Lening aangaan om te trouwen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Lening aangaan om te trouwen
Kevva, is er een specifieke reden waarom ze het 'nu' wil doen? Ik bedoel maar, ze beseft toch ook wel dat ge net een huis gekocht hebt, daar nog wat werk aan hebt? En dan alle aandacht en centen afleiden naar een groots trouwfeest is ook niet meteen de beste manier om uw besteedbaar inkomen aan het werk te zetten.
Lening aangaan om te trouwen
Haar ouders zijn zeer op traditie gericht en zijn ook zeer gelovig. Dus niet trouwen was eigenlijk geen optie. Die stap moest er komen en we worden er natuurlijk ook niet jonger op. Heel wat mensen in onze vriendenkring zijn reeds getrouwd.
Wat ik onthouden heb van die andere feesten was vooral het eten. Dat zal bij een ander niet anders zijn en is eigenlijk wel wat jammer om het daarvoor te doen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat ik onthouden heb van die andere feesten was vooral het eten. Dat zal bij een ander niet anders zijn en is eigenlijk wel wat jammer om het daarvoor te doen.
En iets kleinschalig is geen optie omdat uw vriendin haar familie/vriendinnen wil 'overtreffen'?
Ge kunt het haar proberen wijs te maken dat iets in enorm intieme en besloten kring dé overtreffende trap is...
Ge kunt het haar proberen wijs te maken dat iets in enorm intieme en besloten kring dé overtreffende trap is...
Keeping up appearances dus.Kevva schreef: ↑7 december 2017, 00:05 Voor haar: het moet groots zijn, liefst de zussen en vriendinnen overtreffen en ze moeten tonen dag ze speciaal zijn en dat kleed moet perfect zitten!
Op 1 avond 15.000 euro er door jagen is hallucinant en decadent. Maar zeg dat tegen eender welke vrouw en je krijgt een rare blik. Wat moet je dan doen als man? Nooit trouwen, relatie verbreken of 1 avond gewoon luisteren naar je halve trouwboek
Nu misschien kun je dan wanneer je het feest gegeven hebt en 15000 euro armer bent eens een paar weken later zeggen dat je een motorfiets van 15000 gaat kopen (of iets anders als motoren je ding niet zijn) en dat je daarvoor wil lenen.
Benieuwd of ze dan ook eens 1 avond zal luisteren. Maar ik vrees er voor.
Een anekdote. Collega is grote fan van KV Oostende. Wilde mee voor de Europese match naar Marseille. Kostprijs 80 euro bus heen en terug en ticket inbegrepen. Mocht niet van zijn halve trouwboek want ze hadden toch zo veel kosten aan de verbouwingen van het kot dat zij persé wilde kopen en hij geen voorstander van was.. Ik zou eigenlijk compassie moeten hebben maar ik lag plat van het lachen en heb hem gezegd dat hij een grote dommekloot is. Hij zei "ik weet het". Sommige mensen hebben echt een zielig leven.
Uiteindelijk gaat het slechts om 15k of 7.5k per persoon. Kan je niet een jaartje wachten in verloving en dat bijeensparen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net een huis gekocht, verbouwingen en dan 7.5k pp bij één sparen?
Zou er eigenlijk niet om moeten lachen want heb nog geen idee hoe mijn petite amie er over denkt

Zou er eigenlijk niet om moeten lachen want heb nog geen idee hoe mijn petite amie er over denkt

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Kevva,
topic22394.html
ik denk wel dat je wist waaraan je begon, als u toekomstige van huis uit veel financiële steun krijgt, dan weet je dat je vroeg of laat u daarnaar moet schikken, aan u de keuze, zal niet de eerste 'verplichting' zijn omwille van financiële steun... en ik zeg niet dat ik dat goedkeur maar ik weet wel dat dit financiële onevenwicht op termijn bijna altijd voor problemen zorgt omdat de schoonouders "iets" terugwillen voor hun investering
topic22394.html
ik denk wel dat je wist waaraan je begon, als u toekomstige van huis uit veel financiële steun krijgt, dan weet je dat je vroeg of laat u daarnaar moet schikken, aan u de keuze, zal niet de eerste 'verplichting' zijn omwille van financiële steun... en ik zeg niet dat ik dat goedkeur maar ik weet wel dat dit financiële onevenwicht op termijn bijna altijd voor problemen zorgt omdat de schoonouders "iets" terugwillen voor hun investering
Ligt nogal voor de hand: optie 1 of 2. Kies je in zo'n geval voor optie 3 blijft het niet bij één avond luisteren.
Of als ze per per se wil dat ze het zelf financiert. Ook een optie. Uw vriendin mag gerust het gevoel krijgen dat ze niet het laatste redmiddel op aarde is dat er voor je rondloopt.
Maar als je dat zelf niet beseft en hier je gelijk moet halen vrees ik dat het kalf al verdronken is.
Eigenlijk weet je het antwoord zelf maar al te goed en ontbreekt het aan moed om tegen je vriendin en haar familie in te gaan. En daar kunnen wij niet in helpen.
Wij zijn in september getrouwd. Pakweg 18.000 euro. En we hebben echt niet gek gedaan. Wel veel vrienden uitgenodigd (100 man eten, 40 extra voor avondfeest). Velen die zeggen dat het voor een fractie van de prijs kan, kennen duidelijk de prijzen niet. Tenzij je inderdaad het feest skipt, wat perfect eerbaar is overigens.
We hebben netto een klein verlies gedraaid, maar dat hadden we ervoor over
ongeveer 16.000 aan 'inkomsten'. Daarvoor doe je het overigens niet.
En wat de lening betreft: zou je net om die reden geen gunstigere lening kunnen krijgen? Wie een trouwfeest geeft, krijgt quasi gegarandeerd minstens een goed deel aan 'recette' terug...
We hebben netto een klein verlies gedraaid, maar dat hadden we ervoor over

En wat de lening betreft: zou je net om die reden geen gunstigere lening kunnen krijgen? Wie een trouwfeest geeft, krijgt quasi gegarandeerd minstens een goed deel aan 'recette' terug...
Het is er hier al verschillende keren over gegaan, niet over trouwen, maar over samenwonen en hoe je rekeningen scheidt, maar ik ben elke keer als ik dit soort topics lees, zoooo blij dat ik het doe zoals anonymous: Gescheiden rekeningen naast een gemeenschappelijke, en wil je gek doen, doe dat lekker met je eigen centen.
Daarnaast is € 15.000 voor een trouwfeest zeker niet overdreven. Is eergisteren blijkbaar iets mis gegaan met het posten van m'n reactie, want vind ze niet direct, maar voor een stom lentefeest voor 30 man mag je dus al op minimaal € 1.500 rekenen, en dan moet je hopen dat er niet een paar bij zijn die zich helemaal (paas)lam zuipen.
Dus € 15.000 zal helaas nog niet de "grand chique" zijn als je rond de 100 genodigden zit en met alle kosten die erbij komen...
Daarnaast is € 15.000 voor een trouwfeest zeker niet overdreven. Is eergisteren blijkbaar iets mis gegaan met het posten van m'n reactie, want vind ze niet direct, maar voor een stom lentefeest voor 30 man mag je dus al op minimaal € 1.500 rekenen, en dan moet je hopen dat er niet een paar bij zijn die zich helemaal (paas)lam zuipen.
Dus € 15.000 zal helaas nog niet de "grand chique" zijn als je rond de 100 genodigden zit en met alle kosten die erbij komen...
HAAR OUDERS zijn erg traditioneel en gelovig. So? Trouw je met de ouders?
Is zij dat ook?
Mijn ouders zijn dat ook, maar ik ben inmiddels 17 jaar "in zonde aan het samenleven" met 2 kinderen als gevolg die niét gedoopt zijn en géén godsdienst volgen. Jammer voor pappie en mammie, but trust me, they get over that in time...
Ik zou zeggen, laat u vooral niets opdringen waar je zelf niet achter staat. Uiteindelijk zijn de (financiële) gevolgen voor u, en niet voor tante Rita die je nog nooit gezien hebt.Kevva schreef: ↑7 december 2017, 08:33 Haar ouders zijn zeer op traditie gericht en zijn ook zeer gelovig. Dus niet trouwen was eigenlijk geen optie. Die stap moest er komen en we worden er natuurlijk ook niet jonger op. Heel wat mensen in onze vriendenkring zijn reeds getrouwd.
Ook ik zie het nut niet in van trouwen. Ook al wordt het nu en dan eens doorgestoken door familie en madam, het ziet er niet naar uit dat ik van gedacht ga veranderen, laat staan dat ik er 15.000€ zou voor gaan lenen.
Lenen doe ik enkel voor een huis, de rest koop je wat in uw kraam past imo.
Ik bén een vrouw op dit forum, en ik heb mijn mening hierover gisteren reeds gepost (zie quote hieronder).
Ik ga graag naar feesten (trouw- of andere) en ik vind dat een huwelijk wél mag beklonken worden met een feest(je) samen met mensen waar je om geeft.
Maar ik zou nooit of nimmer een lening aangaan om mij te kunnen anders (of beter of rijker) voordoen dan ik ben.
door Nefertari » Gisteren 13:59
@Kevva,
Mijn raad: als je daarvoor een lening moet aangaan: doe het dan niet, of stel het uit tot je genoeg bijeen gespaard hebt.
Een huwelijk starten met schulden is op voorhand om relatie-problemen vragen.
Mijn eerste huwelijk (toen nog bij de ouders wonend) werd naar traditie ook door de ouders van beide partners betaald. Een huwelijksreis zat er toen financieel niet in.
Na mijn echtscheiding wou ik niet meer hertrouwen. Uiteindelijk ben ik toch nog hertrouwd, omdat mijn nieuwe man dat absoluut wou.
Toen woonden we al samen, en moesten we uiteraard alles zelf bekostigen. We hebben dan zorgvuldig uitgerekend hoe we binnen ons budget een (eenvoudig) feest konden organiseren én we hebben bovendien ook nog van een huwelijksreis kunnen genieten, zónder ons in de schulden te moeten steken.
Hola! Niet alle vrouwen over één kam scheren, hé.

Ik ben dan wel wettelijk getrouwd (uitdrukkelijke wens van mijn man, want ik wou liever blijven samenwonen), maar we hebben ook nà ons huwelijk onze rekeningen gescheiden blijven houden.
In intussen meer dan 20 jaar, hebben we nooit ruzie gehad over geldzaken.
Ieder eigen inkomsten op eigen rekening.
Ieder spaart of belegt naar eigen goeddunken.
Persoonlijke zaken, kledij en hobby betaalt ieder voor zichzelf.
Alles voor het huishouden wordt gemeenschappelijk betaald.
Over grote aankopen of uitgaven voor de gemeenschap wordt eerst overlegd.
Volgens mijn bescheiden mening zal het type vrouw zoals hier beschreven wordt, nooit op een forum zoals spaargids.be te vinden zijn, om de voor de hand liggende reden: besparingstips zijn aan hen niet besteed.
Maar: dat geldt uiteraard ook voor mannen! Jullie, beste mannelijke spaargidsers, zullen ook wel genoeg mannen kennen die niet met geld kunnen omgaan.
En als er op dit forum zoveel mannen zijn die op dat gebied te klagen hebben over (hun) vrouwen, dan zegt dat misschien méér over jullie dan over vrouwen in het algemeen.
Misschien worden bepaalde mannen instinctmatig aangetrokken tot de verkeerde vrouwen. (Gebeurt ook omgekeerd, hoor).
Maar: dat geldt uiteraard ook voor mannen! Jullie, beste mannelijke spaargidsers, zullen ook wel genoeg mannen kennen die niet met geld kunnen omgaan.
En als er op dit forum zoveel mannen zijn die op dat gebied te klagen hebben over (hun) vrouwen, dan zegt dat misschien méér over jullie dan over vrouwen in het algemeen.

Misschien worden bepaalde mannen instinctmatig aangetrokken tot de verkeerde vrouwen. (Gebeurt ook omgekeerd, hoor).