Lening herfinancieren
TIP
Lening herfinancieren
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/wone ... 7-1625.art" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Lening herfinancieren - TWIJFEL
Een 2'tal jaar terug sloten we een lening af bij een KBC aan 4.74% voor 180K
Sinds de voorbije 2 jaar had reeds regelmatig al eens nagevraagd bij mijn contactpersoon van KBC of het ev interessant was om mijn situatie eens opnieuw te bekijken. Telkens werd eens vlug gecheckt en steeds werd ik afgewimpeld met : uiteraard kunnen we niet de tarieven toepassen van een nieuwe lening (logisch).
Tot een maand terug, ik eerst bij een Centea-kantoor langs ging... (had destijds bij het afsluiten van de lening ook bij hem geweest - goed gevoel).
resultaat : overstap naar Centea zou me ca 26K besparen (incl kosten!)
Uitstaand kapitaal aan een ca 3,98%
(voorwaarden : brandverzekering en loondomilcilering)
Dag erna naar KBC, zogezegd eens gaan luisteren of het interessant zou zijn om onze lening eens te herbekijken.
Zelfde antwoord als voorheen...tot wanneer ik het verhaal van Centea erbij haalde!
Het zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn om zo diep te gaan (met alle terechte en onterechte bankpraat....)
Vorige week kregen we uiteindelijk reactie van KBC :
Zij zouden toch een aanpassing "willen/kunnen" naar 4.22%. Als je alle kosten en niet-kosten tov centea zou in rekening brengen,
zou er slechts een gat zijn van "maar" ca 5600 euro en ca 1500 als je de kosten in rekening brengt aangezien de kosten niet worden meegefinancierd...
Ondanks die 5600 euro verschil toch enige twijfel om KBC te verlaten.
Graag uw mening!
Sinds de voorbije 2 jaar had reeds regelmatig al eens nagevraagd bij mijn contactpersoon van KBC of het ev interessant was om mijn situatie eens opnieuw te bekijken. Telkens werd eens vlug gecheckt en steeds werd ik afgewimpeld met : uiteraard kunnen we niet de tarieven toepassen van een nieuwe lening (logisch).
Tot een maand terug, ik eerst bij een Centea-kantoor langs ging... (had destijds bij het afsluiten van de lening ook bij hem geweest - goed gevoel).
resultaat : overstap naar Centea zou me ca 26K besparen (incl kosten!)
Uitstaand kapitaal aan een ca 3,98%
(voorwaarden : brandverzekering en loondomilcilering)
Dag erna naar KBC, zogezegd eens gaan luisteren of het interessant zou zijn om onze lening eens te herbekijken.
Zelfde antwoord als voorheen...tot wanneer ik het verhaal van Centea erbij haalde!
Het zou waarschijnlijk niet mogelijk zijn om zo diep te gaan (met alle terechte en onterechte bankpraat....)
Vorige week kregen we uiteindelijk reactie van KBC :
Zij zouden toch een aanpassing "willen/kunnen" naar 4.22%. Als je alle kosten en niet-kosten tov centea zou in rekening brengen,
zou er slechts een gat zijn van "maar" ca 5600 euro en ca 1500 als je de kosten in rekening brengt aangezien de kosten niet worden meegefinancierd...
Graag uw mening!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lening herfinancieren
Ik begrijp de situatie van twijfel. Ik heb ook voor deze keuze gestaan en gekozen voor de herfinanciering.
Je denkt er al zeer goed over na. De regel die ze me geleerd hebben (oa via dit forum) en ook heb toegepast: Laat nooit sentimenten meespelen met je keuze zoals vb al jaren klant bij KBC, heel de familie is er, ik ken de bankdirecteur,...
Als je jezelf kunt verbeteren zou ik zeggen gewoon doen. Misschien nog een stapje verder gaan en meerdere banken nog afgaan voor hun voorwaarden. Je neemt geregeld de tijd om na te gaan of uw lening verbeterd kan worden. Gebruik deze tijd om meerdere banken te raadplegen.
Mijn situatie: al van kinds af klant bij KBC, alles bij hen qua geld, verzekeringen, pensioensparen en dus ook met de hypothecaire lening. Zelfs niet de tijd genomen om andere banken te raadplegen. Vaste klanten krijgen toch de beste voorwaarden was mijn gedachte. 4 jaar netjes afgelost tot ik me meer ging concentreren op deze zaken. Het gevolg is dat ik enkel nog een gezamelijke zichtrekening heb bij KBC omdat ik mijn vriendin niet overtuigd krijg. Voor de rest niets meer.
Ik vermoed dat deze situaties zich voordoen bij alle grootbanken .
Mijn persoonlijk advies: nog andere voorstellen vergaren en weggaan bij KBC indien ze niet het beste voorstel kunnen evenaren.
ps: wel oppassen met de randvoorwaarden!
Dave
Je denkt er al zeer goed over na. De regel die ze me geleerd hebben (oa via dit forum) en ook heb toegepast: Laat nooit sentimenten meespelen met je keuze zoals vb al jaren klant bij KBC, heel de familie is er, ik ken de bankdirecteur,...
Als je jezelf kunt verbeteren zou ik zeggen gewoon doen. Misschien nog een stapje verder gaan en meerdere banken nog afgaan voor hun voorwaarden. Je neemt geregeld de tijd om na te gaan of uw lening verbeterd kan worden. Gebruik deze tijd om meerdere banken te raadplegen.
Mijn situatie: al van kinds af klant bij KBC, alles bij hen qua geld, verzekeringen, pensioensparen en dus ook met de hypothecaire lening. Zelfs niet de tijd genomen om andere banken te raadplegen. Vaste klanten krijgen toch de beste voorwaarden was mijn gedachte. 4 jaar netjes afgelost tot ik me meer ging concentreren op deze zaken. Het gevolg is dat ik enkel nog een gezamelijke zichtrekening heb bij KBC omdat ik mijn vriendin niet overtuigd krijg. Voor de rest niets meer.
Mijn persoonlijk advies: nog andere voorstellen vergaren en weggaan bij KBC indien ze niet het beste voorstel kunnen evenaren.
Dave
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Lening herfinancieren
dave1976 schreef:Ik begrijp de situatie van twijfel. Ik heb ook voor deze keuze gestaan en gekozen voor de herfinanciering.
Dave
Bedankt voor de reactie.
Heb er ondertussen ook al wat zitten over dobberen en moet toegeven dat ik meer en meer het gevoel krijg van :
adieu KBC...
En idd...al gans mijn leven zijn ik en mijn vrouw KBC'ers... (verzekeringen en lening - spaargeld er dergelijk zijn al geruime tijd andere en betere oorden gaan opzoeken )
btw heb 3 voorstellen van 3 banken waar ik destijds het laagste tarief kreeg en wij beiden een goed gevoel hadden.
Van die 3 is Centea het beste qua tarief en qua bijkomende voorwaarden voor een ev overstap.
Re: Lening herfinancieren - TWIJFEL
Als je U kunt verbeteren moet je dat doen.Anders verbeter je de kas van KBCRanter the 2nd schreef:
Graag uw mening!
Zeker omdat ze nooit op Uw vraag om een herziening zijn ingegaan.Ik zou dat bij KBC er dan nog eens goed inwrijven ook igv opstappen.