lening opdoeken of overzetten
TIP
lening opdoeken of overzetten
Hallo,
Ik sta op het punt om een appartement aan te kopen. De bedoeling is er zelf in te wonen. Hypothecair krediet zal op 20 of 25 jaar zijn. Dat is natuurlijk best wel een lange tijd. Daarom vraag ik volgende zaken af.
- Is het mogelijk om een lopende lening te vereffenen (bij verkoop van appartement of als ge de lotto wint )
- Is het mogelijk om een lopende lening over te zetten naar een ander vastgoed (huis, ander appartement)
- Welke kosten zijn eraan verbonden?
Alvast bedankt
Ik sta op het punt om een appartement aan te kopen. De bedoeling is er zelf in te wonen. Hypothecair krediet zal op 20 of 25 jaar zijn. Dat is natuurlijk best wel een lange tijd. Daarom vraag ik volgende zaken af.
- Is het mogelijk om een lopende lening te vereffenen (bij verkoop van appartement of als ge de lotto wint )
- Is het mogelijk om een lopende lening over te zetten naar een ander vastgoed (huis, ander appartement)
- Welke kosten zijn eraan verbonden?
Alvast bedankt
Re: lening opdoeken of overzetten
als uw vroegere lening van voor 2005 is, zou ik een nieuwe lening nemen. de nieuwe fiscaliteit is nl voordeliger aangezien de besparing berekend wordt aan marginaal tarief (meestal 45-50%) ipv verbetere gemiddelde aanslagvoet (30-40%)
Een lening kan je altijd vroeger afbetalen. Dan betaal je wel 3 maanden intrest (wederbeleggingsvergoeding) + kosten om de hypotheek te schrappen.
Een lening kan je altijd vroeger afbetalen. Dan betaal je wel 3 maanden intrest (wederbeleggingsvergoeding) + kosten om de hypotheek te schrappen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Als je een nieuwe lening aangaat om een vorige af te lossen, blijft de regeling die van toepassing was op de eerste lening van kracht voor wat de fiscale aftrek betreft.
Dus een "oude" lening met een oude aftrek kan je niet omzetten naar een "nieuwe" lening met nieuwe aftrek maar wel naar een "nieuwe" lening met oude aftrek.
Ik heb het aan de hand. Eerste lening dateert van 1994 en na de nieuwe regeling een andere lening ter vervanging van de eerste - aftrek blijft hetzelfde.
Dus een "oude" lening met een oude aftrek kan je niet omzetten naar een "nieuwe" lening met nieuwe aftrek maar wel naar een "nieuwe" lening met oude aftrek.
Ik heb het aan de hand. Eerste lening dateert van 1994 en na de nieuwe regeling een andere lening ter vervanging van de eerste - aftrek blijft hetzelfde.
Het betreft wel een ander onroerend goed. Was het bij u niet hetzelfde huis waarop de lening betrekking had ?OpelZafira schreef: Als je een nieuwe lening aangaat om een vorige af te lossen, blijft de regeling die van toepassing was op de eerste lening van kracht voor wat de fiscale aftrek betreft.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad was bij ons voor dezelfde woning.