Lening investering, zo lang mogelijk of zo kort mogelijk?
TIP
Lening investering, zo lang mogelijk of zo kort mogelijk?
Hey iedereen,
Ik vroeg me af hoe jullie het zien of het interessanter is om een lening zo lang mogelijk te spreiden of net andersom en een zo goed mogelijk % te krijgen.
Hierbij wat informatie:
1ste appartement gekocht: €150 000 + €22000 kosten
verhuurprijs €650 (€37 syndicale inbegrepen)
Loon: €1900 netto zonder enige kosten ( woon thuis )
Mogelijkse eigen inbreng: +- €50 000
Ik begin deze week aan de bankentocht en via keytrade simulatie al een vaste rentevoet gekregen van 1,7% waarbij ik 120k leen en € 53000 inbreng. (80% quotiteit) op 20 jaar
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
Ik vroeg me af hoe jullie het zien of het interessanter is om een lening zo lang mogelijk te spreiden of net andersom en een zo goed mogelijk % te krijgen.
Hierbij wat informatie:
Ik begin deze week aan de bankentocht en via keytrade simulatie al een vaste rentevoet gekregen van 1,7% waarbij ik 120k leen en € 53000 inbreng. (80% quotiteit) op 20 jaar
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
Re: Lening investering, zo lang mogelijk of zo kort mogelijk?
Rentevoet = 1 iets
Een ander iets is uw schuldsaldo verzekering en brand verzekering.
Waarschijnlijk zal er wel ene zijn die onder de rentevoet van Keytrade gaat.
Maar zal u een veel duurdere schuldsaldo verkopen of verplichten.
idem dito voor brand.
Dus totale kosten plaatje en zo kan de iets duurdere rentevoet , toch het goedkoopste zijn.
Vanaf dat men u voorwaarden oplegt , lees verplicht ssv , verplicht schuld u weze gewaarschuwd bij deze.
Voor een schuldsaldo los van de bank , neem eens info bij Defa finance kunt ge vergelijken , Keytrade laat u vrije keuze.
Een ander iets is uw schuldsaldo verzekering en brand verzekering.
Waarschijnlijk zal er wel ene zijn die onder de rentevoet van Keytrade gaat.
Maar zal u een veel duurdere schuldsaldo verkopen of verplichten.
idem dito voor brand.
Dus totale kosten plaatje en zo kan de iets duurdere rentevoet , toch het goedkoopste zijn.
Vanaf dat men u voorwaarden oplegt , lees verplicht ssv , verplicht schuld u weze gewaarschuwd bij deze.
Voor een schuldsaldo los van de bank , neem eens info bij Defa finance kunt ge vergelijken , Keytrade laat u vrije keuze.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan wel wat berekeningen doen met een rental calculator om een idee te krijgen bv: https://www.calculator.net/rental-prope ... &x=67&y=21.
Dan kan je zien wat je verwachte opbrengst is of de cashflow per maand. Uiteraard zijn er wel een paar aannames die je moet doen zoals inflatie, kosten voor onderhoud, appreciatie van het gebouw etc. Gaat nooit perfect kloppen maar het geeft een idee.
Dan kan je zien wat je verwachte opbrengst is of de cashflow per maand. Uiteraard zijn er wel een paar aannames die je moet doen zoals inflatie, kosten voor onderhoud, appreciatie van het gebouw etc. Gaat nooit perfect kloppen maar het geeft een idee.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou eerst eens een degelijk boek of twee over investeren in vastgoed lezen voor je zo'n belangrijke investering doet.Randystev schreef: ↑5 november 2018, 15:12 Hey iedereen,
Hierbij wat informatie:
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
Leningen zijn goedkoop op dit moment. Door op langere tijd te lenen kan je opnieuw sparen en een 2e pand kopen.
Maar lenen kost geld. Door langer te lenen betaal je meer intresten (en minder kapitaal af).
Ik wil minstens evenveel huur krijgen als dat ik maandelijks afbetaal. Dan heb je het gevoel van mijn huurders betalen mijn lening af. Ook fiscaal kan je je rente inbrengen waardoor je minder extra belastingen betaal.
Persoonlijk heb ik op 25 jaar geleend voor mijn investeringsappartement. Ik kan nu, 3,5 jaar later, stilletjes uitkijken naar een 2e investering.
Maar lenen kost geld. Door langer te lenen betaal je meer intresten (en minder kapitaal af).
Ik wil minstens evenveel huur krijgen als dat ik maandelijks afbetaal. Dan heb je het gevoel van mijn huurders betalen mijn lening af. Ook fiscaal kan je je rente inbrengen waardoor je minder extra belastingen betaal.
Persoonlijk heb ik op 25 jaar geleend voor mijn investeringsappartement. Ik kan nu, 3,5 jaar later, stilletjes uitkijken naar een 2e investering.
Kan je meer dan 2% halen op je geld (gemiddeld tarief van een lening)? Zo ja, altijd zo lang mogelijk lenen.
Ik kan het niet meer eens zijn, ik ben ook van dit principe. Had jij niet eerder een post geplaatst deze week? Ook gezien je nog thuis woont, zou ik zo lang mogelijk lenen. Ik weet niet wat je doelstellingen zijn. Als je nog iemand wil leren kennen, samenwonen en alle mogelijkheden behouden dan zou ik opteren om zo lang mogelijk te lenen. Zo kan je mogelijks het pand behouden en daarnaast iets bijkopen voor jezelf later. Mocht je altijd in casa mama willen blijven, dan kan je inderdaad verder sparen voor een twee opbrengsteigendom.voodoo schreef: ↑5 november 2018, 17:20 Leningen zijn goedkoop op dit moment. Door op langere tijd te lenen kan je opnieuw sparen en een 2e pand kopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind die 1,7 bij Keytrade lang niet zo slecht gezien de niet verplichting tot het nemen van SSV/Brand/etc.
Ik zou toch oppassen om me niet te "overlenen". Indien je met huurachterstal, huurvandalisme te maken krijgt, kan dergelijke constructie al gauw als een kaartenhuisje in mekaar stuiken indien je niet voldoende reserves of de juiste verzekeringen hebt. Ik heb in de praktijk toch al met 2 van dergelijke voorbeelden te maken gekregen die door huurachterstal de dieperik zin ingegaan.voodoo schreef: ↑5 november 2018, 17:20 Leningen zijn goedkoop op dit moment. Door op langere tijd te lenen kan je opnieuw sparen en een 2e pand kopen.
Je bent wel verplicht er één te nemen, alleen niet bij Keytrade. Het is inderdaad wel interessant.Jiraisking schreef: ↑6 november 2018, 09:13 Ik vind die 1,7 bij Keytrade lang niet zo slecht gezien de niet verplichting tot het nemen van SSV/Brand/etc.
Het is net zo, dat wanneer je wanbetalers hebt en zelf moet bijspringen in de aflossing, dat het extra zwaar wordt.NS2SN schreef: ↑6 november 2018, 11:37Ik zou toch oppassen om me niet te "overlenen". Indien je met huurachterstal, huurvandalisme te maken krijgt, kan dergelijke constructie al gauw als een kaartenhuisje in mekaar stuiken indien je niet voldoende reserves of de juiste verzekeringen hebt. Ik heb in de praktijk toch al met 2 van dergelijke voorbeelden te maken gekregen die door huurachterstal de dieperik zin ingegaan.voodoo schreef: ↑5 november 2018, 17:20 Leningen zijn goedkoop op dit moment. Door op langere tijd te lenen kan je opnieuw sparen en een 2e pand kopen.
Ik redeneer altijd:
1) houd een buffer spaargeld over voor problemen
2) zorg dat je met je loon de aflossing kan dragen bovenop je eigen lasten in geval van wanbetaling
3) houd de aflossing lager of zo dicht mogelijk tegen de huurprijs.
Als je er twee van de drie kan toepassen, dan heb je nooit geen problemen, dan mag je er zoveel kopen op lange termijn dat je wil. Dan moet je al veel problemen hebben en dan nog eens op hetzelfde ogenblik. Als ze zinken hebben ze bovenstaande regel van drie niet goed toegepast en hebben ze te veel hooi op hun vork genomen.
Volledig off topic, maar ik wil toch iets toevoegen aan de discussie lang/kort. De nieuwe Miss Frankrijk heeft namelijk kort haar en dat veroorzaakt controverse. Nooit eerder in 103 jaar is immers een dame met kort haar tot Miss Frankrijk verkozen. Ik vind haar anders best het bekijken waard.
Net nadat:
- je eindelijk gestopt was met dode topics omhoog te halen met slechte comics
- je geschreven bijdragen de goede kans begonnen uit te gaan
Ga je een nieuwe manier vinden om totaal offtopic oude topics te bumpen?
- je eindelijk gestopt was met dode topics omhoog te halen met slechte comics
- je geschreven bijdragen de goede kans begonnen uit te gaan
Ga je een nieuwe manier vinden om totaal offtopic oude topics te bumpen?
Ik dacht dat ik op jouw negeerlijst stond?
By the way, wat is er verkeerd aan oude topics bumpen? Anders staan ze toch maar vergeten en nutteloos te staan in de kelder van Spaargids.
De negeerlijkst klapt het bericht van die persoon enkel in elkaar in de topic zelf (waarna je kan uitklappen zo gewenst)
Topics met nieuwe berichten komen nog altijd op de lijst recent, staan bovenaan in de kanalen,...
Bumpen is irrirant omdat:
-het de lijsten van het forum vervuild
-je de TS en ingeschrevenen ermee een nutteloze notificatiemail stuurt
-een forum dient om draadjes te openen, waarna er zinvolle antwoorden komen op die vraag
-je gedrag verlaagt de relevantie van he hele forum. Zo haken nuttige personen sneller af en sterft het hier uit.
=> als je lollig wil doen, open je eigen persoonlijk draadje in het gepaste kanaal en post/bump daar zoveel als je wil. Dan:
-kan iedereen je negeren die dat wenst
-als mensen het wel kunnen smaken help je de bezoekersaantallen en relevantie van het forum vooruit ipv achteruit
Topics met nieuwe berichten komen nog altijd op de lijst recent, staan bovenaan in de kanalen,...
Bumpen is irrirant omdat:
-het de lijsten van het forum vervuild
-je de TS en ingeschrevenen ermee een nutteloze notificatiemail stuurt
-een forum dient om draadjes te openen, waarna er zinvolle antwoorden komen op die vraag
-je gedrag verlaagt de relevantie van he hele forum. Zo haken nuttige personen sneller af en sterft het hier uit.
=> als je lollig wil doen, open je eigen persoonlijk draadje in het gepaste kanaal en post/bump daar zoveel als je wil. Dan:
-kan iedereen je negeren die dat wenst
-als mensen het wel kunnen smaken help je de bezoekersaantallen en relevantie van het forum vooruit ipv achteruit