Lening aangaan om te trouwen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Lening aangaan om te trouwen
Dan moet je uw schoonfamilie eens een trap onder hun achterste geven. Als ze het dan nog niet begrepen hebben heb je niet hard genoeg getrapt. Ons trouwfeest was geld om geld. Wat ook de bedoeling was. Eenvoudig maar leuk.Kevva schreef: ↑9 januari 2018, 11:05 In de plaatselijke parochiezaal trouwen is geen optie, de schoonfamilie staat daar niet achter. Het is geen chirofuif maar een trouwfeest zeggen ze, dus daar hoort een fatsoenlijke zaal bij. Ik stelde eerder voor om bij ons hier in het park een tent op te zetten en een grootse bbq te houden.
Ze zijn bereid om 2500 euro mee te betalen. Dat verlicht toch al een beetje de kosten.
Henkie1984 schreef: ↑9 januari 2018, 11:22 Hier heb je een knuppel Kevva
Daar is het hoenderhok
Gooien mijn vriend

(ik hoop van harte voor hem dat het idd om dit spelletje gaat en niet om de realiteit).
Ieder maakt zijn eigen rekening he. Wie een nieuwe auto koopt, is ook al snel 10.000 euro lichter van zodra hij de garage uitrijdt
Wij wilden voor één dag eens 'zot' doen, en we hebben ervan genoten. De gasten ook.
Belangrijkste is dat je die rekening zélf maakt (met je partner). Met je ouders en schoonouders kan je natuurlijk rekening houden, maar dwingende invloeden lijken me ongezond.
Als voor jou (en je partner) een eenvoudige fuif genoeg is - en dat zijn ook vaak de leukste feestjes, mij hoor je niet klagen - dan doe je dat gewoon. En zelfs na aftrek van die 2.500 euro die ze je dan niet gunnen, ga je nog goedkoper af zijn

Belangrijkste is dat je die rekening zélf maakt (met je partner). Met je ouders en schoonouders kan je natuurlijk rekening houden, maar dwingende invloeden lijken me ongezond.
Als voor jou (en je partner) een eenvoudige fuif genoeg is - en dat zijn ook vaak de leukste feestjes, mij hoor je niet klagen - dan doe je dat gewoon. En zelfs na aftrek van die 2.500 euro die ze je dan niet gunnen, ga je nog goedkoper af zijn

De beste periode in een relatie beleef je tijdens de eerste 3 weken.
Daarna gaat het alleen nog maar bergaf.
Lenen om te trouwen is een slechte start. ik zou na die eerste 3 weken uitkijken naar een appartementje voor je eentje.
Dat is een shortcut en veel goedkoper dan de lange weg. Tenzij je wederhelft zo veel verdient dat het andersom goedkoper uitkomt. Nog niet meegemaakt maar het bestaat.
Daarna gaat het alleen nog maar bergaf.
Lenen om te trouwen is een slechte start. ik zou na die eerste 3 weken uitkijken naar een appartementje voor je eentje.
Dat is een shortcut en veel goedkoper dan de lange weg. Tenzij je wederhelft zo veel verdient dat het andersom goedkoper uitkomt. Nog niet meegemaakt maar het bestaat.
Ik heb nog een paar twistzieke oude Belgen nodig om wat leven op de koffietafel te brengen. Jij bent dus al uitgenodigd, Cronos, samen met nog een paar figuren uit de strips van Asterix.
""""'t Was een prachtig gezicht, goud en zilver en licht
Rond de koets die de kist kerkwaarts voerde
Hoge lui in ornaat bleken feilloos in staat
Net te doen alsof iets hen ontroerde
En de arbeider zag vol respect en ontzag
Hoe die heren hun nummer opvoerden
"""""
""""'t Was een prachtig gezicht, goud en zilver en licht
Rond de koets die de kist kerkwaarts voerde
Hoge lui in ornaat bleken feilloos in staat
Net te doen alsof iets hen ontroerde
"""""
Bij ons hebben we het +/- door 3 gedeeld.Wij, ouders en schoonouders.
Van ons deel kregen we dan een deel terug door de kado's.
Van ons deel kregen we dan een deel terug door de kado's.
Ik zou het zeker niet doen,...wij trouwen in juli en op sponsoring van onze ouders moeten wij niet rekenen.We hebben ervoor gekozen om het klein te houden ongeveer 30 personen.Broers,zussen en kinderen,onze ouders en onze eigen kinderen....We hebben samen besproken wat we belangrijk vonden....De hele familie samen dus hebben we een ouderwetse bus gehuurd,lekker eten dus onze menu is niet zo goedkoop en een goeie fotograaf want het is voor ons wel een belangrijke dag en dat willen we vastleggen...Geen avondfeest wel lekker nog wat napraten met de personen die me het dierbaarst zijn,...Al bij al zal dit ook wel gauw 5000€ kosten.Dat is voor mij al duur genoeg.Ik neem aan dat het voor jonge koppels anders is wij zijn jonge veertigers....
Echt eens samen zitten met je toekomstige vrouw en schoonouders....Als zij het normaal vinden dat je 15000€ zou moeten gaan lenen om hun hun grillen te kunnen geven zou ik er 2 x over nadenken voor ik trouw.Of in ieder geval wachten en sparen tot je het kan betalen zonder lening.
Echt eens samen zitten met je toekomstige vrouw en schoonouders....Als zij het normaal vinden dat je 15000€ zou moeten gaan lenen om hun hun grillen te kunnen geven zou ik er 2 x over nadenken voor ik trouw.Of in ieder geval wachten en sparen tot je het kan betalen zonder lening.
Best ook eens denken aan wat er gebeurt als je je schulden niet kunt terugbetalen. Je wordt ernstig ziek (van een ziekte waarvan de sociale zekerheid maar een deel terugbetaalt), verliest je job, je krijgt een verkeersongeval met slachtoffers waarvoor je verantwoordelijk wordt gesteld, of dat gebeurt allemaal tegelijk en aan de relatie komt een einde.
Dan komt de gerechtsdeurwaarder langs en hij (meestal is het een "hij") kent geen mededogen. Hij zal zijn boekje ver te buiten gaan (want hoe meer inboedel hij aanslaat, hoe meer hij verdient). En tegen een gerechtsdeurwaarder kun je niets beginnen want het tuchtrecht van gerechtsdeurwaarders doen ze onder mekaar. Al tientallen jaren slagen ze er succesvol in om elke hervorming van het tuchtrecht tegen te houden, behalve hier en daar wat gemorrel in de marge.
Gerechtsdeurwaarders behoren namelijk tot de hogere kringen, en dat zijn kringen waar politici graag vertoeven. Bij elke poging tot hervorming van het tuchtrecht worden de deurwaarders zelf betrokken. Alsof je aan dieven en inbrekers hun mening zou vragen als je de wet wilt veranderen. Neen, de vergelijking klopt niet helemaal. Als een inbreker wil inbreken, dan moet hij het alleen doen; een deurwaarder wordt bijgestaan door de politie
Nu en dan is er een politicus die in de krant wil komen tegen het onrecht van de deurwaarders, zoals Sonja Becq vorig jaar. Maar dan blijkt dat ze alleen durft blaffen tegen een deurwaarder die al meer dan 10 jaar in de Verenigde Staten woont.
Sonja Becq is van die partij die banden heeft met Arco en jaren geleden geroepen heeft dat er staats-waarborg was terwijl dat niet zo was, maar dat is een ander topic op dit forum.
Hier wat meer details over gerechtsdeurwaarders en hun tuchtrecht:
http://www.bloggen.be/megabike_historiek/
Dan komt de gerechtsdeurwaarder langs en hij (meestal is het een "hij") kent geen mededogen. Hij zal zijn boekje ver te buiten gaan (want hoe meer inboedel hij aanslaat, hoe meer hij verdient). En tegen een gerechtsdeurwaarder kun je niets beginnen want het tuchtrecht van gerechtsdeurwaarders doen ze onder mekaar. Al tientallen jaren slagen ze er succesvol in om elke hervorming van het tuchtrecht tegen te houden, behalve hier en daar wat gemorrel in de marge.
Gerechtsdeurwaarders behoren namelijk tot de hogere kringen, en dat zijn kringen waar politici graag vertoeven. Bij elke poging tot hervorming van het tuchtrecht worden de deurwaarders zelf betrokken. Alsof je aan dieven en inbrekers hun mening zou vragen als je de wet wilt veranderen. Neen, de vergelijking klopt niet helemaal. Als een inbreker wil inbreken, dan moet hij het alleen doen; een deurwaarder wordt bijgestaan door de politie

Nu en dan is er een politicus die in de krant wil komen tegen het onrecht van de deurwaarders, zoals Sonja Becq vorig jaar. Maar dan blijkt dat ze alleen durft blaffen tegen een deurwaarder die al meer dan 10 jaar in de Verenigde Staten woont.
Sonja Becq is van die partij die banden heeft met Arco en jaren geleden geroepen heeft dat er staats-waarborg was terwijl dat niet zo was, maar dat is een ander topic op dit forum.
Hier wat meer details over gerechtsdeurwaarders en hun tuchtrecht:
http://www.bloggen.be/megabike_historiek/
Van plannen voor een trouwfeest tot slechts drie weken durende relaties over allerlei rampspoed om te eindigen met hardvochtige gerechtsdeurwaarders die de hand boven het hoofd worden gehouden door gerecht, politie en politici en er dus eens goed kunnen invliegen.
Paul kan er nog het een en ander van opsteken.
Een mens zou van minder schrik krijgen om nog op straat te durven komen.
Paul kan er nog het een en ander van opsteken.

Een mens zou van minder schrik krijgen om nog op straat te durven komen.

Geen idee waarom deze discussie blijft lopen. Als je een lening moet aangaan om te trouwen volgens de wensen van de schoonfamilie, dan trouw je toch gewoon niet. Maar bon, dat is wat mijn gezond verstand zegt ... geen lening voor overbodige luxe. Ik ga ook geen geld lenen om op reis te gaan, maar blijkbaar gebeurt dit toch meer dan men denkt. Dus kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die in die val lopen.
Gisteren trouwens gaan helpen bij de verhuis van een koppel dat exact 8 maand heeft samengewoond. Appartement gekocht, inboedel gekocht, ... en n 8 maanden begint de ellende al. Wat doe je dan als je nog is getrouwd bent met een lening ook ? De schuldenberg wordt enkel groter !
Gisteren trouwens gaan helpen bij de verhuis van een koppel dat exact 8 maand heeft samengewoond. Appartement gekocht, inboedel gekocht, ... en n 8 maanden begint de ellende al. Wat doe je dan als je nog is getrouwd bent met een lening ook ? De schuldenberg wordt enkel groter !
De stelling dat de 3 eerste weken de beste zijn in een relatie en dat het daarna alleen nog bergaf gaat is geen verhaal over een 3 weken durende relatie. Mannekes toch...
Begrijpend lezen is een simpele zaak. Enig filosofisch sarcasme herkennen ook.
Natal : volledig mee eens. Als je alles moet doen in je leven zoals anderen zouden willen dat je het doet.. euhhh.. dat kan je beter opgeven.
Niet verder springen dan je stok lang is, is 1 levenshouding. Lenen voor alles, inclusief afbetaling van eerdere tekorten, schulden, leningen is een andere.
Deurwaarders : ik heb er nooit last van. Net zomin als met de politie of het gerecht.
Als iemand daar wel vaker last mee heeft zegt dat eerder iets over die persoon en niet over de diensten die onze wereld 'rijk' is. Wanbetaling is geen recht..
Natal : volledig mee eens. Als je alles moet doen in je leven zoals anderen zouden willen dat je het doet.. euhhh.. dat kan je beter opgeven.
Niet verder springen dan je stok lang is, is 1 levenshouding. Lenen voor alles, inclusief afbetaling van eerdere tekorten, schulden, leningen is een andere.
Deurwaarders : ik heb er nooit last van. Net zomin als met de politie of het gerecht.
Als iemand daar wel vaker last mee heeft zegt dat eerder iets over die persoon en niet over de diensten die onze wereld 'rijk' is. Wanbetaling is geen recht..
Zou het misschien een stelling kunnen zijn dat hoe meer je financieel investeert in je relatie/huwelijk hoe meer moeite je gaat doen om het te laten lukken om je investering niet verloren te laten gaan?????
Nadeel zou kunnen zijn dat als het dan uiteindelijk toch uiteenspat, je met een bittere pil en financiele kater achterblijft welke een invloed zou kunnen hebben op je toekomstig emotionele leven???
Nadeel zou kunnen zijn dat als het dan uiteindelijk toch uiteenspat, je met een bittere pil en financiele kater achterblijft welke een invloed zou kunnen hebben op je toekomstig emotionele leven???
Deurwaarders doen hun job ook maar, en de meeste deurwaarders kennen wel de truukjes die de schuldenaars allemaal uithalen om aan hun afbetalingen te ontsnappen.haelewyn schreef: ↑21 januari 2018, 13:03 De stelling dat de 3 eerste weken de beste zijn in een relatie en dat het daarna alleen nog bergaf gaat is geen verhaal over een 3 weken durende relatie. Mannekes toch...
Tegenwoordig gaan er sommigen zoveel mogelijk leningen aan, en dan gaan ze in collectieve schuldenregeling en zijn er na een jaar of 5-7 vanaf.
SommigeN laten met opzet een bepaalde schuld uit de collectieve schuldenregeling , goed wetende dat ze toch zoveel schulden moeten afbetalen voor de CSR dat beslagleggen voor de schuld die niet in de CSR zit al redelijk zinloos is.
Of ze halen in een periode die meer dan 6 maanden voor de csr is zoveel mogelijk cash-geld af, normaal kijken ze de laatste 6 maanden toch maar na
Wanbetaling is geen recht, sommigen hopen blijkbaar van wel
Ik denk niet dat dat zou werken omdat een elastiek nu eenmaal maar rekt tot hij breekt.
Aan de andere kant zou het leed misschien groter zijn als de relatie 100 dagen heeft stand gehouden na een bepaalde uitgave, ...
Als je dan je inleg deelt door 100 dagen, ...
( Fictief voorbeeld : 25000 euro in 100 dagen verloren is 250 euro per dag, dik drie maanden aan een stuk, .. )
-------Viewer discretion is advised - voor de minder begrijpende lezer : er komt weer wat filosofisch sarcasme aan -----
Dan kan je wel gaan denken dat een prepaid oplossing beterkoop was en je beter naar de meisjes van plezier was geweest.
ZO vaak kan je het huwelijk dan niet geconsumeerd hebben om het ook maar enigzins winstgevend te maken.