Lening aangaan om te trouwen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Lening aangaan om te trouwen
Vinden jullie het 'normaal' om een lening aan te gaan om te trouwen? Een huwelijksfeest kost al snel €15.000. Ik heb momenteel één lening lopen en dat is onze hypotheek. Verder zouden we nog 70.000 euro nodig hebben voor verbouwingen in ons huis en dat geld is wel nodig.
Maar velen hebben er bv. ook één voor een auto, vind ik persoonlijk ook eigenlijk niet nodig. Maar wat bij trouwen?
Maar velen hebben er bv. ook één voor een auto, vind ik persoonlijk ook eigenlijk niet nodig. Maar wat bij trouwen?
Re: Lening aangaan om te trouwen
De banken promoten zelfs leningen voor kerstcadeautjes of om op reis te gaan. Allemaal levensnoodzakelijke dingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik kan er nog inkomen dat mensen willen trouwen (om dan na 2 jaar weer te scheiden
) maar om zoveel geld uit te geven aan een feest waar je de helft van de mensen die er zijn maar half kent en de andere helft misschien niet kan verdragen, dat gaat er bij mij echt niet in. Ik ben al 25 jaar samen met mijn vrouw, wij zijn niet getrouwd en wonen zelfs gewoon feitelijk samen. Ik heb nooit het gevoel van dju, was ik nu maar getrouwd. En moest ik ooit het gevoel krijgen dat ik nu echt wel eens moet trouwen, dan zou ik dat zelfs tegen niemand zeggen. Gewoon naar het stadhuis, trouwen en op reis onder ons tweetjes. Zonder chichi en blingbling.
En om dan nog een lening af te sluiten manmanman. Het enige dat je doet is de banken en de traiteurs rijk maken.
Ieder zijn meug maar ik doe liever andere dingen met mijn 15.000 euro.
Om even een kleine anekdote te vertellen. De zus van mijn vrouw is ook eens getrouwd. In een kasteel, met 300 man genodigden. Dat heeft bakken en bakken geld gekost en na twee weken spreekt er niemand meer over. En de clou. 5 jaar later een vechtscheiding die dan ook weer bakken en bakken geld en miserie heeft gekost. De dure fotoboek kan ook de vuilbak in want ze kunnen elkaars smoel niet meer zien.
Toch tof dat trouwen. Saai is het in ieder geval niet.

En om dan nog een lening af te sluiten manmanman. Het enige dat je doet is de banken en de traiteurs rijk maken.
Ieder zijn meug maar ik doe liever andere dingen met mijn 15.000 euro.
Om even een kleine anekdote te vertellen. De zus van mijn vrouw is ook eens getrouwd. In een kasteel, met 300 man genodigden. Dat heeft bakken en bakken geld gekost en na twee weken spreekt er niemand meer over. En de clou. 5 jaar later een vechtscheiding die dan ook weer bakken en bakken geld en miserie heeft gekost. De dure fotoboek kan ook de vuilbak in want ze kunnen elkaars smoel niet meer zien.
Toch tof dat trouwen. Saai is het in ieder geval niet.
Maar ik vraag me gewoon af of het verstandig is en of het vaak gedaan wordt? Want 15.000 euro is niet niets. Dat is de prijs van een kleine wagen. Als je dan ziet dat mensen lenen voor een wagen dan acht ik de kans groot dat er ook geleend wordt om te huwen?
Maar persoonlijk ben ik van mening dat lenen voor een smartphone, televisie, reis en zelfs een auto onnodig is. Als je het niet zo op tafel kan leggen koop het dan niet. Maar ja, als de vriendin echt wil trouwen...
Mijn reactie zou ook gewoon zijn van vlug naar het stadhuis en klaar en we gebruiken dat geld voor een reisje en wat verbouwingen en de kous is er mee af. Maar zij wil een feest en een kleed en lekker eten.
Maar persoonlijk ben ik van mening dat lenen voor een smartphone, televisie, reis en zelfs een auto onnodig is. Als je het niet zo op tafel kan leggen koop het dan niet. Maar ja, als de vriendin echt wil trouwen...
Mijn reactie zou ook gewoon zijn van vlug naar het stadhuis en klaar en we gebruiken dat geld voor een reisje en wat verbouwingen en de kous is er mee af. Maar zij wil een feest en een kleed en lekker eten.
Dat is een goede instelling Kevva. Het enige waar ik ooit voor geleend heb is een huis. Voor een auto en wat weet ik nog allemaal zou ik nooit lenen. Gewoon een kleinere auto kopen of een goedkopere smartphone, probleem opgelost.
Je kan ook trouwen zonder 15.000 euro uit te geven. Huur zelf een zaaltje, decoreer de zaal zelf, laat een traiteur en een dj komen die je zelf kiest, kuis de zaal zelf achteraf op. Vraag enkel mensen die je echt kent en goed contact mee hebt en geen familie van het zeventiende knoopsgat die je nooit ziet. Het zal uiteraard extra werk en planning vragen maar het zal een pak goedkoper zijn dan die 15000 euro.
Je kan ook trouwen zonder 15.000 euro uit te geven. Huur zelf een zaaltje, decoreer de zaal zelf, laat een traiteur en een dj komen die je zelf kiest, kuis de zaal zelf achteraf op. Vraag enkel mensen die je echt kent en goed contact mee hebt en geen familie van het zeventiende knoopsgat die je nooit ziet. Het zal uiteraard extra werk en planning vragen maar het zal een pak goedkoper zijn dan die 15000 euro.
Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).
Als je het geld hebt voor een wagen, kan je er misschien beter toch voor lenen:
Op 4 jaar betaal je op 10.000 EUR +- 260 EUR aan intresten (à1,29% momenteel bij minstens 1 kredietverstrekker, mogelijk nog een pak lager bij het autosalon).
Aan 2% netto (bijvoorbeeld bestaande beleggingen), levert dat je 824 EUR aan intresten op..
Het grootste verschil met lenen voor een trouwfeest, is dat dit vermoedelijk een persoonlijke lening wordt aan hogere intresten.
Op 4 jaar betaal je op 10.000 EUR +- 260 EUR aan intresten (à1,29% momenteel bij minstens 1 kredietverstrekker, mogelijk nog een pak lager bij het autosalon).
Aan 2% netto (bijvoorbeeld bestaande beleggingen), levert dat je 824 EUR aan intresten op..
Het grootste verschil met lenen voor een trouwfeest, is dat dit vermoedelijk een persoonlijke lening wordt aan hogere intresten.
Maar als je die 10.000 euro neemt van een spaarrekening waar je maar 0.11 doe je dik verlies aan uw lening. En sowieso ben je dan weer de speelbal van de bank want ze gaan marchanderen om daar ook uw verzekering te zetten, enz, enz. Neen, voor mij geen lening. Ik ben liever onafhankelijk.GRUN schreef: ↑6 december 2017, 08:56 Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).
Maar soit, het ging over trouwen. Moest ik in de plaats van Kevva zijn ik zou toch eens aan tafel zitten met mijn vriendin om een wat goedkoper trouwfeest in elkaar te steken. Het moet toch mogelijk zijn om voor de helft van die 15.000 een leuk feest in elkaar te steken, wat ik dan trouwens nog weggesmeten geld zou vinden maar dat is mijn mening.
Dat van dat zeventiende knoopsgat, tja. Mijn schoonouders willen er vage kennissen bij en hun vrienden. Terwijl wij die mensen van haar noch pluimen kennen, laat staan ze gezien hebben. Receptie OK, maar avondfeest toch niet?anonymous schreef: ↑6 december 2017, 08:38 Dat is een goede instelling Kevva. Het enige waar ik ooit voor geleend heb is een huis. Voor een auto en wat weet ik nog allemaal zou ik nooit lenen. Gewoon een kleinere auto kopen of een goedkopere smartphone, probleem opgelost.
Wat doe je bv. met collega's? Ik zou zoiets hebben van 'Werk en privé blijft gescheiden', dus ik zou hen eigenlijk ook niet uitnodigen.
Hmmm en zelf een zaal huren en inrichten denk niet dat dat in de smaak zal vallen bij vrouwlief. Zij ziet het iets groter dan ik terwijl ik het liever basic hou en onszelf er wil mee amuseren.
Ja, een autolening staat aan 1,30% en als je 3% meerwaarde haalt uit beleggingen per jaar snap ik die keuze. Maar dan nog zou ik niet lenen voor een auto. Gewoon tweedehands kopen ofwel veel kleiner gaan.GRUN schreef: ↑6 december 2017, 08:56 Ik zie het zo zwart/wit niet (althans wat betreft de wagen).
Een lening voor een huwelijk valt onder een persoonlijke lening en die draaien rond de 4% à 5,50%. Maar wij moeten ook nog best veel verbouwen en ik zou extra geld vragen voor onze verbouwplannen en daar ons huwelijksfeest mee financieren

Met gevoel heeft het weinig te maken. Huwen geeft je bepaalde rechten (en plichten) die je niet op een andere manier (tenzij met veel geld) kunt regelen. Ik denk aan bepaalde zaken die met het erfrecht te maken hebben. En DAT is wat het huwelijk is, een burgerrechtelijke overeenkomst, een zakelijk contract. Niet meer of niet minder.anonymous schreef: ↑6 december 2017, 08:35 (...) Ik ben al 25 jaar samen met mijn vrouw, wij zijn niet getrouwd en wonen zelfs gewoon feitelijk samen. Ik heb nooit het gevoel van dju, was ik nu maar getrouwd. En moest ik ooit het gevoel krijgen dat ik nu echt wel eens moet trouwen, dan zou ik dat zelfs tegen niemand zeggen. Gewoon naar het stadhuis, trouwen en op reis onder ons tweetjes. Zonder chichi en blingbling.
(...)
Tegenwoordig is zelfs de verplichting om een getuige te hebben op het huwelijk niet meer nodig. In mijn geval was er wel nog een speciale regeling nodig bij de notaris, maar de totaalfactuur voor ons huwlijk bedroeg 635 EUR (5 jaar geleden). Om daar een lening voor aan te gaan, dat vind ik overdreven.
Eerst een lening om te trouwen
Dan een lening om op huwelijksreis te gaan
Dan een lening om te verbouwen
Dan nog een lening om je huis in te richten, want het is nu verbouwd, Toch?
Dan nog een lening om kinderen te kopen,want dat kost ook veel geld
Dan nog een lening om al die leningen af te kunnen blijven betalen
Goe bezig
Dan een lening om op huwelijksreis te gaan
Dan een lening om te verbouwen
Dan nog een lening om je huis in te richten, want het is nu verbouwd, Toch?
Dan nog een lening om kinderen te kopen,want dat kost ook veel geld
Dan nog een lening om al die leningen af te kunnen blijven betalen
Goe bezig
Laatst gewijzigd door ludo op 6 december 2017, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Indien je die auto echt nodig hebt (om naar je werk te rijden bvb) en het enkel met een lening kan, kan ik daar nog inkomen... Een lening om te trouwen? Absurd...
We hebben nooit echt wakker gelegen van het erfrecht en nu ook niet eigenlijk. Als er iets met één van ons gebeurd is het geld voor de kinderen. Simple as that. De ander heeft van zijn eigen genoeg om niet in de armoede te moeten vallen.sintorama schreef: ↑6 december 2017, 09:31 Met gevoel heeft het weinig te maken. Huwen geeft je bepaalde rechten (en plichten) die je niet op een andere manier (tenzij met veel geld) kunt regelen. Ik denk aan bepaalde zaken die met het erfrecht te maken hebben. En DAT is wat het huwelijk is, een burgerrechtelijke overeenkomst, een zakelijk contract. Niet meer of niet minder.
Tegenwoordig is zelfs de verplichting om een getuige te hebben op het huwelijk niet meer nodig. In mijn geval was er wel nog een speciale regeling nodig bij de notaris, maar de totaalfactuur voor ons huwlijk bedroeg 635 EUR (5 jaar geleden). Om daar een lening voor aan te gaan, dat vind ik overdreven.
Voor het huis hebben we wel een tontine in de akte opgenomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En welke les hebben we geleerd?
Het geld praatje is niet sexy als je samen een leven begint, maar je financiële situatie hangt er vanaf!
Het geld praatje is niet sexy als je samen een leven begint, maar je financiële situatie hangt er vanaf!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik vind het eerlijk gezegd al erg genoeg te moeten lenen voor de aankoop van een woning, laat staan voor een trouwfeest. Onze afspraak is dat als we trouwen, dit gewoon doen zonder alle 'verplichtingen'. Mogelijk gaan eten met de ouders en zussen, maar that's it.
Ik heb nog nooit gehoord van lenen voor een trouwfeest, misschien vertoef ik niet in de juiste kringen. Het lijkt mij waanzin.
Ik heb nog nooit gehoord van lenen voor een trouwfeest, misschien vertoef ik niet in de juiste kringen. Het lijkt mij waanzin.