lenen voor 2dehands of nieuwe elektrische auto
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
lenen voor 2dehands of nieuwe elektrische auto
Hallo,
Ik ben zelfstandige en heb genoeg winst dat het geen kwaad kan wat extra kosten te maken.
Door omstandigheden moet ik mij een nieuw voertuig aanschaffen.
Het voertuig waar ik momenteel mee rijd kan ik overnemen voor 13000 euro.(5 jaar oud, altijd goed onderhouden)
Nu stelt mijn boekhouder voor om voor een nieuwe electrische auto te gaan omdat die 100% kan afgeschreven worden.
Als voorbeeld neemt hij een electrisch voertuig van 35000 euro
Volgens hem kan ik beter de electrische auto van 35000 euro kopen omdat ik dan electrisch rijdt, nieuwere auto en grotere doorverkoopwaarde wat de uiteindelijke kost ongeveer gelijk brengt.
Wat vinden jullie hiervan? Hieronder de tabellen die ik doorkreeg
Ik ben zelfstandige en heb genoeg winst dat het geen kwaad kan wat extra kosten te maken.
Het voertuig waar ik momenteel mee rijd kan ik overnemen voor 13000 euro.(5 jaar oud, altijd goed onderhouden)
Nu stelt mijn boekhouder voor om voor een nieuwe electrische auto te gaan omdat die 100% kan afgeschreven worden.
Volgens hem kan ik beter de electrische auto van 35000 euro kopen omdat ik dan electrisch rijdt, nieuwere auto en grotere doorverkoopwaarde wat de uiteindelijke kost ongeveer gelijk brengt.
Re: lenen voor 2dehands of nieuwe elektrische auto
Mijn zus heeft in de zomer een nieuwe elektrische motor gekocht die in de winkel klaar stond. Ze heeft er nog niet mee kunnen rijden omdat er gebreken aan waren. Wisselstukken zijn niet voorradig en worden moeilijk geleverd. Hij staat nu al 4 maanden in de garage. Ze heeft haar oude motor op benzine bij de aankoop van de nieuwe ingeleverd waardoor ze nu zonder vervoer zit. Dat maar om te zeggen dat je niet te vlug iets moet weg doen waar je tevreden over bent om iets nieuw in de plaats te nemen dat hard kan tegenvallen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zolang je met benzine kan rijden zou ik dat doen.
Electrisch heeft wel zijn beperkingen.
1/ Actieradius
2/ Je moet hem telkens opladen ( aan gewoon stopkontakt 10 amp. 1 uur laden = 12 km rijden )
3/ Snellader vergt min.32 ampere installatie aan de meter
4/ Gebruik je airco of verwaarming ga je minder km kunnen rijden voor je weer moet opladen.
5/Als je hem na 6 jaar doorverkoopt, is 9/10 de batterij zo goed als versleten, niemand wil dat nog
Electrisch heeft wel zijn beperkingen.
1/ Actieradius
2/ Je moet hem telkens opladen ( aan gewoon stopkontakt 10 amp. 1 uur laden = 12 km rijden )
3/ Snellader vergt min.32 ampere installatie aan de meter
4/ Gebruik je airco of verwaarming ga je minder km kunnen rijden voor je weer moet opladen.
5/Als je hem na 6 jaar doorverkoopt, is 9/10 de batterij zo goed als versleten, niemand wil dat nog
De elektrische auto is nog te jong. Als je nog een paar jaar wacht zal hij een massaproduct worden en zal hij goedkoper zijn, beter zijn en zul je meer keuze hebben. Vergelijk het met de eerste videospelers en cd-spelers. In het begin peperduur en met weinig mogelijkheden, daarna voor iedereen toegankelijk en met alle mogelijke snufjes en nu voorbijgestreefd.
Zou de elektrische auto dezelfde evolutie meemaken? Gaan we binnen pakweg 25 jaar nog elektrisch rijden of is er dan alweer iets nieuws uitgevonden en is de elektrische auto iets van de Jezukes tijd?
Zou de elektrische auto dezelfde evolutie meemaken? Gaan we binnen pakweg 25 jaar nog elektrisch rijden of is er dan alweer iets nieuws uitgevonden en is de elektrische auto iets van de Jezukes tijd?
De Tijd vandaag: "Tot 2023 wachten op elektrische wagen. Terwijl de bedrijfswagenrijder massaal de elektrische auto ontdekt hebben producenten de grootste moeite om voldoende auto's te leveren. De levertijden lopen op tot meer dan een jaar."
Begin toch het omgekeerde te zien, bedrijfsleiders in buurt rijden terug met zware hybrides in plaats van volledig elektrisch.
Waterstof is het volgende,, Maar eerst moet er nog dik verdiend worden aan de electrische auto.
Ze hebben een waterstof auto ( Hyundai iX 35 ) gekregen van de fabrikant, niet zelf ontwikkeld..
https://www.gva.be/cnt/dmf20211022_96260693
-
- Full Member
- Contacteer:
Denk niet dat die motor nog origineel is.
Is door een labo ontwerp dat werkte waardoor zij die wagen gekregen hebben.
Is door een labo ontwerp dat werkte waardoor zij die wagen gekregen hebben.
Ikzelf stond vorig jaar voor dezelfde oefening en heb voor een 2de hands elektrische auto gekozen.maker schreef: ↑14 december 2021, 23:39 Hallo,
In mijn ogen een no brainer.
Als je privé zonnepanelen hebt doe je nog eens winst.
De range die iedereen aanhaalt (die er zelf niet mee rijdt) vind ik zwaar overroepen. Ik laad altijd thuis. Scheelt veel in verloren tijd aan de pomp.
Onderweg zijn er genoeg mogelijkheden om te (snel)laden.
Als elektrische rijder toch enkele positieve noten:
- Nooit meer gaan tanken
- Comfort van one-pedal-driving
- Comfort van de stilte
- Comfort van niet meer hoeven te schakelen, ook geen wispelturige automaat
- Altijd voldoende autonomie door laadopties thuis, bij bedrijven, winkels, hotels, etc
- Instant koppel
Mijn vrouw is ook zelfstandige (met vennootschap) en op zoek naar een nieuwe wagen. Initieel dachten we eveneens aan een goedkope tweedehands benzine maar dat viel vies tegen. Aftrekbaarheid valt al snel terug naar 50% tov 100% voor EV of PHEV. Daarnaast kan VAA flink duurder uitvallen. Een Audi A4 40 TFSI is bv al snel dubbel zo duur op 5 jaar tijd: +-4.000€ netto extra op de privé
We hebben verschillende modellen laten berekenen en een nieuwe elektrische wagen komt veruit het goedkoopst uit met de huidige fiscale regels. De overheid heeft al aangegevens dat deze regels behouden blijven bij bestaande wagens, maar je weet met die bende natuurlijk nooit.
- Nooit meer gaan tanken
- Comfort van one-pedal-driving
- Comfort van de stilte
- Comfort van niet meer hoeven te schakelen, ook geen wispelturige automaat
- Altijd voldoende autonomie door laadopties thuis, bij bedrijven, winkels, hotels, etc
- Instant koppel
Mijn vrouw is ook zelfstandige (met vennootschap) en op zoek naar een nieuwe wagen. Initieel dachten we eveneens aan een goedkope tweedehands benzine maar dat viel vies tegen. Aftrekbaarheid valt al snel terug naar 50% tov 100% voor EV of PHEV. Daarnaast kan VAA flink duurder uitvallen. Een Audi A4 40 TFSI is bv al snel dubbel zo duur op 5 jaar tijd: +-4.000€ netto extra op de privé
We hebben verschillende modellen laten berekenen en een nieuwe elektrische wagen komt veruit het goedkoopst uit met de huidige fiscale regels. De overheid heeft al aangegevens dat deze regels behouden blijven bij bestaande wagens, maar je weet met die bende natuurlijk nooit.
Als je de mizerie van het opladen erbij wil nemen..
1/ Lange oplaadtijd
2/ Laadpaal moet dan nog vrij en beschikbaar zijn
3/ Actieradius
1/ Lange oplaadtijd
2/ Laadpaal moet dan nog vrij en beschikbaar zijn
3/ Actieradius
1) thuis een nachtje in het stopcontact steken , 90% van de tijd staat mijn wagen stil.
2) ik doe slechts 1 - 2 keer per jaar meer dan 350 km per dag.
3) veel minder onderhoud aan slijtage gevoelige delen zoals remmen , motor , transmissie
4) 30 jaar geleden kwam ik met een volle tank in mijn kever ook amper 400 km ver en niemand die daar over klaagde.
De electrische wagen is de toekomst.
2) ik doe slechts 1 - 2 keer per jaar meer dan 350 km per dag.
3) veel minder onderhoud aan slijtage gevoelige delen zoals remmen , motor , transmissie
4) 30 jaar geleden kwam ik met een volle tank in mijn kever ook amper 400 km ver en niemand die daar over klaagde.
De electrische wagen is de toekomst.