Lehman Brothers en Ethias
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Lehman Brothers en Ethias
@ gekko: het enige wat uiteindelijk telt, is wat er precies in de polis staat.
Alhoewel ik zelf dergelijke polis niet gekocht heb, wil ik graag een exemplaar inkijken.
Alhoewel ik zelf dergelijke polis niet gekocht heb, wil ik graag een exemplaar inkijken.
Laatst gewijzigd door Polis23 op 25 september 2008, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat in de polis staat is één ding, wat effectief de mensen voorgespiegeld is, is een andere zaak. Ik krijg weinig antwoorden op de vraag of gedupeerden bereid zijn gezamenlijk stappen te ondernemen in geval van een negatief resultaat. Er wordt maar op los gepraat, maar niemand engageert zich. Ethias zit NIET in moeilijke papieren, niet meer dan een andere instelling, maar de gedupeerden van het Multysecurity fonds willen een regeling. En Ethias kan op verschillende punten aangevallen worden. zij zijn meer verantwoordelijk voor de producten die ze aan haar klanten verkoopt dan de klanten zelf. Zij is verondersteld de kennis en het onderzoek te doen naar solvabiliteit. Zij wist dat banken in Amerika in moeilijkheden verkeerden en toch kopen ze nog beleggingen aan. ALS het zover komt stap ik naar de rechter, met of zonder jullie steun. Ik heb al van een paar mensen medewerking, maar voor de rest wordt er maar heen en weer gepalaverd zonder veel resultaat. Ik ga de vraag niet blijven stellen. Wie doet mee bij een EVENTUEEL negatief resultaat. Ook al is het voorbarig en lang niet zeker, tochj wil ik mensen samen krijgen in deze problematiek...
groeten
Stefan
groeten
Stefan
Het is inderdaad voorbarig, want het kan nog jaren duren vooraleer er uitsluitsel komt. Je moet de afwikkeling van het faillissement afwachten voor je iets kan ondernemen.StefanVDH schreef: Ook al is het voorbarig en lang niet zeker, tochj wil ik mensen samen krijgen in deze problematiek...
Inderdaad, ik heb de bochure eens terug gezocht en lees dingen als "100% kapitaalsgarantie", "... wat er ook gebeurt (!) je krijgt je geld ALTIJD terug..." enz. Nergens wordt er melding gemaakt van enig kredietrisico. Nergens is er sprake van LB.Wat in de polis staat is één ding, wat effectief de mensen voorgespiegeld is, is een andere zaak.
Als ik dit vergelijk met de recente productbrochures van bvb. Renta Fix of Fixed notes 6%, waar er relatief uitgebreid het kredietrisico wordt vermeld, zou ik inderdaad durven zeggen dat dit misleidend is.
Niet dat je juridisch enige poot hebt om op te staan, want in de polis staat dit natuurlijk allemaal wel.
Heb een brief ontvangen. In de brief staat niets wat we nog niet wisten.gekko schreef: Op de website van Ethias staat al een tijdje:
"Indien u een LIFT MultiSecurity 04/2008 en/of 07/2008 hebt onderschreven, zijn deze betrokken in het gerechtelijk akkoord van Lehman Brothers. In de loop van de week van 22 september zal u hierover een gepersonaliseerd schrijven ontvangen met informatie over de laatste ontwikkelingen."
Heeft iemand al een schrijven ontvangen ?
De meeste gedupeerden weten nog van niets en gaan ervan uit dat ze nog steeds 101,1 % veilig zijn.
Ethias heeft het geld opgestreken van de beleggingen met Lehman waarborg die ze verkocht, dus kan ze nu ook maar instaan voor de inschattingsfout die ze gemaakt heeft. In het contract staat immers dat in geval van vervroegde afkoop ETHIAS terugbetaalt en niet Lehman. Lehman waarborgt enkel het geïnvesteerde kapitaal op einddatum mocht het fonds minder waard zijn dan het ingelegde kapitaal. Ik zal u zeggen dat er voldoende gronden zijn om Ethias terecht te wijzen en ZO NODIG voor het gerecht te slepen
Stefan
Stefan
Beste Stefan, ik geloof dat je nu toch wel overdrijft. Paniekeren is zeker niet de aangewezen strategie om eventuele schade af te wentelen.
Ik kan begrijpen dat die "belegging" voor jou een enorme aderlating kan betekenen, maar ik zou zeker niet zo hard van stapel lopen, zeker niet in uw geval. Als je je handtekening zet, dan weet je dat er gevolgen aan vastkleven. Dat u het hele produkt niet hebt bestudeerd alvorens te tekenen, is in de eerste plaats uw verantwoordelijkheid. Natuurlijk is de verkoopstrategie er steeds op gericht om mensen te overhalen te kopen en gebruikt een verkoper altijd "praatjes". Het is aan de koper om zich niet in de doeken te laten doen.
Anderzijds hebt u wel gelijk dat u nu probeert zoveel mogelijk nog te redden wat er te redden valt, maar met uw negatieve berichtgeving zal u het allicht niet ver brengen. Het is net als voor een echtscheidingszaak of gelijk welke andere rechtszaak : de advocaten gaan lopen met het meeste geld. Ook in deze materie dreig je te worden meegesleurd in die spiraal. In uw plaats zou ik mij zo goed mogelijk proberen te informeren, eventueel een "kring" op te starten met mogelijke gedupeerden (of toekomstige gedupeerden). Met die "kring" kan je misschien betere condities afdwingen, eens er een beslissing is gevallen met betrekking tot uw belegging.
Hou ook in gedachten dat we in zeer woelige tijden zitten, en dat het einde nog lang niet in zicht is. Misschien vallen nog wel andere banken om met alle mogelijke gevolgen voor de beleggers. Als je al benadeelde zult zijn van je belegging bij ethias, wees dan maar gerust dat er samen met u nog vele honderden duizenden anderen zullen volgen, ook in andere beleggingsprodukten. Wacht dus maar even af, de soep wordt ook meestal niet zo warm gegeten als dat ze wordt opgediend.
Ik kan begrijpen dat die "belegging" voor jou een enorme aderlating kan betekenen, maar ik zou zeker niet zo hard van stapel lopen, zeker niet in uw geval. Als je je handtekening zet, dan weet je dat er gevolgen aan vastkleven. Dat u het hele produkt niet hebt bestudeerd alvorens te tekenen, is in de eerste plaats uw verantwoordelijkheid. Natuurlijk is de verkoopstrategie er steeds op gericht om mensen te overhalen te kopen en gebruikt een verkoper altijd "praatjes". Het is aan de koper om zich niet in de doeken te laten doen.
Anderzijds hebt u wel gelijk dat u nu probeert zoveel mogelijk nog te redden wat er te redden valt, maar met uw negatieve berichtgeving zal u het allicht niet ver brengen. Het is net als voor een echtscheidingszaak of gelijk welke andere rechtszaak : de advocaten gaan lopen met het meeste geld. Ook in deze materie dreig je te worden meegesleurd in die spiraal. In uw plaats zou ik mij zo goed mogelijk proberen te informeren, eventueel een "kring" op te starten met mogelijke gedupeerden (of toekomstige gedupeerden). Met die "kring" kan je misschien betere condities afdwingen, eens er een beslissing is gevallen met betrekking tot uw belegging.
Hou ook in gedachten dat we in zeer woelige tijden zitten, en dat het einde nog lang niet in zicht is. Misschien vallen nog wel andere banken om met alle mogelijke gevolgen voor de beleggers. Als je al benadeelde zult zijn van je belegging bij ethias, wees dan maar gerust dat er samen met u nog vele honderden duizenden anderen zullen volgen, ook in andere beleggingsprodukten. Wacht dus maar even af, de soep wordt ook meestal niet zo warm gegeten als dat ze wordt opgediend.
De Italiaanse bank Unipol heeft besloten dat de verliezen die klanten hebben gemaakt in beleggingen of verzekeringen van Lehman Brothers, worden vergoed UIT DE RESERVES VAN DE BANK.
Unipol vergoed dus het GEHELE verlies uit eigen zak aan de klanten. Deze bank neemt dus uit zichzelf verantwoordelijkheid voor de verliezen van de klant, zonder dat daar om gevraagd is.
Zo kan het dus ook.
Unipol vergoed dus het GEHELE verlies uit eigen zak aan de klanten. Deze bank neemt dus uit zichzelf verantwoordelijkheid voor de verliezen van de klant, zonder dat daar om gevraagd is.
Zo kan het dus ook.
De financieeltoezichthouder CBFA ziet er alleen op toe dat de banken hun informatieverplichtingen correct zijn nagekomen. Ze moeten bij de productinformatie vermeld hebben dat Lehman Brothers instaat voor de kapitaalgarantie. En ze mogen geen producten verkopen die niet stroken met het beleggingsprofiel van de klant.
Dat heeft ethias niet gedaan bij de promotiefolders van lift multisecurity 04/2008 en 07/2008
Dat heeft ethias niet gedaan bij de promotiefolders van lift multisecurity 04/2008 en 07/2008
De Amerikaanse krediet crisis is veroorzaakt door de Amerikaanse overheid en niemand anders. Ondertussen wordt uiteraard de schuld weer op de vrije markt gegooid. De regering wrijft in zijn handen, en kan nu ongestoord het Amerikaanse bankwezen gaan nationaliseren. Als Vadertje Stalin dat nog eens had mogen meemaken! Alle macht aan de staat in the home of the free! Hij zou een gat in de lucht zijn gesprongen.
Lees in het vrije volk waarom de Amerikaanse banken zichzelf de das hebben omgedaan : http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7009
Lees in het vrije volk waarom de Amerikaanse banken zichzelf de das hebben omgedaan : http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7009
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... kanaalid=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een verschil met Ethias op http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF292&q_lg=2 " onclick="window.open(this.href);return false; :
"We kunnen alleen ervoor zorgen dat onze cliënten zo goed mogelijk op de hoogte gehouden worden."
Wat een verschil met Ethias op http://www.ethias.be/pgInt.go?pg=ETIF292&q_lg=2 " onclick="window.open(this.href);return false; :
"We kunnen alleen ervoor zorgen dat onze cliënten zo goed mogelijk op de hoogte gehouden worden."
Ik hoorde zonet Hans Bonte op de radio over Citybank en het feit dat deze haar klanten in de kou laat staan ivm de LB beleggingen.
Allemaal goed en wel voor hen en het is hen gegund politieke steun te krijgen . Maar waarom valt hij enkel een Amerikaanse bank aan en laat hij het Belgische Ethias gerust dat momenteel niet beter doet? Zou er weer eens te veel politiek van de sossen mee gemoeid zijn en mag daaraan niet geraakt worden? Van twee maten en gewichten gesproken!
Ik heb de man zelf angeschreven , maar hij reageert niet....
Allemaal goed en wel voor hen en het is hen gegund politieke steun te krijgen . Maar waarom valt hij enkel een Amerikaanse bank aan en laat hij het Belgische Ethias gerust dat momenteel niet beter doet? Zou er weer eens te veel politiek van de sossen mee gemoeid zijn en mag daaraan niet geraakt worden? Van twee maten en gewichten gesproken!
Ik heb de man zelf angeschreven , maar hij reageert niet....
Ja, maar aleen voor de Citybank klanten ! Zie wat ik hierboven schreef! Ethias is een sossen-netwerk en daar raken ze blijkbaar niet aan!
Ethias communiceert eindelijk. Op hun website staat nog altijd vol met onozele mannekes. Er staat wel een link 'Meer over de financiële actualiteit'.
Ivm met de door Lehman Brothers uitgegeven Multisecurity is het nieuws niet zo goed.
Beter een late communicatie dan geen.
Ivm met de door Lehman Brothers uitgegeven Multisecurity is het nieuws niet zo goed.
Beter een late communicatie dan geen.
Laatst gewijzigd door Stier op 1 oktober 2008, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Belgie helpt ook verzekeraar Ethias.
http://www.beursduivel.be/Belgieuml;_he ... 55436.news
Na ons spaargeld verdwijnt nu ook ons belastingsgeld richting Ethias.
Het zal toch niet zijn uit bezorgdheid om de spaarder zeker.
http://www.beursduivel.be/Belgieuml;_he ... 55436.news
Na ons spaargeld verdwijnt nu ook ons belastingsgeld richting Ethias.
Het zal toch niet zijn uit bezorgdheid om de spaarder zeker.