lening ontbinden
TIP
-
- Jr. Member
lening ontbinden
wij zijn een koppel die samen een lening gedaan hebben, en samen zo een huis gekocht hebben.
wij zijn uit elkaar sinds enkele weken en ik zou de lening willen ontbinden en het huis zelf verder betalen.
hoe moeten we dat best doen, via een notaris of niet?
graag goede raad
wij zijn uit elkaar sinds enkele weken en ik zou de lening willen ontbinden en het huis zelf verder betalen.
hoe moeten we dat best doen, via een notaris of niet?
graag goede raad
Re: lening ontbinden
Zal je eerst langs de bank moeten gaan, als je de lening wil overnemen. Die zullen je bij akkoord dan wel verder helpen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
Maar als ik die lening overneem dan blijft mijn partner toch nog medeeigenaar of niet?
Als je alleen de lening overneemt wel ja, je zal dus ook via de notaris moeten gaan, en je " deelgenoot " met haar akkoord moeten uitkopen. maw. Ze zal haar deel aan jou moeten overlaten via een notariele akte.( akte van verdeling) Komen wel wat kosten bij kijken ( verminderd tarief) maar best vraag je ernaar.
https://www.vlaanderen.be/verdeelrechte ... elastingen
Best ga je eens langs een notaris,( is gratis ) die zal je de nodige info en de procedure uitleggen.
Best vraag je dan ook in hoeverre je deelgenoot aansprakelijk blijft voor die lening, die zal de bank ook moeten schrappen als je de lening overneemt.
De bank moet je dan ook wel nog de volledige lening alleen op uw naam toestaan zodat de terugbetaling verzekerd is,, best vraag je daar ook wat de mogelijkheden zijn en de kosten.
https://www.vlaanderen.be/verdeelrechte ... elastingen
Best ga je eens langs een notaris,( is gratis ) die zal je de nodige info en de procedure uitleggen.
Best vraag je dan ook in hoeverre je deelgenoot aansprakelijk blijft voor die lening, die zal de bank ook moeten schrappen als je de lening overneemt.
De bank moet je dan ook wel nog de volledige lening alleen op uw naam toestaan zodat de terugbetaling verzekerd is,, best vraag je daar ook wat de mogelijkheden zijn en de kosten.