lenen in het buitenland
TIP
lenen in het buitenland
kan ik een lening aangaan voor mijn eigen en enig onroerend goed, in belgie, in het buitenland? ik keek op het internet en zag dat in duitsland de rentevoeten voor vast precies lager liggen. Nederland leek me hoger te liggen, voor frankrijk weet ik niet. daar vind ik niet direct %-tages voor.
lening in het buitenland kan ik toch ook steeds van mijn belastingen aftrekken?
lening in het buitenland kan ik toch ook steeds van mijn belastingen aftrekken?
Re: lenen in het buitenland
normaal als het een land van de EER is wel.
Maar gaan die wel een lening willen afsluiten, altijd meer papierwerk EN RISICO's voor de maatschappij
Maar gaan die wel een lening willen afsluiten, altijd meer papierwerk EN RISICO's voor de maatschappij
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De meeste ( waarschijnlijk allemaal ) financiële instellingen willen geen leningen verstrekken voor goederen die zich in het buitenland bevinden. De reden: teveel onbekende wetgeving in een ander land en men kent de procedures te weinig.
Een Belg die bijvoorbeeld een villaatje wil kopen in Frankrijk en daarvoor bij een Belgische bank binnenstapt, zal Belgisch onderpand moeten aanbieden. De villa in Frankrijk wordt niet aanvaardt als onderpand en vice versa. Ook voor andere landen.
Een Belg die bijvoorbeeld een villaatje wil kopen in Frankrijk en daarvoor bij een Belgische bank binnenstapt, zal Belgisch onderpand moeten aanbieden. De villa in Frankrijk wordt niet aanvaardt als onderpand en vice versa. Ook voor andere landen.
Bij DHB bank kan het als je een tweede verblijf in Turkije wilt kopen.
Zoals je zegt "een tweede verblijf". Dan heb je als eerste woning een huis in Belgie en dan gaan ze die ( als dat mogelijk is = vrij en onbelast ) als onderpand nemen.
Dat kan dus bij elke bank. Meestal is de eerste woning ook veel groter en waardevoller als het tweede verblijf.
Als die eerste echter niet afbetaald is ( of niet bijna ) dan krijg je nergens een lening of je gaat andere waarborgen moeten geven.
Dat kan dus bij elke bank. Meestal is de eerste woning ook veel groter en waardevoller als het tweede verblijf.
Als die eerste echter niet afbetaald is ( of niet bijna ) dan krijg je nergens een lening of je gaat andere waarborgen moeten geven.
DHB bank is ook deels Turks.Beschermingsfonds valt onder Nederland.Bartd schreef:Bij DHB bank kan het als je een tweede verblijf in Turkije wilt kopen.
Dit staat letterlijk op de site van DHB. Als ik het goed begrijp betekent dit dat het tweede verblijf het onderpand is:Al Fonds schreef:Zoals je zegt "een tweede verblijf". Dan heb je als eerste woning een huis in Belgie en dan gaan ze die ( als dat mogelijk is = vrij en onbelast ) als onderpand nemen.
Als eerste in belgië bieden wij u de "HypoTurkey"lening aan, een lening speciaal voor de financiering van een tweede verblijf in Turkije met hypotheekname van het goed dat u zal kopen.
Dan zou het ook moeten kunnen bij BNP paribas Fortis, Landbouwkrediet,... voor een villa in Frankrijk.Davy V schreef:DHB bank is ook deels Turks.