Lening aangaan om te trouwen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Lening aangaan om te trouwen
Ik heb het ook nooit begrepen hoor dat gedoe met die trouwfeesten. Waarom eigenlijk ? Wat is het nut ervan ? Groepsdruk ? Niet willen onderdoen voor een ander ? De ogen uitsteken van een ander ? Zatte nonkels die alles onderkotsen, jaloerse vrouwen omdat de decolleté van de één dieper is dan de ander, eten dat je misschien niet lust, enz, enz. Ik ben gelukkig nog niet veel naar trouwfeesten geweest en diegene waar ik wel aanwezig liep het altijd wel iets mis.
Het trouwfeest van mijn broer is trouwens geëindigd in tranen want zijn werk"makkers" hadden er niet beter op gevonden om heel zijn woning te barricaderen met stères hout. Er kwam zelfs een kraan aan te pas om ze op elkaar te zetten. Daarvan werd dan een filmpje gespeeld op het feest. Ze konden hun eigen huis niet meer binnen en moesten op hotel gaan slapen. Tranen met tuiten gehuild en het was niet van het lachen.
Het trouwfeest van mijn broer is trouwens geëindigd in tranen want zijn werk"makkers" hadden er niet beter op gevonden om heel zijn woning te barricaderen met stères hout. Er kwam zelfs een kraan aan te pas om ze op elkaar te zetten. Daarvan werd dan een filmpje gespeeld op het feest. Ze konden hun eigen huis niet meer binnen en moesten op hotel gaan slapen. Tranen met tuiten gehuild en het was niet van het lachen.
arme antwerpse diamantairs geven ook wel eens een trouwfeestje dat dagen duurt en een pak miljoen euro kost.
Misschien trekken ze het wel van hun belastingen af, die ze toch niet betalen ?
en nodigen ze een of andere plaatselijke burgemeester uit die een cola-light komt drinken
Misschien trekken ze het wel van hun belastingen af, die ze toch niet betalen ?
en nodigen ze een of andere plaatselijke burgemeester uit die een cola-light komt drinken
Wat doen jullie dan als jullie gevraagd zijn naar een trouwfeest? Hoeveel stoppen jullie dan in een enveloppe als ik vragen mag? Is dit dan afhankelijk van het koppel in kwestie die trouwt of geven jullie altijd een vast bedrag? Ik weet dat dit serieus kan variëren.
Laatst gewijzigd door bertVW op 6 december 2017, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
één bitcoin
Gaan eten met de ouders en schoonouders en naaste familie en de getuigen en dan ergens leuke fotos laten trekken.
En als je nadien nog wil zwieren en zwaaien je vrienden op hun eigen kosten naar een danscafe ofzo laten komen.
Zal dan al wel goe genoeg zijn zijn zekers.
En als je nadien nog wil zwieren en zwaaien je vrienden op hun eigen kosten naar een danscafe ofzo laten komen.
Zal dan al wel goe genoeg zijn zijn zekers.
VAN horen zeggen zou er al eens iemand een kilo gist in de wc van het jonge koppel gekapt hebben.
Misschien gelukkig dat ze de dader niet gevonden hebben, die zou nogal een gepeperde opkuisrekening krijgen
Misschien gelukkig dat ze de dader niet gevonden hebben, die zou nogal een gepeperde opkuisrekening krijgen
Als je daar eigenlijk eens diep over nadenkt dat mensen er op 1 avond 15000 euro doorjagen aan een trouwfeest dan is dit toch hallucinant, toch voor een gewone werkmens. De sjeik van een of ander olieimperium zal daar eens mee lachen natuurlijk.
Maar maak eens een lijstje wat je allemaal kunt kopen met 15000 euro, een auto bijvb, of keukentoestellen. Dingen waar je minstens 10 jaar kunt van genieten.
Of je kunt het er doordraaien op 1 avond. Ik zou wel weten wat kiezen.
Maar maak eens een lijstje wat je allemaal kunt kopen met 15000 euro, een auto bijvb, of keukentoestellen. Dingen waar je minstens 10 jaar kunt van genieten.
Of je kunt het er doordraaien op 1 avond. Ik zou wel weten wat kiezen.
Ik ben blij dat Kevva zich niet zomaar neerlegt bij vriendinlief.
Maar eigenlijk is de topictitel verkeerd. Het gaat hier niet om een lening om te trouwen, maar om een lening om een FEEST TE GEVEN. Serieuze nuance, ook wat wellicht de perceptie van uw vriendin betreft.
En waarom wil ze zo dringend trouwen? Allez, ge hebt nu juist samen een huis gekocht, de kans dat ge het van dag 1 op 2 afbolt is klein, niet?
Maar eigenlijk is de topictitel verkeerd. Het gaat hier niet om een lening om te trouwen, maar om een lening om een FEEST TE GEVEN. Serieuze nuance, ook wat wellicht de perceptie van uw vriendin betreft.
En waarom wil ze zo dringend trouwen? Allez, ge hebt nu juist samen een huis gekocht, de kans dat ge het van dag 1 op 2 afbolt is klein, niet?
Ik denk niet dat er een trouwlening bestaat? Het zal dan gewoon om een persoonlijke lening gaan. Dat zal al snel 5% en meer zijn qua interesten.
Mijn gedacht: je koopt geen auto als je deze niet kan veroorloven, al heb je net voldoende spaargeld.
Ik zou ook graag met een astin martin rijden zoals 007. Maar ik ga mezelf geen financiële put mbv een lening graven om het toch te "bezitten".
Mijn gedacht: je koopt geen auto als je deze niet kan veroorloven, al heb je net voldoende spaargeld.
Ik zou ook graag met een astin martin rijden zoals 007. Maar ik ga mezelf geen financiële put mbv een lening graven om het toch te "bezitten".
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Weet niet of er veel vrouw volk op dit forum aanwezig zijn, maar hoe denken die daarover?
Voor vrouwen is een echt trouwfeest misschien belangrijker dan voor mannen??
Voor vrouwen is een echt trouwfeest misschien belangrijker dan voor mannen??
Vrouwen willen met toeters en bellen trouwen .Waarom anders als je toch al samenwoont ?
Lenen om een trouwfeest te betalen ? Ik neem aan dit niet ernstig bedoeld is ? Zo iets doe je toch niet . Je in de schulden steken voor de schone schijn.
Geldzaken en koppels... Bij ons op het werk heeft men 15/20 jaar geleden de uitbetaling van onkostennota's in cash stopgezet en via overschrijving ingevoerd. Er stonden ineens heel wat mannen de volgende dag bij de HR-verantwoordelijke. Weg "zwarte kas" waar de echtgenotes geen zicht op hadden

Zielige situaties...
Lening aangaan om te trouwen
Voor mij is trouwens iets helemaal anders dan voor mijn vriendin. Ik denk dat vele koppels zich zullen herkennen.
Voor mij (als man): veel kosten voor weinig vertier, weggegooid geld terwijl ik haar gewoon graag zie. Die ring is alleen symbolisch. Met dat geld ken ik 101 leukere dingen om te doen.
Voor haar: het moet groots zijn, liefst de zussen en vriendinnen overtreffen en ze moeten tonen dag ze speciaal zijn en dat kleed moet perfect zitten!
Op 1 avond 15.000 euro er door jagen is hallucinant en decadent. Maar zeg dat tegen eender welke vrouw en je krijgt een rare blik. Wat moet je dan doen als man? Nooit trouwen, relatie verbreken of 1 avond gewoon luisteren naar je halve trouwboek?
Zelf beleef je er weinig van want ondertussen wordt je wagen op de parking ingepakt en hebben ze je huis ook al omgetoverd tot een stort, dat terwijl tante ABC zit te roddelen over nonkel XYZ die met zijn stropdas om zijn hoofd zijn 17de GIN tonic af fundum door zijn keelgat jaagt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Voor mij (als man): veel kosten voor weinig vertier, weggegooid geld terwijl ik haar gewoon graag zie. Die ring is alleen symbolisch. Met dat geld ken ik 101 leukere dingen om te doen.
Voor haar: het moet groots zijn, liefst de zussen en vriendinnen overtreffen en ze moeten tonen dag ze speciaal zijn en dat kleed moet perfect zitten!
Op 1 avond 15.000 euro er door jagen is hallucinant en decadent. Maar zeg dat tegen eender welke vrouw en je krijgt een rare blik. Wat moet je dan doen als man? Nooit trouwen, relatie verbreken of 1 avond gewoon luisteren naar je halve trouwboek?
Zelf beleef je er weinig van want ondertussen wordt je wagen op de parking ingepakt en hebben ze je huis ook al omgetoverd tot een stort, dat terwijl tante ABC zit te roddelen over nonkel XYZ die met zijn stropdas om zijn hoofd zijn 17de GIN tonic af fundum door zijn keelgat jaagt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Misschien eens vragen of je schoonouders van traditie houden?
Nog niet zo lang geleden (en nu nog in bepaalde middens/streken) was het de gewoonte dat de ouders van de bruid het hele trouwfeest betaalden.
Als ze eerder modern zijn, dan kan je alsnog een klein feestje onder vrienden houden...
Nog niet zo lang geleden (en nu nog in bepaalde middens/streken) was het de gewoonte dat de ouders van de bruid het hele trouwfeest betaalden.
Als ze eerder modern zijn, dan kan je alsnog een klein feestje onder vrienden houden...