening zullen toestaan.
Uiteraard kan niemand je verplichten een lening te aanvaarden, ook de rechtbank niet..
Optie zal dan zijn schadevergoeding betalen
Je kan het hard spelen,
Neem eerst kontakt op met de verkopers door te zeggen dat een gerechtelijke procedure om een koop af te dwingen heel heel lang kan duren,en de uitkomst onzeker en niet voorspelbaar is voor de verkopers, en de rechtbank de koop kan ontbinden door het betalen van een schadevergoeding, en aldus het pand pas terug in de verkoop kan komen na xxx tijd.
Nadien zou ik kontakt opnemen met de makelaar,in onderling overleg de koop laten ontbinden, en schadevergoeding betalen.. ..
Breng in dat geval wel je notaris op de hoogte van de ontbinding , want er is een koop gerealiseerd, en om te vermijden dat je registratie moet betalen is er een speciale procedure voor..
https://www.habitos.be/nl/kopen-huren/h ... komst-2988
Uiteraard kan niemand je verplichten een lening te aanvaarden, ook de rechtbank niet..
Optie zal dan zijn schadevergoeding betalen
Je kan het hard spelen,
Neem eerst kontakt op met de verkopers door te zeggen dat een gerechtelijke procedure om een koop af te dwingen heel heel lang kan duren,en de uitkomst onzeker en niet voorspelbaar is voor de verkopers, en de rechtbank de koop kan ontbinden door het betalen van een schadevergoeding, en aldus het pand pas terug in de verkoop kan komen na xxx tijd.
Nadien zou ik kontakt opnemen met de makelaar,in onderling overleg de koop laten ontbinden, en schadevergoeding betalen.. ..
Breng in dat geval wel je notaris op de hoogte van de ontbinding , want er is een koop gerealiseerd, en om te vermijden dat je registratie moet betalen is er een speciale procedure voor..
https://www.habitos.be/nl/kopen-huren/h ... komst-2988
Ge hebt geluk dat het momenteel booming business is in de immo. Geef de verkoper/makelaar wat afkoopgeld en laat het opnieuw te koop zetten. Verkopen boven de vraagprijs zijn momenteel schering en inslag. Lijkt mij een win-win voor alle partijen.
hoi enkel het bod is nog maar getekend en nog niet de compromis
vandaag heel de dag bij banken langsgeweest , vele zijn gesloten en werken enkel op afspraak , waar het loket open was moest ik ook steeds een afspraak maken , er staat geen termijn op ons bod van hoelang de opschortende voorwaarde telt maar heb mij laten zeggen 2 weken , er is reeds 1 week verstreken en raak voorlopig maar bij 1 bank binnen op deze korte termijnpsyrox schreef: ↑11 september 2020, 10:45 Een compromis is bindend, ik vrees dat er geen weg terug is.
Veel succes !
dat kan evengoed bindend zijn
Zelfs een mondeling akkoord is bindend
Zelfs een mondeling akkoord is bindend
Het bod moet eerst nog aavaard worden door de verkopers, binnen een termijn die door de kopers is vastgesteld.. Is er géén termijn opgeplakt, kan dit discutabel zijn... )De verkopers/makelaar gaat geen ellenlange gerechterlijke procedure starten om de koop af te dwingen, er zullen wel andere gegadigden zijn die het pand willen kopen.. Risico is wel dat als het voor minder verkocht wordt, het verschil moet bijgepast worden door diegene die zijn bod niet nakomt..
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Advies van Ludo is OK. Je moet er wel sterk in je schoenen voor staan.aletoeta schreef: ↑10 september 2020, 14:11 Graag een advies
Truc van makelaar is oudste uit het boek « er zijn nog geïnteresseerden ».
Je moet voor jezelf een prijs stellen en je daaraan houden.
Bekijk het zo, misschien waren er wel echt andere geinteresseerden en misschien was de vraagprijs terecht.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
het bod is reeds tegengetekend door de eigenaarludo schreef: ↑11 september 2020, 16:44 Het bod moet eerst nog aavaard worden door de verkopers, binnen een termijn die door de kopers is vastgesteld.. Is er géén termijn opgeplakt, kan dit discutabel zijn... )De verkopers/makelaar gaat geen ellenlange gerechterlijke procedure starten om de koop af te dwingen, er zullen wel andere gegadigden zijn die het pand willen kopen.. Risico is wel dat als het voor minder verkocht wordt, het verschil moet bijgepast worden door diegene die zijn bod niet nakomt..