lening bij Fortis: kan ik overstappen naar een andere bank ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: lening bij Fortis: kan ik overstappen naar een andere bank ?
Wil iedereen nog eens goed kijken naar de oorspronkelijke vraag van geldwolvinnetje. We zitten daar mijlenver van.
Alle off topic antwoorden worden vanaf nu verwijderd.
Alle off topic antwoorden worden vanaf nu verwijderd.
@webmaster,
Ik begrijp uw reactie ivm off-topic antwoorden, maar ik vind het niet eerlijk dat u mijn reactie verwijderd hebt.
Deze was bedoeld om Misterv erop te wijzen dat hij mij woorden in de mond gelegd heeft die ik niet gezegd heb.
Mag ik mij dan niet meer verdedigen ten opzichte van de andere forumgebruikers, als ik mij beledigd voel door bepaalde onterechte opmerkingen in zijn “Antwoord nr 29” van 30/7 ?
Ik begrijp uw reactie ivm off-topic antwoorden, maar ik vind het niet eerlijk dat u mijn reactie verwijderd hebt.
Deze was bedoeld om Misterv erop te wijzen dat hij mij woorden in de mond gelegd heeft die ik niet gezegd heb.
Mag ik mij dan niet meer verdedigen ten opzichte van de andere forumgebruikers, als ik mij beledigd voel door bepaalde onterechte opmerkingen in zijn “Antwoord nr 29” van 30/7 ?
Waarom worden threads niet gewoon afgesplitst door een moderator of door Kristof zelf als men op een bepaald punt off-topic gaat? Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat discussies afdrijven, zeker hier is het meer regel dan uitzondering... Alle activiteit hier concentreert zich in enkele threads die dan over de meest uiteenlopende zaken handelen doorheen hun levensduur. De betreffende posts afsplitsen in een nieuwe topic zou toch geen probleem meer mogen zijn voor hedendaagse forumpaketten...
nieuwe afsplitsing gemaakt:
Nieuwe topic:
grootbank vs internetbank
https://www.spaargids.be/sparen/forum/topic,6510.0/
Alle verwijderde berichten zijn teruggeplaatst
Nieuwe topic:
grootbank vs internetbank
https://www.spaargids.be/sparen/forum/topic,6510.0/
Alle verwijderde berichten zijn teruggeplaatst
Re: lening bij Fortis: kan ik overstappen naar een andere ba
Misschien een beetje laat om hierop te reageren maar toch: ik snap niet waar de schroom van sommige mensen om tegen hun grootbank te zeggen dat ze het beu zijn om zoveel te betalen voor iets wat elders gratis is vandaan komt. Ik heb het zelf gedaan twee jaar geleden en kreeg natuurlijk het deksel op de neus maar ik heb het hun toch duidelijk gemaakt. Het komt natuurlijk door die ongelofelijk dwaze (sorry voor de uitdrukking) kl*tementaliteit die heerst bij de Vlamingen waardoor de grootbanken zich heer en meester voel(d)en. Vlamingen malen er niet om om jaarlijks €60 te betalen voor iets wat elders gratis is maar vertel hun dat ze volgend jaar €60 meer belastingen moeten betalen en ze reageren woedend...
Zoals reeds gezegd in dit topic: als je altijd op zoek gaat naar de goedkoopste alternatieven zonder de service uit het oog te verliezen dan hou je op het einde van het jaar honderden euro's meer over. Mensen die hun schouders ophalen omdat ze €60 betalen voor enkele rekeningen bij een grootbank zijn mensen die nooit echt rijk zullen worden maar er wel altijd over zullen klagen en jaloers zijn op anderen die meer hebben dan hun.
Het argument dat grootbanken die geld vragen voor diensten die elders gratis zijn een betere service zouden geven is ook reeds lange tijd achterhaald. Meer nog: dat is gewoonweg een leugen. De service van sommige grootbanken trekt op niks en is onpersoonlijk om nog maar te zwijgen over het 'beleggingsadvies' dat ze geven... Dat kan je moeilijk beleggingsadvies noemen want ze smeren de mensen enkel producten aan die hun geld oplevert. Een praktijk waar ze tot op de dag van vandaag aan vasthouden.
Ik ben 30 jaar klant geweest bij een grootbank en de mensen die daar werken denken vooral aan hun bonus en carrière. Ze zijn onpersoonlijk en onvriendelijk en zien klanten als melkkoeien. Bij de gratis banken waar ik nu klant ben gaat het er meestal precies tegenovergesteld aan toe.
Zoals reeds gezegd in dit topic: als je altijd op zoek gaat naar de goedkoopste alternatieven zonder de service uit het oog te verliezen dan hou je op het einde van het jaar honderden euro's meer over. Mensen die hun schouders ophalen omdat ze €60 betalen voor enkele rekeningen bij een grootbank zijn mensen die nooit echt rijk zullen worden maar er wel altijd over zullen klagen en jaloers zijn op anderen die meer hebben dan hun.
Het argument dat grootbanken die geld vragen voor diensten die elders gratis zijn een betere service zouden geven is ook reeds lange tijd achterhaald. Meer nog: dat is gewoonweg een leugen. De service van sommige grootbanken trekt op niks en is onpersoonlijk om nog maar te zwijgen over het 'beleggingsadvies' dat ze geven... Dat kan je moeilijk beleggingsadvies noemen want ze smeren de mensen enkel producten aan die hun geld oplevert. Een praktijk waar ze tot op de dag van vandaag aan vasthouden.
Ik ben 30 jaar klant geweest bij een grootbank en de mensen die daar werken denken vooral aan hun bonus en carrière. Ze zijn onpersoonlijk en onvriendelijk en zien klanten als melkkoeien. Bij de gratis banken waar ik nu klant ben gaat het er meestal precies tegenovergesteld aan toe.